Luister naar je lijf - Reisverslag uit Saint-Geniès-des-Mourgues, Frankrijk van Piet en Antje - WaarBenJij.nu Luister naar je lijf - Reisverslag uit Saint-Geniès-des-Mourgues, Frankrijk van Piet en Antje - WaarBenJij.nu

Luister naar je lijf

Door: Piet en Antje

Blijf op de hoogte en volg Piet en Antje

13 Juni 2022 | Frankrijk, Saint-Geniès-des-Mourgues

Zondag 12 juni 2022

Vauvert - Gallargues-Le-Montueux 14 km

Het blijft erg warm in de nacht. De ramen tegen elkaar open is dan de beste optie. Ik word wakker van de vogels die fluiten en draai me nog eens om. Om 7 uur zitten we aan het ontbijt met lekkere koffie maar met stokbrood waar een jong paard zijn tanden op stuk bijt. We krijgen een stempel in onze pas, halen de rugzakken, doen de schoenen aan en zijn vertrokken. Het is dan half 8 en al 20 graden.

De bakker blijkt gesloten maar we worden direct door een vriendelijke inwoner naar de volgende bakker verwezen. Fijn is dat. We lopen via het station Vauvert uit en komen weer terecht tussen de wijngaarden. In Codognan lopen we het stadje in voor koffie. Als we denken dit bijna gevonden te hebben, spreekt een meneer mij aan en zegt dat het café gesloten is. De teleurstelling was op onze gezichten te lezen denk ik! Hij zegt dat er bij de Tabac een automaat is voor koffie, das beter dan niks. Hij heeft het ook nog over een klein parkje en een boulangerie bij een kruising. Maar waar precies kan ik niet verstaan, alleen maar schoolfrans hè. De koffie bij de Tabac smaakt prima.

Als we weer een tijdje onderweg zijn, komen we idd bij een kruising met een boulangerie en koffie. Das nou jammer! Verder maar over het hete asfalt en de hete paden door de wijngaarden. Met nog 2 kilometer te gaan, blijf ik in de schaduw wachten op Piet. We moeten een bruggetje over en aan de overkant wacht een heet grasveld. In de schaduw op de brug blijf ik staan en voel me duizelig worden. Luisteren naar je lichaam dus rugzak af, zitten en uitrusten en afkoelen. We eten een banaan en hebben nog een flesje koel water. Eindelijk ziet Piet op de brug een hagedisje en even later beginnen er een aantal kikkers tegen elkaar te kwaken. We verstaan helaas niet wat ze zeggen …..

Als we opgeknapt zijn, gaat de tocht verder. Over het industrieterrein naar het dorp en dan omhoog naar de herberg. In het dorp wordt een zeepkistenrace gehouden en we krijgen van de organisatie een flesje heerlijk koel water. Dan hebben we wat moeite met het vinden van de herberg maar het lukt. Deze is nog gesloten en we bellen met de hospitalera. Ze is in aantocht, schrijft ons in, wijst alles en zegt waar de sleutel morgenvroeg moet blijven. Het is heerlijk om te douchen, de was te hebben hangen en dan wat te kunnen drinken. Er is nog een pelgrim uit Italië aanwezig, hij is in Torrino begonnen. Jammer dat zijn Engels niet zo goed is, het communiceren is zo wat lastig. Maar we gaan samen wat eten en dan op tijd erin. Morgen vertrekken we om 6 uur om de grootste hitte voor te zijn!

Tot morgen, Piet en Antje

• 13 Juni 2022 - 21:43

Luc En Greta:

Zo te lezen komt er regelmatig een engel op jullie pad! De weg naar de koffie, een flesje fris water…..een signaal om even uit te rusten….. En dat is wel nodig , zeker bij deze tropische temperaturen.
    We kijken uit naar jullie volgend verslag! Liefs, Luc en Greta

• 13 Juni 2022 - 22:20

Kitty:

Pas je wel een beetje op?

• 13 Juni 2022 - 22:30

Gonnie:

Petje af Antje en Piet

• 13 Juni 2022 - 22:45

Corrie:

Veel succes en plezier. Het is leuk om via jullie verhalen in gedachte mee te lopen

• 14 Juni 2022 - 08:49

Wim En Resy:

Wat leuk weer om jullie verhalen te lezen. Wel goed op jezelf letten hè? Veel liefs van ons.

• 26 Juni 2022 - 23:49

Mientje Van De Graaf: