Ribeira do Fárrio - Reisverslag uit Freixianda, Portugal van Piet en Antje - WaarBenJij.nu Ribeira do Fárrio - Reisverslag uit Freixianda, Portugal van Piet en Antje - WaarBenJij.nu

Ribeira do Fárrio

Door: Piet en Antje

Blijf op de hoogte en volg Piet en Antje

20 Juni 2018 | Portugal, Freixianda

Vannacht stond het raam wagenwijd open. Het was zo warm op de kamer dat we voor het slapen ook de kamerdeur open hebben gezet. Zo kon het er lekker doorheen waaien! Ondanks de herrie van de treinen en het af- en aanslaan van airco’s slapen we goed. Om 7 uur opstaan en na de gebruikelijke activiteiten naar beneden voor het ontbijt. Dat bleek namelijk bij de kamerhuur in te zitten. Lekkere verse broodjes met kaas, vlees en jam en koffie. Een goed begin. Wat we echter al een paar dagen niet scoren zijn stempels. We komen langs het gemeentekantoor en zien dat het om half 9 open gaat. Zullen we 10 minuten wachten? Ja maar wel met een kop koffie dus een stukje terug naar de bar. Als we na een kwartiertje aan de deur voelen, gaat deze helaas niet open. Dienstverlening ten top :)
Omhoog het dorp uit richting een grindpad door eucalyptus bos. Uiteraard weinig tot geen schaduw. We komen weer op het asfalt uit en passeren een paar gehuchtjes. Daarna gelukkig een dorpje met een bar: koud drinken en een pastel de nata. Die was heel vers en super lekker. Nog fris water kopen en verder voor de volgende 5 km. Wederom asfalt en grindpaden door de bossen. Iets voor twaalven arriveren we in Ribeiro de Fárrio waar we bij de Farrius bar een kamer huren. Vandaag geen uitgebreid diner naar salade en een hamburger. Ook prima hoor het is al fijn dat we hier in alles worden voorzien. De was droogt op het balkon bij de kamer en morgen kijken we weer verder. De eigenaar van de bar is heel attent. Hij wil ons in van alles voorzien en heeft net heerlijke verse sinaasappelsap gemaakt. De sinaasappels hangen aan de bomen bij de bar. Zo houden we het wel een middagje uit hier!
Het ziet eruit alsof we morgen onweer krijgen. Hopelijk na het wandelen :)
Bedankt voor al jullie lieve berichten. Dat doet ons goed!
Piet en Antje
PS vergeet ik te vertellen dat in elke bar het WK op tv is. Wij zijn nu natuurlijk voor Portugal ........

• 20 Juni 2018 - 15:05

Gerrie:

het gaat jullie goed met op en af maar jullie komen er wel hou de moet er in heel klim en loop werk sterkte jullie kunnen het groetjes

• 20 Juni 2018 - 19:12

Nol En Margareth :

We zijn al weer helemaal gewend om elke dag jullie dagrapport te krijgen! Weer leuk om te lezen. We kunnen jullie zo helemaal volgen! Geniet er lekker van samen. Liefs van ons

• 20 Juni 2018 - 21:24

W Prinse :

Ik ben jaloers op jullie wandeltocht,
    ik wou dat wij dit ook samen konden doen. ondanks alles veel wandel plezier en geniet ervan.

• 21 Juni 2018 - 10:02

Miriam:

Hoi Piet en Antje,

Het is maar goed dat het elke keer anders is anders wordt het ook eentonig!! Kan me wel voorstellen dat als het zo warm is en je geen schaduw hebt dat het niet fijn is. Wel weer erg leuk om jullie ervaringen te lezen. Veel succes nog en tot het volgende verhaal.

Lieve groet Miriam