Toch regen en veel pelgrims - Reisverslag uit Barcelos, Portugal van Piet en Antje - WaarBenJij.nu Toch regen en veel pelgrims - Reisverslag uit Barcelos, Portugal van Piet en Antje - WaarBenJij.nu

Toch regen en veel pelgrims

Blijf op de hoogte en volg Piet en Antje

21 September 2012 | Portugal, Barcelos

Vanmorgen heeft het een hele tijd gemiezerd, jammer want de tocht ging over een hoogte waar we de oceaan zouden zien en prachtige uitzichten zouden hebben. Vandaag dus even niet!
Gisteren was het wel lekker warm en hebben we samen met Mathilde, een Franse pelgrim, en Mariusz, een Poolse pelgrim, gelopen. Erg leuk om met hen te praten en te horen wat hen beweegt om op pad te gaan. Mathilde heeft in een opwelling deze tocht uitgezocht omdat het een korte camino is. Mariusz wilde wel eens even weg van alle hectiek en is in Fatima begonnen, was dus al even onderweg.
We hebben regelmatig samen koffie gedronken en op onze slaapplaats samen gegeten. Piet heeft aan hen beiden een klompje gegeven en daar waren ze erg door verrast. Ze voelden zich zelfs schuldig dat ze niets terug konde geven! Omdat het zo warm was, zijn wij niet verder gelopen. We hebben diezelfde avond wel even gekeken hoe we de dagen het beste in kunnen delen en de conclusie was: het aantal kilometers per dag moet omhoog!
Vandaag dus bijna 20 km gelopen. Op het laatst scheen de zon en was het toch weer heel warm. Maar we klagen niet want jullie hebben het zo te lezen slechter. Het is alleen even wennen omdat je de hele dag zo actief bezig bent. Morgen gaan we voor 25 kilometer naar de volgende herberg. We hebben intussen gemerkt dat het op de route erg druk is. In deze herberg is plek voor 44 personen en hij is bijna vol. Dan zijn er voor ons ook nog zo'n 10 pelgrims dus veel meer dan wij gedacht hadden. Niet erg hoor, kei gezellig!
We gaan nu wat eten en hopen binnenkort weer meer te vertellen.
Lieve groeten van Piet en Antje

• 21 September 2012 - 22:43

Marij,:

hoi antje en piet,

Met veel plezier lezen wij weer jullie verhalen,
    en lopen in gedachten met jullie mee.
    wat zijn jullie toch kanjers,ik ben trots op mijn broer en schoonzus,
    groetjes marij,