Een mooie omweg - Reisverslag uit Montréal, Frankrijk van Piet en Antje - WaarBenJij.nu Een mooie omweg - Reisverslag uit Montréal, Frankrijk van Piet en Antje - WaarBenJij.nu

Een mooie omweg

Door: Piet en Antje

Blijf op de hoogte en volg Piet en Antje

04 Juni 2016 | Frankrijk, Montréal

Vanmorgen hebben we even niet opgelet en kwamen, net als 3 andere pelgrims, op de verkeerde plek uit. Na vragen en op de kaart kijken, waren we toch snel terug op de route. Mooie en smalle asfaltweggetjes of een tractorpad door velden vol graan, wijnranken, zonnebloemen of bossen. Af en toe zon en veel bewolking met prima temperatuur. En rustig want we zien bijna geen andere pelgrims. Genieten dus!
We nemen een kleine omweg naar Larrassinge omdat daar misschien een mooie stempel te verkrijgen is. Het is een kasteelachtig plaatsje met een kerkje. Voor de ingang is een soort winkeltje waar we naar een stempel vragen. Hij heeft niet degene uit het boekje maar wel een hele mooie andere; dat is een. Vlakbij de kerk drinken we koffie om te wachten tot de VVV open gaat. Piet bekijkt intussen de kerk en vindt daar nog een stempel voor pelgrims. Dat is nummer 2! Bij de VVV horen we dat de stempel uit ons boekje al heel oud is en waarschijnlijk niet meer bestaat. Nou we hebben toch 2 goede alternatieven. Dus nog een koffie met een pain aux raisins.
Via een andere weg lopen we naar de route en passeren een oude Romaanse brug. Het is nog steeds rustig en we komen geen enkel dorpje tegen. Af en toe zien we wat huizen liggen tegen de heuvel of er steekt een stuk van een kerktoren net boven de heuvel uit. Bij een kerkje nuttigen we de lunch en rusten lekker uit. Na nog 1,5 uur lopen, zijn we in Montréal-du-Gers. De geijkte pelgrimsactiviteiten en dan wat drinken. In het dorpje is net een huwelijksmis afgelopen tussen een Nederlandse jonkheer en een Engelse dame. Je kijkt je ogen uit naar wat er dan allemaal rondloopt. Het kan zo in het programma 'Hoe heurt het eigenlijk'!
Henk is ook hier en we drinken gezellig wat op een terras. Morgen weer een korte route naar Eauze.
Tot de volgende keer, groetjes Piet en Antje
O ja en natuurlijk bedankt voor jullie berichtjes en alvast de felicitaties voor Piet.

• 04 Juni 2016 - 18:19

Paula Prinssen:

Dat is toch nog boffen.
    Groetjes van ons.

• 04 Juni 2016 - 20:15

Lianne Van Der Mee:

Hoi Antje en Piet,
    Leuk om jullie belevenissen weer te volgen. Hier genieten we ook van de zon!
    Nog veel wandelplezier!
    Lieve groetjes, Arjen en Lianne

• 05 Juni 2016 - 10:06

Marcel Lots:

Hoi Piet en Antje.
    Zie dat jullie weer op avontuur zijn, heel veel plezier samen!

Grt.

Marcel.