Ontdekkingsreis door Le Puy en Velay - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Piet en Antje - WaarBenJij.nu Ontdekkingsreis door Le Puy en Velay - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Piet en Antje - WaarBenJij.nu

Ontdekkingsreis door Le Puy en Velay

Door: Piet en Antje

Blijf op de hoogte en volg Piet en Antje

26 September 2008 | Frankrijk, Parijs

Gisteren hebben we de St. Michel kerk boven op een rots bezocht. Je klimt over een trap van bijna 300 treden naar boven en komt dan bij een heel mooi kerkje. De pilaren in de kerk volgen de vorm van de rots waarop de kerk gebouwd is. Er staan wat beelden van St. Michel en er wordt muziek gedraaid. Er zijn een heleboel muurschilderingen die helaas door de tijd vervagen. We zijn nogmaals naar de kathedraal geweest om nu eens rustig rond te kijken en de arriverende pelgrima te spreken. Het naastgelegen klooster hebben we ook bezocht maar daar was niet veel meer te zien dan een tuin met galerijen ernaast. Verder hebben we wat winkeltjes bekeken en af en toe gezeten en uitgerust.
Vanmorgen zijn we naar de pelgrimsmis geweest alwaar we gevraagd werden om de hosties en de kelk naar de pastoor te brengen tijdens de mis; heel bijzonder! Er waren ongeveer 15 pelgrims die vertrokken en de zegen kregen. We kregen een scabuliertje van Maria voor bescherming onderweg. Vandaag gaan we het beeld de Notre Dame en het museum bezoeken en misschien nog met een treintje door Le Puy en Velay rijden. Morgen om 8.37 uur vertrekt de trein in Le Puy en Velay en dan zijn we morgenavond weer thuis. Bedankt weer voor alle leuke reacties en de belangstelling voor onze pelgrimage.
Foto's zullen we proberen in de loop van de volgende week erop te zetten.
Groeten van Piet en Antje

In the two days we stayed in Le Puy en Velay we did a lot of sightseeing. We climbed to the little church of St. Michel and to the statue of the Notre Dame of France. We went to the mess for pilgrims in the cathedral and saw the blessing of 10 pilgrims. We enjoyed being in the pilgrimtown of Le Puy en Velay, it is a very nice town. But tomorrow the train will bring us home again.

• 26 September 2008 - 14:24

Lisette Theijssen:

Vanuit 'n zonnig Texel, wensen we jullie WELKOM THUIS LIEVE PELGRIMS!

Benieuwd naar de foto's die op deze site gaan komen.

Warme groetjes en liefs
    JP en Lisette.

• 26 September 2008 - 21:03

Toon En Marij:

.het was voor jullie weer een mooie ervaring, we zijn trots op jullie, een fijne thuis reis.
    jullie zijn kanjers.

• 28 September 2008 - 09:45

Francien Dortmans:

Hallo Antje en Piet.

Fijn dat het allemaal weer goed is verlopen.Ik wens jullie een goede thuis komst ,geniet nog fijn na .
    bedankt voor de mooie verslagen en dat we weer mee mochten genieten. Groet ,Francien.