Toulouse adieu - Reisverslag uit Veghel, Nederland van Piet en Antje - WaarBenJij.nu Toulouse adieu - Reisverslag uit Veghel, Nederland van Piet en Antje - WaarBenJij.nu

Toulouse adieu

Door: Piet en Antje

Blijf op de hoogte en volg Piet en Antje

30 Juni 2022 | Nederland, Veghel

Donderdag 30 juni 2022

Toulouse - Veghel 1130 km

Het is al een paar dagen stil op onze webblog dus jullie zullen je vast wel afgevraagd hebben of er iets aan de hand is. We zijn weer thuis in Veghel.

Niet omdat er iets gebeurd is maar omdat de tocht na Toulouse erg ging lijken op reizen met openbaar vervoer, grote afstanden afleggen en weinig mogelijkheden om onderweg te eten of te drinken. Dat zou betekenen dat we veel eten en drinken in de rugzakken mee moeten nemen wat deze uiteraard een behoorlijk stuk zwaarder maakt. Bovendien is de mogelijkheid om in een pelgrimsonderkomen te slapen op kortere stukken lopen erg moeilijk. Deze liggen vaak 30 tot 35 km uit elkaar en die afstand is voor ons lastig haalbaar. De Via Tolosana is daardoor een stuk lastiger dan we vooraf ingeschat hadden en heeft ons doen besluiten ermee te stoppen. Best wel jammer want het was een leuke tocht met mooie ontmoetingen en prachtige natuur. Maar het moet wel haalbaar blijven en we moeten ervan kunnen genieten. Daarnaast vond ik het verschrikkelijk om elke dag uren bezig te zijn met tot waar kunnen we lopen en waar zouden we dan kunnen slapen zonder dat we daarvoor een hoofdprijs betalen. Dat kost best wel negatieve energie! Klinkt misschien negatief in jullie oren maar dat is niet hoe we terugkijken op deze pelgrimage. We hebben fantastische dingen meegemaakt en weer veel gezien en wat we besloten hebben voelt voor ons goed.

De laatste dag in Toulouse hebben we nog rondgelopen in de stad. Langs de rivier de Garonne met prachtige kerken en gebouwen. Heerlijk samen genoten van een lekker menu du jour in restaurant Le Florida. Door de stad naar het station gelopen waar de Flixbus om 17.10 uur vertrok. Via Lille naar Eindhoven gereisd en opgehaald bij de bushalte. Intussen zijn de rugzakken ontdaan van hun bagage en hangt alle was te drogen. Heerlijk geslapen in onze eigen bed maar ook vreemd om niet in de ochtend je rugzak te pakken en te gaan wandelen. We laten deze reis bezinken en zien wel of er nog andere mogelijkheden op ons pad komen. Wie weet.

Jullie willen we uiteraard bedankt voor het willen lezen van mijn geschrijf. Ook voor het meeleven en het plaatsen van alle lieve, leuke, mooie en opbeurende berichtjes. Het lezen daarvan geeft je onderweg een glimlacht op je gezicht. Bedankt!!

Lieve groeten van Piet en Antje

• 30 Juni 2022 - 13:11

Sylvia:

Jammer om te lezen dat jullie eerder gestopt zijn, maar goed dat jullie aan jezelf denken! Welkom thuis!

• 30 Juni 2022 - 13:34

Marietje En Gerard:

Fijn dat jullie weer thuis. Soms zit het even tegen, maar al met al lijkt het ons dat jullie een fijne tijd hebben gehad . Geniet er nog van,

Groetjes Marietje en Gerard.

• 30 Juni 2022 - 14:20

Bertie En Reini :

Mooi dat jullie weer heelhuids thuis zijn gekomen, en toch fijne herinneringen aan deze tocht bewaren! Het was weer een belevenis en mooi voor ons om dit zo mee te kunnen maken!
    Geniet thuis en als er nieuwe plannen zijn horen we het wel.

Groetjes Bertie en Reini

• 30 Juni 2022 - 14:41

Corrie :

Het is jullie tocht geweest en jullie lopen voor julliezelf. Jullie kijken met veel plezier en onvergetelijke herinneringen daarop terug en dan is het goed. De herinneringen blijven onbetaalbaar. Leuk dat we door de mooie verhalen mee mochten reizen want petje af voor jullie wandeltocht. Groetjes

• 30 Juni 2022 - 14:45

Kitty:

Thuis is ook een mooie bestemming. Klinkt als een wijs besluit en de mooie herinneringen komen weer lekker op je stapeltje. Geniet ervan!

• 30 Juni 2022 - 15:08

Francien Dortmans :

Hou Piet en Antje.

Toch weer mooie verslagen en een goed besluit om niet verder te gaan .
    Wel jammer voor ons iedere keer weer een super verslag zal het gaan missen .

Dank je wel hiervoor.

• 30 Juni 2022 - 16:42

Ellen:

Fijn weer thuis en twee rugzakken vol met ervaringen. En jullie hebben nog een zee van tijd voor vele andere ervaringen.
    Dank voor het meereizen.

• 30 Juni 2022 - 17:21

Engelberti:

Dag Antje en Piet,
    Welkom thuis. Jammer dat jullie je reis hebben moeten inkorten. Ik heb genoten van de reisverhalen. Dank je wel! Tot gauw en een hartelijke groet, Engelberti

• 30 Juni 2022 - 19:08

Luc En Greta:

Hoi Antje en Piet, in ieder geval welkom terug. En weet, het gaat om kwaliteit en niet om de kwantiteit.
    En uiteindelijk is elke dag toch ook een soort pelgrimage , waarin je weer nieuwe ervaringen opdoet, of dat nu thuis is, of op een route naar Santiago. Het is altijd goed om je hart te volgen, en dat hebben jullie gedaan. Wij vonden het in ieder geval heel fijn om via jullie verhalen een stukje mee te reizen. Dank jullie wel voor de moeite om dit te delen. Groetjes uit Rooi

• 30 Juni 2022 - 19:23

Lianne:

Altijd weer fijn om thuis te zijn! Wij hebben genoten van jullie reisverslagen, en jullie hebben weer mooie herinneringen gemaakt.
    Tot gauw, Arjen en Lianne

• 30 Juni 2022 - 19:26

Ankie:

Jullie hebben de rugzakken weer goed gevuld met herinneringen en ik heb met belangstelling de reisverslagen gevolgd.
    Weer even wennen thuis en dan misschien weer nieuwe (wandel)plannen bedenken. We horen of lezen het graag.
    Groetjes!

• 30 Juni 2022 - 20:58

Nol En Margareth:

Oh jammer, maar goed om zo'n besluit te nemen Antje en Piet.
    Er komen vast weer mogelijkheden.
    Het was weer leuk om jullie reisverslagen te lezen en zo een beetje mee te lopen.

Liefs van ons.

• 30 Juni 2022 - 21:47

Gonnie:

Antje en Piet jammer dat jullie reis eerder is geëindigd maar jullie hebben weer mooie wandelingen en mensen ontmoet. Het was een mooi avontuur ook voor ons lezers van jullie mooie verslag elke dag.
    Lieve groeten

• 02 Juli 2022 - 09:20

Rein En Annemieke :

Welkom thuis KANJERS
    Weer vele verhalen te vertellen, mooie herinneringen verzameld.
    Prachtige ontmoetingen gehad.
    Jullie hebben het toch maar weer gedaan. En wij hebben er van mogen meegenieten.
    Lieve groet van ons

• 02 Juli 2022 - 13:20

Wim En Resy:

Goed om te lezen dat jullie weer thuis zijn en belangrijk dat je voor jezelf kiest.
    Dan waardeer je ook weer wat je thuis hebt. En Nederland en Belgie hebben natuurlijk ook hele mooie wandelroutes!! Tot snel weer en geniet van het Nederlandse weer.

• 04 Juli 2022 - 09:43

Anneke Assen:

Piet en Antje, dank jullie wel voor jullie verhalen. Het is goed te doen wat je het beste lijkt en in dit geval is het niet verder lopen. Jullie kunnen terugkijken op ene bijzondere tocht. En weet dat je ons, lezers, volgers, een mooie tijd hebt bezorgd.
    Het ga jullie goed. Veel lieve groeten, Harry en Anneke

• 07 Juli 2022 - 22:03

Anita Van Kraaij:

Het is altijd jammer te moeten stoppen, maar luisteren naar je innerlijke stem is toch het beste wat je kunt doen? Lijkt mij.
    Ik heb genoten van jullie verhalen en ook al is het een beetje later in de tijd, ik heb ze graag gelezen en ben even mee op pad geweest. Hiervoor hartelijke dank. En uit jullie verslagen bleek steeds dat jullie ook plezier hadden om deze tocht te ondernemen.
    Geniet maar weer lekker samen van het thuis zijn in Veghel. Daar is het ook goed toeven hoor, dat kan ik uit eigen ervaring zeggen.