Vezelay - Reisverslag uit Vézelay, Frankrijk van Piet en Antje - WaarBenJij.nu Vezelay - Reisverslag uit Vézelay, Frankrijk van Piet en Antje - WaarBenJij.nu

Vezelay

Door: Piet en Antje

Blijf op de hoogte en volg Piet en Antje

04 September 2008 | Frankrijk, Vézelay

Eerst nog even over ons logeeradres: in een woord geweldig! Heerlijk geslapen en een lekker ontbijt en ook nog eten voor de lunch meegekregen. Het was droog toen we aanliepen maar net voor Lac Sauvin begon het te regenen. Vooraan in het dorp was een acceuil waar we droog koffie konden drinken. Het begon steeds harder te regenen en dus trokken we alle regenkleding aan. Tot aan Les Herodats heeft het geregend en daar boven in dat gehucht wilden we eerst iets eten voordat we naar Vezelay zouden lopen. Vorige keer hebben we daar een man ontmoet die ons toen te drinken gaf. We gingen toch maar zitten en even later kwam hij naar buiten. Ook zijn vrouw verscheen en ze vroeg ons binnen voor thee en we kregen ook nog een omelet. We hebben zeker een uur zitten praten met handen en voeten en een groot Frans-Nederlands woordenboek! Een hele fijne ontmoeting en Piet heeft haar een kleine rozenkrans van St. Jacques gegeven. Intussen was de zon tevoorschijn gekomen en zijn we naar Vezelay gelopen. Vandaag slapen we in een acceuil van de paters van Jeruzalem en dus apart: mannen boven en vrouwen beneden!

Today we had rain just before Lac Sauvin. There was at the beginning of the village an acceuil where we could sit and drink some coffee. It rained much harder so we had to do all the rainclothes on again. It rained until Les Herodats and we would like to eat something. There is a house with a wonderful man and woman who asked us in and gave us thea and an omelet. We talked for more than an hour and that was a great meeting. The sun had come back and we walked until Vezelay in the sun. Tonight we sleep in an acceuil de fraternites Jeruzalem and apart from eachother: man upstairs and woman downstairs!
:SMS update:: 6 september 2008 :
Niet naar nevers maar naar le puy. Morvan is schitterend maar in km gaan we niet zo snel! Gisteren droog vandaag regen. Morgen naar lac des setton, gr piet en antje.

:SMS update:: 9 september 2008 :
Geen internet te vinden. Sinds gisteren hebben we weer zon. Ook 2 nederlandse wandelaars ontmoet. We slapen zoveel mogelijk in een chambres d'hotes om franse mensen te ontmoeten en van de franse keuken te genieten. Zoals vandaag bv parelhoen en zachte kaas met honing. Morgen gaan we de mount beuvray bedwingen hij is 796 mtr hoog. We genieten elke dag van het wandelen (behalve van de rugzak) en de natuur. Hopen jullie zo snel mogelijk te berichten

• 04 September 2008 - 18:02

Toon En Marij:

he he wat een regen . wat fijn dat jullie z"n aardige mensen treffen. dat houd de moed er in groetjes

• 04 September 2008 - 19:35

Jannie:

Hallo jongens,ik zal gaan duimen voor droog weer.Wat een bijzondere ontmoeting,herinnerde hij jullie ook van de vorige keer?
    Moet nog veel aan jullie denken,misschien ok wel vanwege het wegbrengen,dan voel je je nog meer betrokken.
    Ik ben toch blij dat ik jullie het twee persoonsbed heb gegeven!xxjannie

• 05 September 2008 - 14:52

Miriam:

Hoi Antje en Piet

Ik kijk vandaag pas voor het eest op julie site. Wat heb ik al veel gemist. Jammer van al die regen dan is het toch minder mooi maar ja het gaat niet om het weer maar om de tocht. Maar zal toch duimen voor mooier weer. Ik heb eigenlijk niet begrepen of jullie dit stuk de vorige keer ook hebben gelopen of dat het via een ander stuk van de route is? Misschien kom ik er nog wel achter. Nou ik hoop dat jullie er toch net zoveel plezier aan beleven als de vorige keer. Pas goed op jullie zelf en geniet ervan. Tot over een aantal weken.
    groetjes van ons allemaal

• 05 September 2008 - 15:20

Mari En Antoinette:

Hoi samen,

Wij zijn weer terug van een weekje relaxen in de achterhoek. Dus snel even lezen hoe het jullie vergaat.Jammer van het slechte weer.Maar heb goede moed het schijnt beter te worden. Niet te veel verkeerd lopen hoor, het is toch al zo'n pokke eind. Zijn jullie nooit op tijd terug. En wat een lieve mensen hebben jullie alweer ontmoet, dat maakt toch wel veel goed. Ben benieuwd naar het volgende verslag. Groetjes en wandel ze.

• 07 September 2008 - 13:58

Toon En Gerrie:

jammer van het slechte weer.maar na regen komt zonneschijn,enjullie zijn kanjers.heelveel succes en goei wandel weer.groetjes

• 07 September 2008 - 14:21

Hans Van Der Steen:

Hallo Antje en Piet,

Jammer dat het zo veel regent. Je moet maar denken al wat tot nu is gevallen kan morgen niet meer vallen. Marion en ik hebben zojuist de Vechtdalvierdaagse gefietst. Heel leuk. Weliswaar teveel fietsers maar daarentegen mooie routes door het schitterende Overijsselse landschap. Regen zijn wij niet tegengekomen. Kortom iedere dag droog en soms zelfs een beetje zon. Veel succes met het vervolg van jullie wandeling.

• 07 September 2008 - 18:26

Wim En Resy:

Hoi Antje en Piet,
    wat leuk om jullie verhalen te lezen, het is net of ik er zelf loop. Ja, en als je weg bent, gebeurt er van alles. Wij hebben vorige week besloten om per 1 december te verhuizen naar een appartement in Baarle-Nassau. Maar ik praat je wel bij als jullie terug zijn. Geniet er nog met volle teugen van en hopelijk ben je nu genoeg gezegend door de H. Christoffel (met al zijn regen) en heb je de rest van de reis prachtig weer.
    Groetjes
    Wim en Resy uit Ulicoten

• 08 September 2008 - 11:39

Christel:

Hoi Piet & Antje,

Wat een omzwervingen en ontmoetingen alweer; geweldig om te lezen! Wandel ze :) hartelijke groeten, Christel

• 08 September 2008 - 14:13

Saskia:

Hoi antje en piet,

kunnen jullie een beetje doorlopen svp.
    We hebben zin in cake.

gr. saskia

• 08 September 2008 - 15:32

Zr.Engelberti:

Dag Piet en Antje,
    Ik reis helemaal met jullie mee! Geweldig Vezelay! Ik zag de Madelene boven de mist uitkomen. Geniet samen en veel succel! Groetjes

• 09 September 2008 - 08:13

Anneke En Harry:

Piet en Antje,
    Wat weer een belevenis om zo onderweg te zijn. En leuk iom het zo te kunnen meebeleven. Over regen onderweg kan ik meepraten. Het is jammer dat je daardoor minder ziet en geniet van het landschap en al je aandacht nodig hebt voor het lopen. Dat is natuurlijk weer een andere ervaring. We wensen jullie veel succes met de volgende etappes

• 09 September 2008 - 12:04

Denise Versluis:

Hallo samen,

Wat een leuke belevenissen. Geniet ervan. Groetjes Denise.

• 09 September 2008 - 19:46

Tonny:

Dag Antje en Piet.
    Fantastisch om jullie op deze manier te volgen. Heel veel succes en mooi weer gewenst.
    Groeten,Tonny

• 10 September 2008 - 05:49

Toon En Marij.wel Fi:

wat fijn als je weer even nederlanders zieten lekker kunt genieten van het eten en de mooie natuur het klimmen valt niet mee, maar jullie redden dat wel. groetjes

• 10 September 2008 - 10:32

Kim:

Hee Pa en Ma,

Eindelijk weer wat zon voor jullie! Gelukkig maar, dat maakt het wandelen toch een stuk aangenamer!
    Verder alles goed met jullie?
    Wandel ze nog en tot horens! Dikke kus van mij.

• 10 September 2008 - 14:00

Jannie:

Gelukkig weer wat droger,jammer dat er geen internet te vinden is maar we horen jullie verhalen wel weer zo snel als het kan.

• 10 September 2008 - 19:14

Miriam:

Hoi Piet en Antje

Fijn dat het weer een beetje meezit nu. Wat zonneschijn loopt toch net iets gemakkelijker dan regen. Je hoeft dan mindr op het pad te letten en kun je meer van de omgeving genieten. Geniet ervan en veel plezier.

groetjes van de Leunen