Het pelgrimsbloed kriebelt weer - Reisverslag uit Veghel, Nederland van Piet en Antje - WaarBenJij.nu Het pelgrimsbloed kriebelt weer - Reisverslag uit Veghel, Nederland van Piet en Antje - WaarBenJij.nu

Het pelgrimsbloed kriebelt weer

Door: Piet en Antje

Blijf op de hoogte en volg Piet en Antje

12 Augustus 2019 | Nederland, Veghel

Hallo allemaal,
Wie ons vorige verslag goed heeft gevolgd, weet dat we er vorig jaar van overtuigd waren dat we voorlopig niet meer op pad zouden gaan. Maar soms kruipt het bloed waar het niet gaan kan .......
De mooie verhalen die we over de Ökumenische Pilgerweg in Duitsland kregen aangereikt, trokken ons over de streep. Na lang wikken en wegen, vanwege de problemen met de knie van Piet, besloten we ervoor te gaan.
Vrijdag 16 augustus 2019 vertrekt de bus om 03.30 uur vanuit Eindhoven richting Görlitz aan de Poolse grens in Duitsland. Daar start deze pelgrimsweg die ook wel de Via Regia wordt genoemd. Het is een middeleeuwse handelsweg die ontwikkelt en gemarkeerd is tot pelgrimspad door geloofsgemeenschappen van de Evangelisch-Lutherse kerk.
Wij hebben er veel zin in.

Groetjes Piet en Antje

• 12 Augustus 2019 - 08:49

Annemiek:

Hai Piet en Antje, wat leuk dat ik nog steeds in jullie adressenbestand sta! Ik ga weer alles volgen over deze ongetwijfeld prachtige tocht! Heel veel succes samen!

• 12 Augustus 2019 - 09:08

Anneke:

Wat moedig en wat leuk! Een heel nieuw gebied gaan verkennen. We wensen jullie een heel mooie pelgrimstocht - en geen last van pijnlijke knieën en ander ongemak. We zullen het verslag weer trouw volgen. Buen Camino! Harry en Anneke

• 12 Augustus 2019 - 09:35

Stichting In De Molen:

Piet we gaan je missen!!!
    Maar wat stoer van jullie...heel veel plezier en devotie, genieten maar.
    gr Ineke.

• 12 Augustus 2019 - 10:52

Kees:

Alvast veel succes Geniet van al het moois dat je weer tegenkomt.

• 12 Augustus 2019 - 12:59

Wim Prinse:

Geweldig dat jullie dit weer doen,
    En heel veel succes ,ik zal jullie belevenissen met spanning volgen
    gr wim Prinse

• 12 Augustus 2019 - 13:45

Kitty De Laat:

Grappig, die heb ik ook overwogen. Veel plezier!

• 12 Augustus 2019 - 14:14

Resy:

Hoi Piet en Antje,
    goed van jullie dat je dit weer gaat doen. En een nieuw gebied. We zijn weer benieuwd naar jullie mooie verhalen. Veel plezier en het gaat jullie zeker weer lukken.
    Gr. Wim en Resy

• 12 Augustus 2019 - 16:20

Karin Hogeweg:

Lieve Antje en Piet, wat goed dat jullie dit weer gaan doen. Heel veel wandelplezier ! Dikke kus, Karin.

• 12 Augustus 2019 - 17:09

Ans Van De Wetering:

Hallo Antje en Piet, wat goed dat jullie dit gaan doen. Duimen dat alles goed gaat. Heel veel wandelplezier. Ben weer benieuwd naar alle verhalen. Groetjes Ans

• 12 Augustus 2019 - 19:04

Marcel Lots:

Hoi Piet en Antje, veel succes en uiteraard ook weer veel plezier met jullie reis.
    Ik hoop dat alles voorspoedig zal gaan en dat Piet zijn knie het gaat houden!
    Maar eigenlijk als ik jullie discipline/doorzettingsvermogen van voorgaande reizen in beschouwing neem dan twijfel ik geen seconde aan een goede afloop!

Grt,
    Marcel Lots.

• 13 Augustus 2019 - 04:13

Ellen Walda:

Veel plezier Antje en Piet! Mooi zo’n nieuw gebied.

• 13 Augustus 2019 - 07:33

Lianne:

Lieve Antje en Piet, heel veel wandelplezier en fijn dat we jullie weer kunnen volgen!
    Dikke knuffel Arjen en Lianne

• 13 Augustus 2019 - 08:03

Ankie:

Een heel andere richting dit keer. Succes Antje en Piet en geniet van jullie tocht! Groeten van Ed en Ankie

• 13 Augustus 2019 - 09:56

Nol En Margareth :

Hey Antje en Piet, wat leuk dat jullie gaan. Betekent dit dat jullie vakantie periode gewijzigd is? Komen jullie toch op mijn feestje?
    Veel plezier en hopelijk houdt Piet zijn knie het!
    Veel liefs van ons

• 13 Augustus 2019 - 11:53

Anita Van Kraaij:

Hoi Antje en Piet,
    Leuk een wandeltocht in een ander gebied. Wij gaan jullie zeker weer volgen. Veel wandelplezier samen en hopelijk heel veel mooie ontmoetingen op jullie reis.
    Groetjes, Anita en Poef

• 13 Augustus 2019 - 13:34

Antoinette Van Helvoort:

Hallo Antje en Piet.
    Wat fijn dat jullie weer samen op stap mogen en kunnen gaan.
    Geweldig!!!
    Ik wens jullie een hele fijne reis met weer leuke ontmoetingen.
    Hopelijk gaat de knie van Piet niet vervelend doen!!!
    Ik ga jullie weer graag volgen. Geniet er samen van.
    Groetjes, Antoinette.

• 13 Augustus 2019 - 18:09

Paulus:

Einen guten Jacobsweg!

• 14 Augustus 2019 - 04:23

Michiel:

Hoi Antje en Piet. Succes tijdens jullie wandelreis. Veel plezier en geniet er van. Groeten uit Mierlo.

• 14 Augustus 2019 - 06:20

Annemie Van Uden:

Hoi Piet en Antje, Buen Camino en een hele fijne tijd.
    Groeten uit Schijndel.

• 14 Augustus 2019 - 17:31

Jannie:

Antje en piet ik hoop dat jullie een mooie reis mogen hebben. Prachtige dingen mogen zien en mooie mensen mogen ontmoeten.
    Maar ook dat jullie even afstand kunnen nemen van t leven van alledag hier in veghel.
    Succes hoor, zeker voor de eerste dagen,want t zal wel weer even wennen zijn.

• 15 Augustus 2019 - 09:06

Bertie En Reini:

Lieve Antje en Piet, veel plezier gewenst op jullie nieuwe tocht en hopelijk zonder al te veel pijnklachten bij Piet en wens jullie goed weer toe! Groetjes Bertie en Reini

• 15 Augustus 2019 - 20:04

Mientje Van De Graaf:

Heel veel plezier en ik ben beniewd naar jullie ervaringen als je er niet uitkomt mag je altijd even bellen voor informatie . Groetjes Rien en Mientje

• 16 Augustus 2019 - 07:47

Engelberti:

Dag Antje en Piet,
    Een gezellige, zonnige voettocht. Geniet samen en alle goeds
    Groetjes, Engelberti