Bezinning in Fátima - Reisverslag uit Fátima, Portugal van Piet en Antje - WaarBenJij.nu Bezinning in Fátima - Reisverslag uit Fátima, Portugal van Piet en Antje - WaarBenJij.nu

Bezinning in Fátima

Door: Piet en Antje

Blijf op de hoogte en volg Piet en Antje

18 Juni 2018 | Portugal, Fátima

Vandaag niet wandelen, tenminste niet op de route. We bekijken Fátima wat nader en moeten uitvogelen hoe onze camino verder gaat. Naar Tomar gaan we (nu) niet, dat lukt in een dag niet met de bus. Misschien kunnen we er op onze terugreis naar Lissabon nog stoppen.
Het is ontzettend heet in Fátima, 35 graden. We proberen zoveel mogelijk in de schaduw te lopen. Eerst weer naar de basiliek waar het een stuk minder druk is. Daarna naar de katholieke kerk tegenover de basiliek. Van buiten een modern betonnen gebouw maar van binnen heel licht en enorm groot. Er is een dienst bezig dus we blijven maar kort. Vervolgens gaan we met het treintje rond. Ja hoor we veranderen voor even in een toerist! Nee hoor gewoon zodat we minder hoeven te lopen. We bekijken de statieweg en de plek waar Maria voor het eerst aan de 3 kinderen verscheen. Twee van hen, broer en zus, overleden al op jonge leeftijd. De derde is ingetreden in een klooster en 98 jaar geworden.
In een museum in Aljustrel kijken we hoe er in die tijd geleefd werd. Sober maar wel met veel saamhorigheidsgevoel. Terug met het treintje en wat eten en vooral drinken. Daarna houden we ons gemak want met deze hitte is dat het beste.
Wat betreft souvenirwinkeltjes steekt Fátima Lourdes echt wel naar de kroon. Hele straten vol met dezelfde spullen! En hopen mensen die alleen maar kijken en niet kopen. Dat merk je soms aan de winkeliers :(

• 18 Juni 2018 - 21:23

Bertie En Reini:

Wat fijn een rustdag, maar hoe is het met de knie en de rug? Alles weer over?

• 18 Juni 2018 - 21:30

Kitty:

Het was echt bloedheet vandaag inderdaad. Wij waren in Coimbra, nu in Moitas Venda, vlak bij jullie. Besloten op het laatste nippertje geen tussenstop te maken in Fatima maar er later van de week naar toe te lopen. Neem het per dag...

• 19 Juni 2018 - 17:34

Engelberti:

Dag Antje en Piet,
    Proficiat! Fatima bereikt. Dat was één van jullie doelen van deze voettocht.
    Hoe is het met de knie en de rug? Gaat het een beetje?
    Jullie verslag samen gelezen met de zrs. van San Daniano. Heel veel groeten van hen.
    Rust vandaag goed uit en geniet van jullie tocht morgen. Druk in en rond ons huis vanwege de feestelijkheden komende zondag en volgende...
    Groetjes en tot ... Engelberti