Heet, heter, heetst - Reisverslag uit Sangüesa, Spanje van Piet en Antje - WaarBenJij.nu Heet, heter, heetst - Reisverslag uit Sangüesa, Spanje van Piet en Antje - WaarBenJij.nu

Heet, heter, heetst

Door: Piet en Antje

Blijf op de hoogte en volg Piet en Antje

18 Juni 2017 | Spanje, Sangüesa

Wat een vreselijk warme nacht! Het is bijna onmogelijk om te slapen. We zijn iets na zessen uit bed en dan zijn de tegels op de vloer nog steeds warm.
Om 7 uur aan het wandelen zijn, is heerlijk. De temperatuur is nog lekker en het is heerlijk rustig. De vogels doen hun best om het hoogste lied te fluiten, kortom het is genieten.
Vandaag is de route maar 10 km dus dan gebeurt er niet veel. We lopen eerst vanuit Undues de Lerda via een geitenpad naar beneden en volgen daarna een grindpad. Dat blijven we doen tot we bijna in Sangüesa zijn. Daar komen we op het asfalt terecht en wandelen dan het plaatsje binnen. Eerst maar even naar de albergue maar die zal nog niet open zijn. Vanaf 12 uur kunnen we daar terecht, de Franse pelgrims zijn er ook net. Zij lopen door naar de rivier en wij gaan een stukje terug voor koffie met iets lekkers. Het is tenslotte vaderdag! Na 2 koppen koffie stappen we toch maar weer op. De deur van de albergue is nu open en er is iemand aan het poetsen. De rugzakken mogen alvast naar binnen en zo kunnen we iets lichter het stadje verkennen. Als we 5 meter gelopen hebben, komt de hospitalero ons nog na met een plattegrond. Fijn!
We bekijken een kerk en gaan naar de VVV. Daar krijgen we een stempel en horen we dat er om 12 uur een processie in de Santiago kerk is. Even kijken hoe we dat doen want dan gaat ook de albergue open. Piet wil wel het fototoestel halen en we gaan boodschappen voor morgen doen. Op zondag zijnde winkels eerder dicht. Daarna ga ik met de boodschappen terug en Piet blijft kijken. Bij de albergue hoef ik niet lang te wachten voor ik naar binnen mag. Inschrijven en dan als eerste een bed uitzoeken is best fijn. Maar ze hebben hier ook allemaal gewone bedden en geen stapelbedden. Ik douche en doe de was. Er komen nog 3 andere pelgrims bij: 2 Spanjaarden en 1 Koreaan. Deze laatste is in Assisi begonnen met lopen, petje af!
Als Piet terug is van de processie en hij heeft gedoucht dan eten we wat. Daarna gaat Piet even plat, hij heeft slecht geslapen vannacht. En morgen moeten we 25 km lopen omdat er niet eerder een overnachtingsplek is. Dat wordt om 6 uur vertrekken om de grootste hitte voor te zijn. Och morgen maar 34 graden ............

• 18 Juni 2017 - 17:17

Arvid:

Oh maar 34..... nou heel veel succes. En ziet er goed uit.
    Veel loop plezier!! Dikke kus uit Florida

• 18 Juni 2017 - 17:43

Piet En Antje :

Sorry heb een foutje gemaakt: morgen wordt het maar 37 graden!
    En vergeet te vertellen dat we vandaag vlakbij de albergue de eerste ooievaars op de kerk gezien. Net in Navarra en dan herkennen we al zoveel.

• 18 Juni 2017 - 20:14

Ankie:

Petje af voor jullie Antje en Piet, maar jullie mogen hem ophouden voor de blakende zon. Het blijft leuk om jullie belevenissen te volgen. Succes morgen met maar 37 graden.

• 18 Juni 2017 - 20:25

Nol En Margareth:

Jeetje wat een hitte, zeker morgen om zoveel km te wandelen. Let goed op jullie zelf!

• 18 Juni 2017 - 21:32

Paula:

Veel succes met deze hitte,petje af,nee petje toch maar op met deze hitte!!!

• 19 Juni 2017 - 08:07

Geert Van Etten:

Diepe bewondering heb ik voor jullie! Ga d'r maar aan staan om met deze hitte op pad te gaan! Als ik jullie verhalen lees, komen bij mij altijd de herinneringen boven drijven. Jullie verhalen zijn voor mij een feest voor herkenning: Jaca, Embalse de Yesa en Sanguesa. Het lijkt net alsof ik in de tijd geworpen wordt! Blijf doorzetten en blijf vooral je verhaal vertellen! Heerlijk om de dag te eindigen of soms te beginnen met jullie belevenissen!

• 19 Juni 2017 - 08:54

Annemiek:

En weer zijn jullie mailtjes met de prachtige verhalen veruit de leukste in mijn mailbox! :-)
    Soms lees ik ze wel 2 keer!
    Veel succes en plezier weer op jullie camino!