Poort van Santiago - Reisverslag uit Pedrouzo, Spanje van Piet en Antje - WaarBenJij.nu Poort van Santiago - Reisverslag uit Pedrouzo, Spanje van Piet en Antje - WaarBenJij.nu

Poort van Santiago

Door: Piet en Antje

Blijf op de hoogte en volg Piet en Antje

17 Juli 2011 | Spanje, Pedrouzo

In onze boekjes wordt Pedrouzo de poort van Santiago genoemd omdat dit een van de laatste plaatsen is met albergues en omdat je van hieruit, als je op tijd aanloopt, Santiago kunt bereiken voor de mis van 12.00 uur. We slapen in de privé albergue Porta de Santiago. De was draait lekker in de wasmachine en gaat zometeen in de droger. Hebben we tenminste ongeveer alles weer fris. Het heeft gelukkig niet meer de hele dag geregend, we zagen zelfs af en toe de zon. Toen we het vorige stukje geplaatst hebben, kwamen we even verder het Tsjechische koppel tegen. Intussen weten we dat ze Martin en Pavla heten en allebei nog studeren. Ze slapen in de tent die ze meestal ergens bij een riviertje of een picknickplek neerzetten. Ze nodigden ons uit voor de koffie en zij gingen nog ontbijten. Ook wel bijzonder om in een bushokje een kopje koffie aangeboden te krijgen! Dat is nou het ontmoeten op de camino en omdat het zo´n leuk stel is, heeft Piet ze een setje oranje klompjes gegeven. Ze waren er erg blij mee.
Sommige stukken op de camino Francés waren herkenbaar en andere delen waren erg veranderd. Ze hebben bijvoorbeeld veel tunneltjes onder drukke wegen door gemaakt. Wel erg veilig natuurlijk.
Vreemd ook dat dit 5 jaar geleden zo nieuw was en spannend de dag voor aankomst. Ik hoop in ieder geval dat de aankomst nu minder druk zal zijn dan toen. Maar het is toch bijzonder om samen weer dit einddoel te bereiken. Het lijkt alsof we gisteren zijn vertrokken en aan de andere kant ook alsof we al maanden op pad zijn.
Hasta mañana!

• 17 Juli 2011 - 14:50

Jan En Jannie:

Dat lijkt me zo leuk om allerlei mensen te moeten uit alle hoeken van de wereld.
    Nou,ik zal duimen voor een mooie aankomst morgen,een wat rustigere belevenis dan vorige keer,maar wel weer met zijn tweetjes!!
    We wensen jullie een mooie aankomst,buurtjes!

• 17 Juli 2011 - 17:59

Conny:

Eindpunt in zicht!! Petje af voor jullie allebei hoor !!
    Geniet van een mooie aankomst morgen in Santiago; en ook al is bereiken van deze eindbestemming jullie bekend, het gevoel zal wederom geweldig zijn!! Veel succes morgen en nogmaals: geniet er van!!
    Groetjes, Conny

• 17 Juli 2011 - 19:48

Corrie En Hans:

Wat vliegt de tijd, zo ga je weg en zo ben je er al bijna. De verslagen van de afgelopen weken vandaag in moeten halen vanwege onze vakantie.
    Afgelopen week waren jullie alweer 35 jaar getrouwd, proficiat nog, op naar de 40.
    Morgen komen jullie weer in Santiago aan, zal ook weer indrukwekkend zijn.
    Geniet ervan. Nog fijne dagen en vele groeten uit Veghel.

• 17 Juli 2011 - 22:31

Marij:

geweldig jullie hebben weer je doel bereikt.en hopen morgen in santiago aan tekomen .
    het zal voor jullie een fijn gevoel zijn dat je weer daar bent, nog fijne dagen . en met frissemoed weer naar het natte nederland brrrrrrrrrrrrrr
    groertjes marij.xx

• 18 Juli 2011 - 07:45

Greets Vom Muxia:

Hello Antje and Peet,

I am sitting right now in the tourist office of Muxia and will go tomorrow back to Santiago. I just thought about you two guys and our nice evening before Gernika.

I hope you have/had a nice journey, I will send you an Email, when I am back in Germany.

Buen Camino
    Stefan

• 19 Juli 2011 - 09:21

Engelberti:

Dag Piet en Antje,
    Wat een geweldige tocht! Niet te geloven dat het er bijna op zit. Geniet in Santiago en welkom thuis.
    Tot zondag en alle goeds.
    Groetjes, Engelberti