Leuke verrassing - Reisverslag uit Wurzen, Duitsland van Piet en Antje - WaarBenJij.nu Leuke verrassing - Reisverslag uit Wurzen, Duitsland van Piet en Antje - WaarBenJij.nu

Leuke verrassing

Door: Piet en Antje

Blijf op de hoogte en volg Piet en Antje

28 Augustus 2019 | Duitsland, Wurzen

Woensdag 28 augustus 2019
Dahlen - Wurzen 19,5 km

De temperatuur in de nacht komt in Duitsland maar net onder de 20 graden. Dat is behoorlijk warm. Toch gaat slapen gelukkig goed, we zijn moe genoeg. We halen broodjes bij de bakker en drinken er een kopje koffie. We kunnen pas om 07.10 uur ontbijten. Alles staat verder klaar en zo lopen we na het ontbijt Dahlen uit. Over het asfalt helaas. Na ongeveer een half uurtje mogen we linksaf een grindpad op en dat houden we bijna tot Börln. Daar is een ijscafé waar ze ook koffie schenken maar dat gaat om 13.00 uur open. Dat duurt te lang voor ons.
Door het bos verlaten we dit dorpje en na wat asfalt toch weer een bospad. Niet veel later lopen we Dornreichenbach binnen. Volgens het boekje zou hier iets te verkrijgen zijn. Er is een bierstube maar die is gesloten. Dan zien we bij een Fleischerei een schelp hangen. Hopelijk kunnen we daar ons water aanvullen. Met deze hitte drink je meer dan normaal en als we niets meer tegen komen, hebben we te weinig. De slagersvrouw komt net aangelopen en ik vraag of ze ons water aan kan vullen. Ja hoor zo meteen eerst even een telefoontje plegen. Even later komt ze met 2 grote flessen water met koolzuur terug. Zal ik een Bockworst voor jullie maken? Duurt wel een paar minuutjes hoor! Nou eh ..... graag. De tuinbank wordt in de schaduw gezet zodat we uit de hitte kunnen. Nog geen 5 minuten later brengt ze een schaal met 4 bockworsten, 8 stukjes augurk en een klodder mosterd en tomatenketchup. De slager zelf komt zich ook voorstellen als Reinhold en vertelt dat hij zelf geslacht heeft en de worsten gemaakt. We komen van verbazing haast niet bij! Dat is lekker onverwacht smullen en drinken. Een paar minuten verschil en het ziet er ineens heel anders uit.
Op ons gemakje eten we alles op en vragen hoeveel we moeten betalen. Niks zegt de slager, gewoon lekker verder gaan wandelen. We geven hem als cadeautje een klompje en daar is hij blij mee. Mooi wat zo’n ontmoeting je als mens brengt.
We zijn nog een tijdje overdonderd door deze gift.
In het volgende dorpje staat de bank in de zon en daarom vleien we ons op het gras neer. Even een boterham, wat drinken, genieten en uitrusten. Dan kun je daarna weer beter op weg; de laatste kilometers. Die zijn het heetst van de hele dag omdat we pal in de zon moeten lopen. Af en toe bijkomen in een stukje schaduw en weer verder. Op ons slaapadres, de pastorie van Pfarramt Herz Jesu, maakt de pastoor zelf de deur open. Hij wijst ons de slaapplek, de keuken en de douche. We moeten de matrassen op de grond leggen maar voor een nachtje geen probleem. We hebben een dak boven ons hoofd. Eerst wat drinken en naar de supermarkt. Daarna lekker douchen, de was doen en het verslag maken. De rest van de avond de beentjes omhoog! De knie houdt het nog goed en ook het scheenbeen gaat redelijk. Beetje smeren met Ibuprofen, dat verlicht enigszins. Morgen weer verder.

Groetjes van ons.

• 28 Augustus 2019 - 20:01

Jannie En Jan Pepers:

Wat doet dat een mens toch goed wanneer je zulke lieve mensen ontmoet.
    Echt hartverwarmend.
    Waarschijnlijk komt er verkoeling aan ,tenminste dat zegt de weerman.
    Op t moment vallen hier de eerste druppels.
    Fijn dat de knie en scheenbeen n beetje meewerken.
    Lekker uitrusten en morgen weer verder.
    Tot ziens buurtjes!

• 28 Augustus 2019 - 20:04

Jannie En Jan Pepers:

Hee piet, zie net de foto's en die worstjes zien er echt niet verkeerd uit.
    Zal zeker wel gesmaakt hebben!

• 28 Augustus 2019 - 22:31

Mientje Van De Graaf:

Hoi Antje en Piet wat een verassing wij waren bij dezelfde slager helemaal verwend ik vroeg aan hem waar een winkel was en vervolgens hebben we brood gekregen koffie en thee met eigengemaakte metworst en eigengemaakte leverpastei het was er heel gezellig ook wij mochten niets betalen, helaas had ik een heel stel klompjes maar thuis laten liggen. Maar die gastvrijheid dat was zo mooi!!

• 29 Augustus 2019 - 09:01

Annemiek:

Wacht even Piet, ben jij soms 10 jaar jonger geworden sinds je niet meer bij De Boer werkt?
    Het wandelen doet je duidelijk goed! :-)
    Geweldige ervaring bij die lieve slager, zeg!
    Veel plezier weer hoor.
    Groetjes van Annemiek.

• 30 Augustus 2019 - 08:45

Nol En Margareth :

Wat super aardig van die slager. Wat hebben jullie al veel van die lieve mensen ontmoet!
    Genieten!