Fijne slaapplek - Reisverslag uit Vilela, Spanje van Piet en Antje - WaarBenJij.nu Fijne slaapplek - Reisverslag uit Vilela, Spanje van Piet en Antje - WaarBenJij.nu

Fijne slaapplek

Door: Piet en Antje

Blijf op de hoogte en volg Piet en Antje

10 Mei 2024 | Spanje, Vilela

Vrijdag 10 mei 2024

Ribadeo - San Vicente de Covelas 10 km

Omdat er weinig slaapplekken zijn en er veel geklommen en gedaald moet worden, hebben we de komende twee routes in drieën gedeeld. Dat betekent helaas wel dat we vandaag en overmorgen een korte route hebben. Best jammer maar ik durf het met mijn knie niet te riskeren. Voordeel is dat ik nu om 15.00 uur al kan schrijven, dat we al gedoucht hebben, de was in de wind hangt te wapperen en we warm gegeten hebben.

Vanmorgen ging op het gewone tijdstip van 6.15 de wekker. Rustig opstaan, warme douche, spullen inpakken en ontbijten. Om 7.15 uur trekken we de deur van het appartement achter ons dicht. Net de hoek om op de route kunnen we al koffie drinken. Maar de rugzak van Piet en mij zit nu zo lekker dat we liever doorlopen. Over 6 km is er ook weer koffie.

Een mistige ochtend maar niet koud. We starten allebei zonder truitje, das voor het eerst deze tocht. Over asfalt gaan we Ribadeo uit en klimmen we even later omhoog. De zon heeft intussen de mist weggebrand en we hebben een prachtig zicht op Ribadeo. De uitzichten zijn ook erg mooi en er fluiten veel vogels in de bomen. Best bijzonder want het is voornamelijk eucalyptus en daar vind je weinig dieren in. We komen het eerste cafeetje tegen maar helaas gesloten. We stoppen toch even om wat te drinken, de stoelen staan gewoon buiten klaar. Tijdens onze stop komen er een stuk of 10/15 pelgrims voorbij. De meesten hadden wel wat te drinken willen hebben maar helaas. Na een klein half uurtje lopen we verder en zo zijn we al om half 11 op onze slaapplek.

We drinken er lekker koffie en vragen via de vertaalapp, wat een uitkomst, of we kunnen wachten tot onze kamer klaar is. Geen probleem!

Om 12 uur kunnen we naar de kamer en om 13 00 uur is er warm eten. Lekkere Galicische soep, forel met frietjes, yoghurt en koffie na. De forel wordt gebakken met spek erin en zo hard dat je de graten gewoon op kunt eten. Het smaakt verrukkelijk! De eigenaren zijn een erg aardig echtpaar die het de pelgrims naar de zin willen maken.

De rest van de middag kunnen we siësta houden. Er is ook nog een Spaans echtpaar binnen gekomen. Misschien dat er nog meer pelgrims komen, altijd een verrassing. Maar de bar gaat wel pas om 20.00 uur weer open. Piet is nog een stukje wandelen en ik ga van de zon genieten. Morgen pas om 09.00 uur ontbijt, erg laat voor onze doen maar het kan helaas niet anders. Er wordt ook nog voor ern sandwich gezorgd, de voorzieningen morgen zijn minimaal!

Hasta mañana [e-1f64b][e-1f3fc]‍[e-2640]️

• 10 Mei 2024 - 16:03

Francien Dortmans :

Even op je gemakje is ook wel fijn het is tenslotte vakantie. [e-1f917]

Veel wandel plezier voor morgen.

Groetjes uit het zonnige Veghel

• 10 Mei 2024 - 17:01

Lianne:

Een paar dagen wat minder kilometers in de benen is ook weleens fijn.

Geniet van de zon en de rust!

• 10 Mei 2024 - 18:14

Luc En Greta:

Als jullie op deze manier toch de hele tocht kunnen lopen, dan is het heel wijs zegt Luc. En uiteindelijk loopt toch ieder zijn eigen Camino…..Ook al was dit een kortere tocht, toch ook wel mooi zo te lezen. En wat fijn dat je lekker in het zonnetje kan zitten, en niet binnen hoeft omdat het regent.

• 10 Mei 2024 - 22:56

Catharina:

Hoi Antje en Piet,

Een lekkere "bijkomdag" genoten [e-1f44f]

Dat je knie het goed blijft doen is wel erg belangrijk .

Op naar morgen met een lieve groet,

Catharina.

• 11 Mei 2024 - 13:24

Annemieke:

Hoi Antje en Piet,

Wat rustiger aan doen is goed voor je knie, en die moet het blijven doen.

Zo blijf je toch in beweging en forceer je niets.

Geniet van deze zonnige dag allebei.

Hopelijk blijft het weer zonnig.

Lieve groet, Annemieke.

• 16 Mei 2024 - 16:59