Geen herbergen - Reisverslag uit Aumont-Aubrac, Frankrijk van Piet en Antje - WaarBenJij.nu Geen herbergen - Reisverslag uit Aumont-Aubrac, Frankrijk van Piet en Antje - WaarBenJij.nu

Geen herbergen

Door: Piet en Antje

Blijf op de hoogte en volg Piet en Antje

05 Juni 2014 | Frankrijk, Aumont-Aubrac

Eindelijk weer eens internet!
Op dinsdag zijn we naar Le Sauvage gelopen. Vanuit Saugues was dit ongeveer 19 km. Constant zijn we aan het klimmen en dalen en dat vergt nogal wat van de benen. Piet heeft ook wat last van de knie en zo lopen wij meestal ergens achteraan!
De route was prachtig. Je loopt over bijna witte zandpaden met bloeiende brem en velden vol met allerlei bloemen. Als de paden niet te rotsig zijn dan kunnen we daar ook nog van genieten. Anders is het opletten waar je loopt. Er zijn veel pelgrims onderweg en dat betekent slaapplekken reserveren. Komen we bij Domain Le Sauvage en blijkt er maar voor een persoon op onze naam gereserveerd te zijn. Gelukkig bedenken ze een oplossing in de vorm van een opklapbed en kunnen we toch slapen. Het eten was gezellig met Rogger uit Brazilië en Alex (een meisje) uit Australië. Wij waren de enigen die Engels spraken!
Op woensdag gaat de tocht over 13,5 km naar Saint-Alban-sur-Limognole en hebben we de eerste regen te pakken. Ook hier maar weinig vlakke stukken en weinig stopplekken. Piet ziet 2 reeën terwijl ik net een paar foto's maak. De knie deed erg zeer dus heeft Piet een pilletje genomen. Daardoor zakt de pijn gelukkig wel. In een gehucht van niks kunnen we in een verbouwde boerderij gaan zitten om te eten. Je kunt er thee of koffie zetten en er werd zelfs brood en kaas gebracht. Ook koude dranken waren er en gebruik van het toilet. Een vrije gift als je weggaat zodat het ook voor komende pelgrims kan blijven bestaan. Een geweldig initiatief, zeker als het regent. Later kwamen er ook nog twee jonge mannen, die met een ezel op pad zijn, bij zitten. Die waren echt uitgehongerd, in een mum van tijd was de tafel leeg! Met regen komen we in het stadje aan en hebben onderdak bij mensen die de tocht zelf hebben gelopen. Ze koken heerlijk voor de 8 pelgrims die er slapen. Rogger is ook van de partij en nu hebben we Brigette uit de USA ontmoet.
Vandaag is het prachtig weer. Vanmorgen wel erg koud maar de hele dag zon. De natuur was alweer heel erg mooi en de brem ruikt heerlijk. We zien allerlei bloemen die we in Nederland al bijna niet meer tegen komen. Ook nu is het klimmen en dalen en soms lijkt er geen eind aan te komen. Het pad draait steeds en dan zie je niet hoever je moet klimmen; maar altijd is daar dan weer een prachtig uitzicht. Je wordt dus wel beloond voor al het werk! We hebben in de bossen gegeten onder het genot van gezang van de vogels. Er kwamen niet veel pelgrims langs dus heerlijk rustig. Nu hangt de was te drogen en gaan we wat drinken.
We hebben het goed naar onze zin, hoewel we niet vaak in echte herbergen kunnen slapen. Hier op de route zijn meestal alleen maar gites, waar dan wel de meeste pelgrims naar toe gaan. Vaak kun je er wel eten met de andere pelgrims en dat is erg gezellig. Soms slaap je met meerderen op een kamer en soms heb je zomaar een eigen kamer met douche en toilet.
Dus ondanks de kleine ongemakken, genieten we volop van de mooie natuur en de ontmoetingen. En daar gaat het om!
Morgen moeten we 23 km lopen en omdat Piet jarig is, heb ik beloofd hem te dragen. Hopelijk tot gauw!

• 05 Juni 2014 - 20:56

Antoinette:

Dag Piet en Antje.

Eindelijk jullie gevonden!!! Jullie waren bij mij in spam beland, hoe dat kan snap ik niet, zouden wij
    bijna jullie mooie verhalen moeten missen!!!

Wat fijn dat het jullie goed gaat (buiten de knie van Piet) en dat jullie weer volop genieten van al het
    moois onderweg en de leuke ontmoetingen.

Piet alvast van harte gefeliciteerd met je verjaardag en geniet morgen van dat lieve paarderugje.
    Veel sterkte met je pijnlijke knie!!!
    Morgen samen een mooie dag met een extra taartje onderweg!!!

vele groetjes
    Mari en Antoinette

• 06 Juni 2014 - 07:44

Marij:

jonge jonge wat een avontuur,
    maar jullie zijn er voor en gaan er voor,
    wat een service van Antje (ha ha).
    Piet van harte gefeliciteerd en maak er een fijne dag van.
    groetjes en een dikke kus van je zus.xxxxx
    marij.

• 06 Juni 2014 - 13:55

Annemie:

Hoi Piet en Antje,
    Leuk om jullie zo te kunnen volgen, we hopen dat het wat beter zal gaan met Piet z'n knie. Gelukkig ga jij dit morgen op zijn verjaardag oplossen Antje. Lief hoor!!!! Graag foto's als bewijs !
    Piet alvast proficiat met je verjaardag, en Antje proficiat met Piet, en dat jullie in goede gezondheid nog vele tochten mogen lopen.Succes en veel plezier.

• 06 Juni 2014 - 13:56

Annemie:

Ook van Rein natuurlijk!!!

• 06 Juni 2014 - 19:11

Wim En Margo:

Hoi Piet en Antje
    Jullie maken het weer goed en maken ook weer van alles mee.
    Piet, van harte gefeliciteerd met je verjaardag
    en wat fijn dat Antje jou de hele dag heeft gedragen.
    Daar heb je wat aan, goed bezig Antje.
    Dan kan je knie ook wat bijkomen en kan je morgen weer makkelijk zelf lopen.
    Geniet van alles en veel plezier onderweg.
    Groetjes van ons.

• 06 Juni 2014 - 20:32

Paula:

Hallo Piet en Antje,
    Ook wij waren in spam beland.gelukkig kijk ik er toch meestal in .Lekker genieten van het geweldig uitzicht dat jullie elke keer weer tegen komen.
    Piet,hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag.
    En dat jou knie maar heel gauw weer beter is!!!
    Groetjes ome Huub &tante Paula.XX