Canal du midi - Reisverslag uit Ayguesvives, Frankrijk van Piet en Antje - WaarBenJij.nu Canal du midi - Reisverslag uit Ayguesvives, Frankrijk van Piet en Antje - WaarBenJij.nu

Canal du midi

Door: Piet en Antje

Blijf op de hoogte en volg Piet en Antje

26 Juni 2022 | Frankrijk, Ayguesvives

Zondag 26 juni 2022

Labastide d’Anjou - Ayguesvives 25 km

Voor het hotel waar we slapen wordt vanaf 4 uur ‘s morgens al hard gewerkt om alles klaar te zetten voor de vlooienmarkt. Als wij om kwart voor 7 vertrekken, worden de kraampjes druk ingericht. Eerst naar het commerciële centrum voor ontbijt en een sandwich om mee te nemen. Daarna op pad voor een lange dag langs het kanaal. De eerste 4 km gaan nog langs de rivier La Rigole. Deze voedt het kanaal met water. Het (fiets)pad langs het kanaal is ruim 20 km lang, daar valt niet veel over te vertellen. Ik zal even opsommen wat we wel hebben gezien:

• heel veel fietsers
  • stil liggende boten
  • ook nog varende boten
  • behoorlijk wat sluizen en bruggen
  • 4/5 reigers
  • een zwemmend wezeltje ( denken we )
  • joggers
  • wandelaars
  • een Nederlands echtpaar uit Haarlem die de route langs het Canal du Midi aan het fietsen zijn. We dronken koffie met hen en zij betaalden de onze. Super lief
  • een Nederlandse wandelaar die vanuit Bordeaux op weg is naar Carcassonne

Het laatste stuk kost toch best wel wat energie. We zijn blij als we de deur van de gîte open kunnen maken. We worden ingeschreven en doen onze dagelijkse dingen. Dan naar de supermarkt om wat eten te halen. Na het eten leggen we onze benen lekker omhoog op het bed. We liggen met vijf personen op een kamer dus hopelijk wordt er wel geslapen …..

Tot morgen maar weer, groetjes Piet en Antje

• 26 Juni 2022 - 19:42

Josefine Opsteeg Van Den Hoven :

Hoi Piet en Antje, recht toe recht aan....in ieder geval vlak! Ik hoop inderdaad een goede nachtrust voor jullie!
    Bon chemin Josefine

• 27 Juni 2022 - 00:22

Luc En Greta:

Nog een late reactie…dank voor weer twee verslagen…zo reizen we op afstand toch een beetje mee. Hopelijk goede nacht… en morgen weer mooie tocht.

• 27 Juni 2022 - 08:30

Anita Van Kraaij:

Even een paar dagen met jullie meegereisd en genoten. Ook al ben je thuis, je wandelt toch een beetje met jullie mee.
    Wat maken jullie toch weer leuke, verrassende, maar ook uitdagende dingen mee. en zeker goed om de hele zware bergen over te slaan. Daar wordt je niet gelukkiger van als je ze "moet" lopen. Nee kies maar voor "genietend" lopen.

• 27 Juni 2022 - 10:57

Gonnie:

Hoi Antje en Piet, weer dank voor alle belevenissen van jullie die wij mee mogen lezen. Veel wandelplezier vandaag en hopelijk een heerlijke slaapplek voor vanavond!