La Rigole - Reisverslag uit Labastide-d'Anjou, Frankrijk van Piet en Antje - WaarBenJij.nu La Rigole - Reisverslag uit Labastide-d'Anjou, Frankrijk van Piet en Antje - WaarBenJij.nu

La Rigole

Door: Piet en Antje

Blijf op de hoogte en volg Piet en Antje

25 Juni 2022 | Frankrijk, Labastide-d'Anjou

Zaterdag 25 juni 2022

Les Cassés - Labastide-d’Anjou 18,2 km

Heerlijk geslapen en we worden verwend met een lekker ontbijt. Natuurlijk stokbrood maar wel zachte boter en 3 soorten zelfgemaakte jam. Alles super netjes in kleine schaaltjes, lekkere koffie en jus d’orange. We geven Isabelle een setje klompjes en dat vindt ze geweldig. Volgens ons dik verdiend want ze is met hart en ziel betrokken bij de pelgrims. Dat zijn voor pelgrims fantastische adressen om te verblijven! We nemen afscheid en worden tot over het bruggetje gebracht. Hieraan dankt de gîte haar naam passeur-elle.

Na een klein kwartiertje zijn we terug op de route. In die tijd hebben we alweer 3 hazen over de gemaaide korenvelden zien rennen. Dat zijn echt grote beesten. En in een wei staan 3 ezels die blij naar de afrastering komen maar wij hebben geen eten. Vandaag loopt het pad langs de rivier La Rigole. Dan gebeurt er niet veel over 16 km. Het pad slingert en kruist af en toe een weg. Regelmatig zien we een bruggetje en er passeren ons wat fietsers en wandelaars. Een jonge man heeft zijn fiets behoorlijk vol geladen. Hij pelgrimeert al fietsend en vindt het ook lastig om dorpjes te vinden waar je eten en zo kunt kopen. Hij gaat de richting op vanwaar wij gekomen zijn. We geven hem het overzicht met slaapplekken van de organisatie waar Marc voor hospitaleerde. Mogelijk heeft hij er iets aan.

Na 2 pauzes en ruim 4 uur lopen komen we aan de weg naar Labastide d’Anjou. Daar zit een echtpaar te lunchen en ze vragen of we nog moeten eten. Dat hebben we al gedaan en daarom geven ze ons heerlijke abrikozen. Wat lief zeg. Ons hotel is niet meer splinternieuw naar alles is wel schoon. Hele kleine douche en de was ophangen is weer een uitdaging. De hoteleigenaar heeft zijn restaurant gesloten maar gelukkig is er nog een. Hij belt om voor ons te reserveren, fijn. We rusten lekker uit en gaan er op tijd in. Morgen 24 km langs een kanaal. Maar dat horen jullie morgen! Vergeet jullie steeds te bedanken voor alle lieve, mooie en opbeurende reacties. Dus bij deze: dankjewel! Groetjes Piet en Antje

• 26 Juni 2022 - 19:27

Helmie:

Wat zijn jullie helden met dit hete tropische weer. Morgen lopen jullie waarschijnlijk langs Canal de Midi. Of heet het daar al canal de Garonne. Erg leuk je komt daar regelmatig fietsers tegen die zoals wij van Beziers naar Bordeaux fietsen.(route Canal de Midi) Wij zijn via de Katharenroute weer terug teruggefietst en nu bij de auto. Natuurlijk Lourdes bezocht! Ik begrijp dat jullie waarschijnlijk naar Oleron St Marie lopen? Heel veel wandelplezier, geniet ervan. Helmie, vriendin van Helene

• 26 Juni 2022 - 19:38

Josefine Opsteeg Van Den Hoven :

Hoi Piet en Antje, zo te lezen hebben jullie het naar jullie zin! Ik geniet van de verhalen.
    Bon chemin, groetjes Josefine