Met velen onderweg - Reisverslag uit Craigavon, Verenigd Koninkrijk van Piet en Antje - WaarBenJij.nu Met velen onderweg - Reisverslag uit Craigavon, Verenigd Koninkrijk van Piet en Antje - WaarBenJij.nu

Met velen onderweg

Door: Piet en Antje

Blijf op de hoogte en volg Piet en Antje

02 Juni 2014 | Verenigd Koninkrijk, Craigavon

Na een lange reisdag zijn we op vrijdag goed aangekomen in Le Puy en Velay. Eerst naar onze kamer in Seminar Saint Georges en daarna uit eten met Herman uit België, Didier uit Frankrijk en Torsten uit Duitsland. Heerlijk gegeten en gezellig gekletst. Na een poedelwasje aan het fonteintje gauw slapen.
De volgende ochtend om 7 uur naar de pelgrimsmis waar wel 80 pelgrims aanwezig waren. Wij hebben in de mis geholpen met het ophalen van de collecte. Onze ervaringen bij de zusters kwamen goed van pas! Dan lekker ontbijten en op pad voor de eerste wandeldag. Steil de stad uit en daarna over grindpaden tussen de velden door. Lekker zonnetje en veel bloemen. Geslapen in een chambres d'hotes in Bains bij een boer. Daar ook gegeten, de befaamde lentilles.
Op zondag rond half 9 vertrokken en ook toen scheen de zon lekker. Eerst naar een dorpje met een bar die de naam St. Jacques draagt maar die vervolgens niet open is. Volgens ons dus de naam niet waardig! Dan behoorlijk klimmen naar een Lac en dat blijkt er niet te zijn. Wat je je niet voorstelt bij een naam!
Dan een behoorlijke afdaling met rotsige grond om in St. Privat d'Allier uit te komen. Lekker brood en kaas kopen en samen met een kop koffie heerlijk lunchen. De laatste 1,5 km is eerst weer dalen en dan klimmen, een aanslag op je benen. We komen bij een heel gastvrij echtpaar en slapen boven in de gite. We kunnen ook bij hen eten en vooral het toetje maakt indruk: warme broodpudding met ijs. Roger uit Brazilië is er ook en we hebben het fijn.
Vandaag eerst gezellig ontbeten en daarna een afdaling van 6 km naar Monistrol d'Allier. Heftig en we zijn blij dat we er zijn! Koffie en een pain de raisins want dan komt er een klim van 600 meter. Daar denken we koffie te kunnen drinken maar helaas. Dat kan pas 1,5 uur verder. Wat smaakt die dan lekker!! Zeker met een stukje bessentaart erbij.
De laatste 3 km gaan weer naar beneden en we beginnen er bedreven in te worden. In centre de margeride krijgen we een mooie kamer met eigen douche. Het is goed toeven hier in Saugues. We helpen nog een aantal pelgrims aan een kamer daar. De was in de machine en drogen dus lekker simpel.
Kort verslag omdat ik dit zit te typen op mijn I-phone op de stoep van de VVV voor internet. Volgende keer beter! Groetjes van Piet en Antje

• 02 Juni 2014 - 19:18

Paula Prinssen:

Nou,nou dat zijn aardige dalers en klimmers,jullie zijn toch aan het wandelen!!!!!!!!
    Verslag was goed te lezen en te volgen.

Groetjes tante Paula &ome Huub.
    Nog bedankt voor de felicitatie.

• 02 Juni 2014 - 20:56

Engelberti:

Dag Piet en Antje,
    Vanavond jullie reisverslag gelezen.
    Ik leef al lezende met jullie mee.
    Maar wat een klimmen en dalen...geen pijn in de kuiten...
    Geniet samen van al het moois onderweg. Ik blijf jullie volgen.
    Veel dank en groetjes, Engelberti

• 03 Juni 2014 - 08:14

Nol En Margareth:

Hoi Antje en Piet
    Al meteen een zware tocht. Dan zijn de spieren wel gelijk goed aangetrokken :)
    Lekker genieten jullie samen. Voor ons lijkt het alsof we gewoon weer verder lezen na de vorige tocht!
    groetjes, Nol en Margareth

• 03 Juni 2014 - 16:51

Conny:

Hoi Piet en Antje!
    Wat gaaf dat jullie weer een flink gedeelte van de Santiago -route lopen!!
    Zo te lezen zijn jullie het nog niet verleerd en gaat het helemaal goed komen!
    Heel veel succes gewenst, alle goeds en vooral veel genieten van de tocht! Tot een volgend verslag. Groetjes, Conny

• 03 Juni 2014 - 23:55

Geert:

Johhhhh antje en piet....stevige vakantie...ik ga ook ns lopen . XXX Jolanda en geert