Drukte van belang - Reisverslag uit Calzada, Spanje van Piet en Antje - WaarBenJij.nu Drukte van belang - Reisverslag uit Calzada, Spanje van Piet en Antje - WaarBenJij.nu

Drukte van belang

Door: Piet en Antje

Blijf op de hoogte en volg Piet en Antje

17 Juli 2011 | Spanje, Calzada

Op de camino Francés staat in bijna elk café een computer met internet. Gisteren helaas niets meer gevonden. We hebben de laatste 3 km goed doorstaan en een mooie kamer in Casa Teodora genomen. De gebruikelijke pelgrimszaken afgehandeld en toen wat rondgekeken. Boodschappen gedaan en wat tv gekeken en geslapen op de kamer. Daarna lekker gegeten in Casa Teodora en op tijd erin.
Vanmorgen was het nog erg druk met jeugd vanwege de fiësta gisteren. Daarvan hadden we ´s nachts ook nog wel wat overlast. In het café waar wij gingen onbijten was de jeugd nog aan het drinken. Het is behoorlijk druk op de route, een sliert van pelgrims die te voet of op de fiets onderweg zijn naar Santiago. Een groot gedeelte zal dat vandaag nog bereiken, de rest morgen net als wij. Het is ook weer gaan regenen voor de verandering. Ik geloof dat er nog geen enkele pelgrimage geweest is met zoveel regen. Maar ja je kunt niet altijd alles hebben, toch?!
Wij lopen vandaag naar Pedrouzo waar 2 albergues zijn. Als daar geen plek meer is, nemen we een kamer in een hostal of hotel. En als dat ook niet lukt, zullen we nog 10 km verder moeten. Maar we zien wel, tot nu toe hebben we nog geen problemen hiermee ondervonden.

• 17 Juli 2011 - 08:45

Ankie:

Hallo Piet en Antje,
    Geniet van de laatste kilometers van deze pelgrimage, ook al is het in de regen, en natuurlijk van de aankomst in Santiago, morgen.
    Het was weer bijzonder om op deze manier jullie tocht te kunnen volgen.
    Groeten van Ankie en Ed

• 17 Juli 2011 - 09:24

Nol En Margareth:

Hoi Antje en Piet

Ongelooflijk dat jullie er al weer bijna zijn. Het is geweldig om Santiago weer te bereiken, alleen jammer dat het dan weer voorbij is.
    Wij vonden het weer leuk om jullie reis te volgens via de verslagen.
    Geniet morgen van de aankomst.

groetjes, Nol en Margareth

• 17 Juli 2011 - 11:34

Harco En Corrie:

Morgen alweer in Santiago....wat is de tijd toch snel gegaan. Bedankt dat we in gedachte met jullie mee mochten lopen!!!
    Geniet van de laatste kilometers en daarna van de onvergetelijke herinneringen.
    Groetjes van ons

• 17 Juli 2011 - 14:45

Jan En Jannie:

Geniet van de laatste loodjes,wel jammer van die regen.
    Op tv lijkt het toch steeds wel mee te vallen ,maar we weten niet precies waar jullie nu exact op dat plaatje lopen.
    Hier zien we heel donkere luchten maar met de regen valt het ontzettend mee.
    groetjessss

• 31 Juli 2011 - 15:51

Ans EHarrie Heijmans:

WIJ HEBBEN WEINIG GEREAGEERD DE LAATSTE 2 WEKEN MAAR ZIJN ZELF OP VAKANTIE GEWEEST MAAR NU WEER BIJGELEZEN WAT EEN BIJZONDER MOOIE TOCHT HEBBEN JULLIE GAMAAKT HEEL INDRUKWEKKEND OM HIER OP DEZE MANIER GETUIGE VAN TE MOGEN ZIJN GOEDE REIS TERUG NAAR HUIS MET GROETJES VAN aNS EN hARRIE