Warm in Portugal - Reisverslag uit Vilarinho, Portugal van Piet en Antje - WaarBenJij.nu Warm in Portugal - Reisverslag uit Vilarinho, Portugal van Piet en Antje - WaarBenJij.nu

Warm in Portugal

Blijf op de hoogte en volg Piet en Antje

19 September 2012 | Portugal, Vilarinho

Op maandagavond 17 september zijn we rond 11.00 uur Portugese tijd geland op vliegveld Porto. Het was even zoeken naar het hotel maar uiteindelijk waren we om 12.00 uur op de kamer. Nog even wat drinken en de kamer wat koeler maken met de airco. Een fijne douche en onder de "wol".
De volgende dag een heerlijk ontbijt en dan met de metro naar het centrum van Porto. Een stukje lopen en we staan voor de kathedraal waar de route begint. Er is een Mis bezig dus we kunnen niet echt door de kathedraal lopen maar scoren wel een stempel bij een onvriendelijke meneer. Hij moest namelijk kaartjes verkopen voor een bezichtiging van het klooster en de meeste mensen liepen zo door. Die moest hij allemaal terugroepen en dat was niet zijn leukste bezigheid!
Via allerlei smalle trappen en straatjes lopen we van het centrum van Porto weg. Veel huizen en kerken zijn aan de buitenkant voorzien van tegelwerk. Soms met bijzondere afbeeldingen die wel wat van Delfts Blauw weg hebben. We vinden Porto een schone stad en schrikken ons alleen te pletter als we op een terrasje af moeten rekenen: het is spotgoedkoop! Twee euro voor 2 blikjes drinken!
Het is erg warm en dat doet ons besluiten de route vandaag na 15 kilometer te beeindigen. We zijn dan nog net niet buiten het industriegebied van Maia en worden op de laatste kilometer door een echtpaar begeleidt naar ons hotel.
Vanmorgen weer een lekker ontbijt en rond half 9 lopen we terug naar de route en zijn na een half uurtje eindelijk in het buitengebied van Porto. Kleine plaatsjes met smalle weggetjes maar wel allemaal voorzien van een bar of café. Omdat het alweer zo lekker warm is, stoppen we regelmatig bij zo'n bar. De koffie kost er wel 60 eurocent!!
Langs de route vinden we een plaatje met daarop vermeld dat er een herberg is Casa da Laura. Dit is in Vilarinho en dan hebben we ongeveer 11 kilometer gelopen. Niet zo veel maar omdat het zo warm is, gaan we toch naar de herberg. En die hadden we niet willen missen! Er is een aparte 2-persoonskamer en een grotere kamer met 3 stapelbedden. Omdat wij de eersten zijn, kiezen we uiteraard de aparte kamer. Er is een regendouche en buiten een grote tuin met ligbedden en een goed gevulde koelkast. Daarin staat water en sap en daar kun je zoveel van nemen als je wilt. We denken dat het niet druk is op de route maar tot onze verbazing komt de herberg nog vol te zitten en moeten ze om 7 uur 's avonds zelfs iemand weigeren. De was droogt prima en er zijn veel pelgrims met diverse nationaliteiten waar we mee kunnen praten. Dit gaat voornamelijk in het Engels en we verbazen ons erover dat Portugezen meer en beter Engels spreken dan Spanjaarden. We genieten van een lekkere rustige middag in de tuin, lijkt net vakantie!
Bedankt voor al jullie lieve en bemoedigende woorden!
Tot de volgende keer, groetjes van Piet en Antje

• 19 September 2012 - 21:52

Gilia Van Den Boogaart:

Hallo Piet en Antje Gilia wens jullie een fijne tijd.
    Love Gilia

• 19 September 2012 - 22:41

Marij.:

hallo wandelaars,
    wat fijn dat jullie weer op weg zijn,
    hopelijk loopt alles naar wens,
    i groetjes je zus xxxxxx

• 20 September 2012 - 08:02

Annemiek Maartens:

Hoi Piet en Antje:

Als je die narrige meneer gewoon vergeet is de start van jullie tocht uitstekend begonnen! Helemaal boffen als je zo'n fijne herberg treft.
    Jullie waren blij met airco, ik heb gisteravond thuis de verwarming maar even stiekem aangezet. Het is hier gewoon koud!
    Geniet samen!
    Groetjes van Annemiek.

• 20 September 2012 - 14:51

Leonie Gevers:

Hey Piet en Antje,

Fijn dat het zo'n heerlijk weer is! Zo te lezen vermaken jullie je prima.
    Ik wens jullie een hele fijne vakantie (had ik niet meer gedaan, Antje) en geniet van al het mooie en onverwachte wat op jullie pad komt!

Groetjes, Leonie

• 20 September 2012 - 19:41

Bol En Margareth:

Hoi Antje en Piet,

Al meteen weer helemaal vertrouw, die reisverslagen. Hier in Nederland is het al weer koud, dus geniet maar lekker van de warmte.
    Veel wandelplezier!

groetjes,
    Nol en Margareth

• 20 September 2012 - 23:06

Harco En Corrie:

Geniet van elke dag en veel succes en plezier!!!!

• 21 September 2012 - 15:53

Ans En Rinus:

Ja, Portugal is mooi en goedkoop. En hier is het inmiddels koud.
    En het is toch wel fijn als het op vakantie lijkt.

Groetjes Ans en Rinus

• 21 September 2012 - 18:38

Ans En Harrie Heijmans:

Heel veel succes toe gewenst door Ans en Harrie Hijemans wij vinden het uitdagend dat jullie het weer
    aandurven om zo;n tocht te gaan doen. Noch veel sterkte en ook plezier want dat hoort er ook bij.

• 21 September 2012 - 19:07

Miriam:

Hoi Piet en Antje,

Leuk om weer jullie verhalen te lezen. Fijn dat het mooi weer is. Stuur maar wat hier heen haha. Veel plezier samen en geniet ervan.

groetjes Ronnie en Miriam