Mooi Portugal - Reisverslag uit Ponte do Lima, Portugal van Piet en Antje - WaarBenJij.nu Mooi Portugal - Reisverslag uit Ponte do Lima, Portugal van Piet en Antje - WaarBenJij.nu

Mooi Portugal

Blijf op de hoogte en volg Piet en Antje

22 September 2012 | Portugal, Ponte do Lima

Vandaag hebben we eindelijk een andere kant van Portugal gezien: mooie weggetjes en zandpaden door de natuur. Anders dan in Spanje liggen hier de dorpjes aan elkaar en zijn veel langgerekter. Soms ben je al in een andere plaats en denk je nog in de vorige plaats te lopen.
We zien metershoge eucalyptussen en het blijft heerlijk ruiken. De laatste dagen komen we regelmatig dezelfde pelgrims tegen maar zien we ook steeds weer anderen. Er wordt toch nog erg veel gelopen in september, zelfs door mensen uit Nieuw-Zeeland. We zien ook heel veel pelgrims met grote blaren en volgeplakte voeten. Ze lopen moeizaam maar komen toch steeds weer op de volgende plek aan.
Vandaag hebben we 24,3 km gewandeld en het liep wel lekker. We gaan regelmatig even wat drinken en uitrusten. Dat is wel nodig want het is hier nog steeds rond de 28 graden. En het is ook gezellig want daar kom je de andere pelgrims tegen. Het is nog steeds zo dat het leven van een pelgrim fantastisch is als hij niet loopt!! Dan heeft hij nergens last van en geniet van de verhalen van anderen.
We hebben in Portela nog bij een Nederlands echtpaar aangebeld maar ze waren helaas niet thuis. We hadden wel een stempel van hen willen hebben. In Ponte do Lima is een festival bezig, we weten niet zeker wat voor festival. We slapen in de albergue die pas om 17.00 uur open ging. Daarna werden we per 2 tot 3 pelgrims ingeschreven, kregen een bednummer en werden pas daarna toegelaten tot de slaapplekken. Dat wachten was balen en toen het daarna nog zo lang duurde, hadden we het eigenlijk al gehad met deze herberg. Maar hij heeft ons verrast: geen stapelbedden, goede douches, mooie tuin, keuken en internet.
Zo meteen gaan we wat eten en het festival vieren hahaha!
Morgen hebben we een steile klim van 400 meter en de weersvooruitzichten zijn niet zo goed. Maar 17 km moet gaan lukken.
Tot de volgende keer!
Pelgrimsgroeten van Piet en Antje

• 22 September 2012 - 20:40

Lianne:

Veel plezier vanavond en voor morgen veel succes, ik weet zeker dat jullie die 17 km gaan halen!!
    X Arjen en Lianne

• 22 September 2012 - 22:44

Marij:

een gezellige avond,en op naar de 17 kmmorgen doei marij.

• 23 September 2012 - 00:38

Corrie En Hans:

Vertrouwde verhalen, met enthousiasme geschreven. Mooi om te lezen.
    Sterkte morgen met de klimmende wandeling.
    Groeten uit Veghel
    Corrie en Hans

• 24 September 2012 - 09:47

Annemiek Maartens:

Uiteraard pas vanochtend (want maandag, dus weer werken) jullie verhaal gelezen.
    Petje af. Als ik lees dat het aantal kilometers omhoog moet denk ik, pffff.

Wij hebben gisteren 12 zielige kilometertjes gelopen. Zaterdag feestje gehad en naar huis gebracht door onze dochter. We halen zondag de auto wel weer op, lopend! Jemig, dat viel nog best tegen. Vaker oefenen dus.
    Respect voor jullie!

Groetjes,
    Annemiek.

• 24 September 2012 - 21:16

Jannie&Jan:

Weer erg leuk om de vertrouwde verhalen te horen. Fijn dat het nog zo druk is op de route. Veel ruimte voor nieuwe ontmoetingen. En gelukkig is het weer bij jullie tot nu toe wel een heel stuk beter als hier. We hebben de eerste herftsstormen al weer gehad. Geniet van jullie reis en tot mails.