Hulp, zwart rijden en iets verliezen - Reisverslag uit Grabels, Frankrijk van Piet en Antje - WaarBenJij.nu Hulp, zwart rijden en iets verliezen - Reisverslag uit Grabels, Frankrijk van Piet en Antje - WaarBenJij.nu

Hulp, zwart rijden en iets verliezen

Door: Piet en Antje

Blijf op de hoogte en volg Piet en Antje

14 Juni 2022 | Frankrijk, Grabels

Dinsdag 14 juni 2022

Saint-Geniès-des-Mourgues - Grabels 30,5 km

Er is zoveel gebeurd vandaag dat ik het in stukjes ga vertellen.

Ontbijt in het hotel

We slapen goed zonder airco, hij deed het niet. We zijn op tijd klaar en gaan alvast naar de tuin van het hotel. Zo kunnen we nog even gebruik maken van de WiFi. Om iets voor achten gaat de deur open en de eigenaresse zegt direct tegen mij: ‘ik zei toch dat het ontbijt om 8 uur is’. Tikt op haar horloge en met een blik erbij …. !! Het ontbijt is zelfbediening en zoek het maar uit. We laten er onze dag niet slecht door beginnen en genieten ervan.

Stuk lopen

We lopen naar Vendargues en dat lukt best goed. We zien de 4 dames nog en zij gaan vandaag naar St. Bres en nemen daar de trein naar Montpellier. Later de trein naar Aniane en dan lopen ze nog 10 km. Denk niet dat we hen nog inhalen maar je weet natuurlijk nooit. In Vendargues halen we bij de Marie een stempel en krijgen een grote fles water. Lekker, dat van ons is alweer warm geworden. Op naar La Poste om een aantal spullen naar huis te sturen.

Terugsturen

De rugzakken zijn echt te zwaar dus we gaan de niet noodzakelijke dingen eruit halen en terugsturen. Het blijkt neer te komen op 5,6 kilo! Het terugsturen heeft nog wat haken en ogen. Je moet namelijk een adres in Frankrijk opgeven als verzender. We denken en denken en dan heeft Piet het goede idee om het adres van de B[e-38]B in Arles te gebruiken. Ik bel de eigenaar en hij geeft toestemming. Opgelost!

Bus, hulp en zwart rijden

We willen met de bus naar Montpellier om het lopen door de (voor)stad te voorkomen. In het boekje wordt aangegeven dat dit lijn 21 is. Die zien we maar we komen er niet uit welke richting we moeten hebben. Omdat het 12 uur is, kopen we eerst een sandwich. In de winkel worden we aangesproken door een meneer. Omdat hij goed Engels kan, vragen we zijn hulp. En even later is duidelijk welke bus we waarheen moeten hebben en hoe we dan vanuit Montpellier met de tram naar Grabels kunnen gaan. Omdat je in de bus geen kaartjes meer kunt kopen, rijden we zo mee. Wat overigens echt niet onze gewoonte is! Heeft St. Jacques deze hulp langs gestuurd?

Montpellier

Vanaf het station lopen we naar de kerk Saint Roche voor een stempel. Onderweg eten we eerst heerlijk vruchtenijs bij een Glacerie. Dan door naar de kerk die gesloten is vanwege een verbouwing. Ggggrrrr. Terug naar de ijssalon voor een lekkere koffie met slagroom. Mmmmmmmm!!

Tram en taxi

We horen vanaf welk station de tram vertrekt. Daar lopen we heen en kopen een kaartje. De meneer die ons daarbij helpt, zegt dat er problemen met de tram zijn. Na een klein half uur wachten, komt hij vertellen dat lijn 1 niet meer komt vandaag. We kunnen beter naar een ander station gaan. Er wordt uitgelegd waar we heen moeten maar uiteraard lopen we verkeerd en komen bij een heel ander station uit! Daar vlakbij is een hal met allerlei winkeltjes dus eerst wat drinken en naar het toilet. Ze zijn er allemaal erg vriendelijk want als blijkt dat er geen tram meer rijdt, bellen ze net zo lang totdat er een taxi voor komt rijden. Lieve mensen!

Grabels

We willen graag het laatste stukje naar Grabels lopen en dus laten we ons door de taxi afzetten bij het eindstation van de tram. Het is iets verder lopen dan we dachten en op een gegeven moment zijn we de route kwijt. Ik ben geen ster met GPS dus daar gaat ook iets mis. Pas rond half 6 zijn we bij de kerk in Grabels en zetten een stempel in onze pelgrimspas. De gîte is om de hoek en helemaal voor ons alleen. Lekker rustig! We maken ons bed op en gaan douchen. Wat denk je: Piet heeft zijn toilettas in het hotel laten liggen. Dat is echt balen, niet voor de spullen maar het is een erg handig tasje.

Nou het is mooi geweest voor vandaag! Tot morgen en groetjes van Piet en Antje

Ps: bedankt voor alle leuke berichtjes al, fijn om te lezen.

• 14 Juni 2022 - 22:28

Francien :

Wat een mooi verslag van jullie groot avontuur en jullie houden de moed er goed in , ik had ook niet anders verwacht van jullie.

Fijn om iedere keer het verslag te lezen kijk alweer uit naar het volgende ..

• 15 Juni 2022 - 00:14

Nol En Margareth :

Hey Antje en Piet, wat een tocht maken jullie weer in deze hitte. Goed dat jullie flink rusten als het nodig is. Mooi om zo met jullie mee te reizen!
    Tot wanneer blijven jullie weg?
    Lieve groeten Nol en Margareth

• 15 Juni 2022 - 06:49

Kitty :

Hahaha een echte pelgrimsdag. “En zo komt alles toch weer goed” :-)

• 15 Juni 2022 - 08:12

Ans En Rinus:

Hallo Antje en Piet,
    Zo, dat was me het dagje wel. Maar goed dat het niet iedere dag zo gaat. Goed dat dat jullie ook echt rust nemen als het nodig is. Luister goed naar je lichaam. Het is mooi om te lezen hoe het jullie vergaat. Goede tocht verder.
    Groetjes Ans en Rinus

• 15 Juni 2022 - 13:26

Jan En Jannie :

Wat bijzonder toch dat er toch steeds weer mooie goede mensen op jullie pad verschijnen en dan word je toch weer verder geholpen.
    Daar hebben we t al vaak met elkaar over gehad hè!
    Maar t was me wel n dagje hoor, dan moet je toch wel stevig in je heel hete schoenen staan en maar rustig blijven.
    Jammer en vervelend van t tasje van piet maar daar komt wel weer vervang voor.
    Pas goed op elkaar hè
    Doeiii

• 15 Juni 2022 - 13:45

Engelberti Engelen:

Dag Antje en Piet,
    Wat een dagje! Maar gelukkig waren er goede engelen op jullie pad. Positief, hoe jullie de moed erin houden. Antje, ik geniet van jou verslag en reis mee...
    Groetjes, Engelberti

• 15 Juni 2022 - 17:10

Rein En Annemieke :

Echte pelgrimstrammelant.
    Je kunt niets beter doen dan diep zuchten en denken, morgen is er weer een dag. Maar dat kunnen jullie wel aan met zoveel ervaring.
    Wij wensen jullie nog heel veel fijne dagen met prachtig wandelweer en minder trubbels.
    Leuk om jullie te volgen.

• 15 Juni 2022 - 17:20

Carola:

Wat maken jullie weer veel mee op jullie pelgrimstocht. Heerlijk om te lezen en fijn dat het allemaal weer op z'n pootjes terecht komt. Heel veel plezier samen.

• 15 Juni 2022 - 18:07

Luc En Greta:

Wat later dan anders , toch nog een berichtje van ons. Het was gisteren weer een hele belevenis! Of eigenlijk vele belevenissen. Gezellig om zo mee te kunnen lezen. Zijn we er toch een soort bij. We vroegen ons af, of de 30 km of jullie die allemaal hebben gelopen? Want dat is toch wel een heel lang stuk. Of zit daar het busritten , en taxi ritje bij ? Kijken al uit dat het verhaaltje over vandaag. Wat zal vandaag gebracht hebben ? Succes nog, en alvast een goede nacht gewenst.

• 15 Juni 2022 - 20:52

Angelique:

Wat een belevenissen! Ik wandel vanaf m'n luie stoel met jullie mee.
    Groeten Angelique.