Regen en een bijzondere ontmoeting - Reisverslag uit Auvillar, Frankrijk van Piet en Antje - WaarBenJij.nu Regen en een bijzondere ontmoeting - Reisverslag uit Auvillar, Frankrijk van Piet en Antje - WaarBenJij.nu

Regen en een bijzondere ontmoeting

Door: Piet en Antje

Blijf op de hoogte en volg Piet en Antje

01 Juni 2016 | Frankrijk, Auvillar

Gisteren waren we iets voor achten weg en hebben we veel regen gehad. Wij namen vanaf de Gîte meteen een kleine afkorting over de weg. Dat scheelde alvast weer! Daarna begon het niet te regenen maar werkelijk met bakken uit de hemel te vallen. Na 5 minuten waren we kleddernat. Gelukkig kwamen we snel daarna bij een aarden wal met bomen, dat hield het nog een beetje tegen. Daarna doken we met een pad de bossen in, wel bescherming door de bomen maar vreselijk veel water op het pad. En heb je al eens geprobeerd om op zulke momenten sanitair te ontspannen? Ik zal je de details besparen maar het was een hele tour!
Onze schoenen kunnen gelukkig wel wat af, de voeten blijven droog. Totdat er een smal pad komt met gras erlangs: dan loopt het water langs je benen naar beneden en via je sokken verder. Nog even een klim naar boven tegen de stroming van het water in dan ben je blij dat je weer op asfalt mag lopen. En even later bij een paardencentrum komt waar een vriendelijke meneer koffie voor je zet. Wat smaakt die dan lekker!
In Moissac bekijken we de abdijkerk. Inderdaad een mooie kerk Geert met een mooi Jacobusbeeld, we krijgen er ook een stempel in onze pelgrimspas. Dan moeten we nog 7,5 km langs het kanaal en dat is nog een pittig stuk. Maar we worden erg vriendelijk ontvangen en eten gezellig samen met Henk.
Vanmorgen ook iets voor achten weg. Slecht geslapen ineen tweepersoonsbed met een kuil in het midden. En pijnlijke benen van het lopen zodat je niet goed weet hoe ze neer te leggen. Het eerste stuk gaat weer langs het kanaal en meteen in het eerste dorpje nemen we weer koffie. Dan door wat miezerige regen naar Auvillar. Daar is een mooi kerkje met wen fototentoonstelling over de routes naar Santiago. Mooi sfeervol kerkje en degene die erbij zit is een Nederlandse. Erg leuk gekletst en dan vraagt Henk of ze nog wat wil spelen op haar accordeon. Dat klinkt heelverg mooi en het ontroert me enorm! Alle herinnering aan onze eerste tocht die door de foto's worden opgeroepen en de klanken van de muziek komen samen!
In Auvillar hebben we een prachtig uitzicht overdekt vallei, we kopen brood en lopen verder. Het is weer zo goed als droog maar de paden zitten nog vol modder. Als de route onder een autobrug doorgaat, eten we daar onze lunch op. Heerlijk dat hadden we nodig! Een tijdje over het asfalt en nog een afdaling en wat voor een. Het is een en al blubber en je schuift zo weg als je niet oplet. Gelukkig komen we allebei zonder te vallen beneden. Nog een stukje en dan zijn we toch blij om er te zijn. Een grote Gîte waar veel mensen slapen vandaag. Onze was gaat in de machine en de droger zodat alles weer fijn schoon is.
Besloten om morgen toch naar Lectoure te lopen. Wel op tijd weg! Tot de volgende keer!
Groeten van Piet en Antje
En natuurlijk bedankt voor al jullie lieve berichten, we lezen ze met plezier!!

• 01 Juni 2016 - 17:52

Gerrie:

een leuk verslag altijd mooi om te lezen veeeeeel groetjes

• 01 Juni 2016 - 18:32

Marij,:

nou nou dat is niet mis die regen,maar hier valt het ook met bakken naar beneden. mooi verslag hoor geweldig.
    groetjes marij en jo

• 01 Juni 2016 - 18:55

Paula Prinssen:

Zo dat was een pittige tocht voor jullie!
    Maar wel fijn dat je dan een wasmachine en een droger kunt gebruiken.
    Mooi verslag.
    Groetjes ome Huub & tante Paula XX

• 01 Juni 2016 - 21:10

Reini:

O jee, dus al net zoveel regen dan hier.....het is niet te beschrijven hoeveel bakken water er hier ook naar beneden komen! In een half uur 20 mm! Hoop echt voor jullie dat het beter wordt de komende dagen, want dit is geen pretje! Toch stoer van jullie dat je doorzet! Succes!

• 02 Juni 2016 - 08:15

Annemiek:

Diep respect voor jullie doorzettingsvermogen! Wat een geweldig stel zijn jullie! :-)

• 02 Juni 2016 - 21:23

Margo En Wim:

Behalve genieten is het ook afzien. Jammer van de regen, met een zonnetje is alles veel mooier,
    maar jullie komen er wel. Geniet vooral van alles.

• 03 Juni 2016 - 08:50

Engelberti:

Wat een regenweer voor jullie, knap dat je doorloopt. Petje af voor jullie!
    Ik hoop dat de zon gauw terug is voor jullie.
    Dank voor je mooie verslag en een hartelijke groet, Engelberti