Mislopen - Reisverslag uit Gröditz, Duitsland van Piet en Antje - WaarBenJij.nu Mislopen - Reisverslag uit Gröditz, Duitsland van Piet en Antje - WaarBenJij.nu

Mislopen

Door: Piet en Antje

Blijf op de hoogte en volg Piet en Antje

19 Augustus 2019 | Duitsland, Gröditz

Maandag 19 augustus 2019
Arnsdorf - Görditz 15 km

Het heeft vannacht flink gedonderd en gebliksemd. Door het dakraam zagen we de lichtflitsen. Het kleine raampje stond open en omdat het binnen regende, heb ik het dicht gemaakt. Wel warm zo in de zolderkamer maar gelukkig goed geslapen. Om 7 uur ontbijten en hopen dat de regen minder wordt. Alle regenspullen aan en op pad in de miezerregen. Net buiten Arnsdorf is de markering wat dubieus aangebracht. Omdat ik twijfel lopen we terug en gaan het zandpad in. Daar zien we verder geen markering maar wel een mooie steengroeve. Over een weide terug naar de weg. Even later staat er weer een plaatje. Dit mislopen tekent helaas de rest van de dag!
In Melaune drinken we bij de supermarkt koffie. Rocco, de Duitse pelgrim, zit er al. Hij liep ons net voor het dorpje voorbij. Christian, de andere Duitse pelgrim die gisteren in de herberg was, heeft last van zijn voet. De vraag is of hij gaat lopen en tot hoever. We kopen nog wat fruit en lopen verder. Over een mooi pad langs windmolens naar Tetta en Buchholtz. Daar lopen we richting de kerk als het weer begint te regenen. Als de bui echt losbarst zijn wij in de kerk. De Evangelische kerken zien er heel anders uit dan de katholieke. Uiteraard geen beelden maar wel opnieuw de groene banken. Met een kussentje erop. En achter in de kerk wat speelgoed voor kinderen die het zo lang niet volhouden. Vaak zijn er nog wat kamers vanwaar je de kerk in kunt kijken. Bij deze kerk hangen er verschillende schilderijen. Na een klein half uur kunnen we droog verder. Een mooi graspad tussen de bomen door. Daarna langs de weg naar Weissenbach waar we nogmaals koffie kunnen drinken bij de bakker. Lekker broodje erbij zodat we daarna verder kunnen.
Nog maar 3 km naar de herberg, makkie. Helaas gaat het toch weer mis. We moeten een trapje naar beneden en zien daar geen markering meer. Ik meen gezien te hebben op bord dat de weg naar rechts gaat. Dat lukt niet. We zien nog een brug en omdat we zeker weten dat we de rivier over moeten, gaan we kijken. Weer mis en zo zijn we 3 kwartier verder terug bij het trapje. Dan de andere kant op en ja hoor, na 500 meter eindelijk een markering. Mooi stuk langs de rivier, af en toe erg smal, maar prachtig en stil. Op het geluid van de rivier na. Opeens zien we het plaatje van de herberg dus moeten we omhoog de berg op. Links is het kasteel en rechts de herberg. De sleutel uit het kastje halen en dan staan we in een prachtig huis met alles er op en er aan. We douchen, doen de was en koken ons eigen potje. Intussen komen ook Andreas en Christina aan, zij lopen dwars door Duitsland. In de avond krijgen we nog een likeurtje aangereikt van Gudrun. Het is gemaakt van Johannisbeeren en smaakt erg lekker. Er wordt druk gekletst en om half 10 gaan de beentjes omhoog.
Tot morgen.

• 19 Augustus 2019 - 23:50

Margo:

Hallo Antje en Piet
    Jullie zijn alweer lekker op dreef, misschien wel wat lastiger lopen dan in Spanje, de markering niet zo goed als daar? En hoe gaat t met de knie van Piet.? Veel succes voor de komende tijd.

• 20 Augustus 2019 - 12:07

Kees:

De pas zit er weer in . Mooie dingen ge zien geniet er van.

• 20 Augustus 2019 - 17:22

Ans Van De Wetering:

Hallo Antje en Piet, hoop dat het vervolg beter staat aangegeven. Meestal zit je niet te wachten om extra te lopen. Gaat verder wel alles goed? Weer benieuwd naar het vervolg. Geniet ervan. Groetjes Ans x

• 20 Augustus 2019 - 18:43

Kitty:

Lekker bezig!

• 20 Augustus 2019 - 19:00

Jannie En Jan Pepers:

Tsjonge,jonge wat vervelend als je steeds van padje bent

• 20 Augustus 2019 - 19:04

Jannie En Jan Pepers:

De helft van mijn tekst is niet doorgekomen,dus bij deze nog n berichtje van ons.
    Echte doorzetters zijn jullie,gewoon niet opgeven want je vind op n gegeven moment de goede weg ,he! Antje
    Hoop dat de regen snel voorbij is,t mooie weer komt er aan.
    Het plastic staat buiten antje,alles gaat hier gewoon door.
    Succes kanjers!