Vroeg op en regelmatig stoppen - Reisverslag uit Alpriate, Portugal van Piet en Antje - WaarBenJij.nu Vroeg op en regelmatig stoppen - Reisverslag uit Alpriate, Portugal van Piet en Antje - WaarBenJij.nu

Vroeg op en regelmatig stoppen

Door: Piet en Antje

Blijf op de hoogte en volg Piet en Antje

10 Juni 2018 | Portugal, Alpriate

Vergeet ik gisteren te vermelden dat het diner voor 2 met drinken en koffie wel 16 euro kostte. Het is echt niet te geloven dat ze het daar voor kunnen doen. En er ook nog van bestaan!
Om 6 uur gaat de wekker, ppppfffff. Das even wennen maar een warme douche helpt zeker. We zijn om kwart over 7 bij het station en de trein gaat om half 8. Goed aangebracht :)
Weer langs de jeugdherberg naar de route. We hopen dat er al iets open is op de zondagochtend om te ontbijten. Een café ligt aan de weg en is open, een heerlijk ontbijt van cappuccino, broodje kaas en verse jus. Zo kun je tenminste op pad. Even iets om te vermelden: in Nederland krijg je cacao op je cappuccino. Hier strooien ze er kaneel op! En sommigen zijn hier erg scheutig mee.
Eerst de kerk zoeken en dan naar de rivier de Tejo. Daar moeten we over een pad wat door veel joggers en fietsers wordt gebruikt. Maar het is breed genoeg dus weinig last van elkaar. Het begint wat te miezeren en we schuilen onder de Vasco da Gama brug. Het duurt niet lang voor we verder kunnen.
Bij Sacavèm moet Piet een sanitaire stop maken. Ook hier is een café open en genieten we van de volgende koffie met geroosterd brood. Hierna voert het pad langs de rivier de Tejo Trancão en lopen we voor het eerst door de natuur. Veel verschillende soorten bloemen en allerlei vogels die langs het water vliegen en hun geluid laten horen. Het zonnetje schijnt ook nog dus heerlijk genieten! Het enige nadeel is dat het pad zich in de aanvliegroute van het vliegveld bevindt. Dus ongeveer elke 2 minuten scheert er een landend vliegtuig over :(
Na 7,5 km zijn we bij Granja. In de snackbar genieten we van cappuccino en een patatje met. Na een tijdje komen er nog 4 pelgrims het terras op. Het lijkt een vader met zijn 3 kinderen maar ze zoeken zelf geen contact. Aan de taal te horen, komen ze uit Polen.
We vertrekken voor de laatste 1,5 km naar de albergue in Alpriate. Daar moeten we en half uur wachten en om 14.00 uur kunnen we binnen. Inschrijven en boven een bed uitzoeken. Er staat naast de bedden helemaal niets in de ruimte. Zelfs geen stoel om je kleren of iets dergelijks op te leggen. Rugzak beneden laten en een bakje gebruiken voor je spullen. Eerst maar douchen en de was doen. Ophangen onder het afdak want het miezert weer een beetje. In de plaatselijke bar drinken we een cola. Verder wat rustig aan, morgen ongeveer 20 km lopen.
Groetjes van Piet en Antje

• 10 Juni 2018 - 18:07

Piet En Antje :

Het plaatsen van foto’s lukt niet altijd met WiFi maar ik blijf het proberen. Nu eerst genieten van het eten met een ICE tea en een witte wijn.

• 10 Juni 2018 - 18:15

Miriam:

Het begin is gemaakt. Veel wandelplezier en kan niet wachten op alle verhalen!

• 10 Juni 2018 - 18:48

Kim:

Lekker dagje! En die vliegtuigen had Kian wel geweldig gevonden hihi

• 10 Juni 2018 - 19:29

W Prinse:

ik wens jullie veel wandel plezier en goed weer en voor de rest zal het wel lukken met jullie ...sucses

• 11 Juni 2018 - 08:27

Peter Van Krieken:

Heel veel plezier!!!

• 11 Juni 2018 - 15:48

Helmie & Erik:

Hoi Piet en Antje,
    Weer helemaal bij met t lezen van de verslagen.Heel veel wandelplezier met bijzondere ontmoetingen....en lekker eten.
    liefs en een zonne groet uit het zuije en brabant.