Heet, heter, heetst - Reisverslag uit Caxarias, Portugal van Piet en Antje - WaarBenJij.nu Heet, heter, heetst - Reisverslag uit Caxarias, Portugal van Piet en Antje - WaarBenJij.nu

Heet, heter, heetst

Door: Piet en Antje

Blijf op de hoogte en volg Piet en Antje

19 Juni 2018 | Portugal, Caxarias

Om aan alle vragen en gissingen een einde te maken eerst een update over de pijnen. Nee helaas zijn die niet over :(
Piet slaapt slechter door de pijn aan de knie en ik heb regelmatig last van de rug. Het is voor ons allebei nog geen reden om te stoppen. Och het wordt ook een onderdeel van het wandelen waardoor we wel wat meer rusten. Maar dat is toch niet erg? Verder merken we dat we nu ruim een week wandelen en dat ons lijf daar aan went.
Verder vind ik het vervelend om elke dag te schijven over de pijntjes terwijl er zoveel andere dingen zijn. Anders wordt het zo’n klaagzang ........
Vandaag was een hele warme dag. Toen we tegen half 8 vanmorgen Fátima uitliepen, was het al warm. En dat werd natuurlijk alleen maar erger. Verder hadden we de pech dat er zo goed als geen schaduw te vinden was. Wel bomen langs de weg maar de zon stond te hoog. Geen bomen of andere bosschages dus pal in de zon. Wel in het bos maar daar waren de bomen te klein en/of net gekapt.
Concreet voor deze dag betekende dat een steeds warmer pad wat voornamelijk over asfalt liep. Extra hitte voor je voeten waardoor die extra branden. Jullie snappen dat we van links naar rechts probeerden te lopen om elk plekje schaduw te vangen! Toen we echt op ons kookpunt bij het plaatsje Caxarias aankwamen, was er een boer die ons naar fris water verwees. Uit een slang liep constant water in een grote bak. Daar hebben we onze armen tot aan de ellebogen ingedompeld om af te koelen. Verder water op onze hoofden gedaan en op mijn benen. Lekker fris!
Verder naar onze slaapplek in een hospederia bij het station. Een kleine kamer met dito douche en toilet. Maar voor een nachtje is het prima, we liggen toch met de ogen dicht. Altijd wel een uitdaging om de was op te hangen. Met dank aan de tip die we ooit van Truus kregen, gebruiken we een handdoek om de was wat droger te maken. Kleding erin rollen en even met de voeten er op gaan staan. Dat scheelt al een hoop nattigheid. Daarna de kastdeuren open, de straffen erop leggen en de was ophangen. Resultaat gegarandeerd!
We genieten hier erg van de vriendelijke bewoners en het lekkere eten. En waar Nederland een voorbeeld aan kan nemen zijn de openbare toiletten. Veel aanwezig en altijd netjes........
Tot morgen maar weer.

• 19 Juni 2018 - 18:29

Jannie:

Zeg Antje en Piet, overal waar jullie de laatste keren hebben gelopen scheen de zon dus jullie zullen het zeker verdienen maar soms kan t ook wat te heet zijn natuurlijk. Geniet maar van alles op jullie eigen tempo.
    Gr Jan en jannie

• 20 Juni 2018 - 12:29

Paula Prinssen:

Ja,ja daarom noemen ze het ook een pelgrimstocht!!!
    Geniet ervan en doe het gewoon een beetje op je eigen tempo,dan komt het helemaal goed.
    Het is tenslotte niet de eerste keer dat jullie dit doen.

Gr.Paula X