Geen koffie en geen pelgrims Lescar - Artix - Reisverslag uit Artix, Frankrijk van Piet en Antje - WaarBenJij.nu Geen koffie en geen pelgrims Lescar - Artix - Reisverslag uit Artix, Frankrijk van Piet en Antje - WaarBenJij.nu

Geen koffie en geen pelgrims Lescar - Artix

Door: Piet en Antje

Blijf op de hoogte en volg Piet en Antje

08 April 2009 | Frankrijk, Artix

Volgens eigen zeggen heeft Piet de nacht goed doorgebracht ondanks het snurken van Ludo. Hij is gisteravond nog met Ludo pizza gaan eten en de rest kookte zelf hun potje in de refugio. De Zwitsers waren op pad gegaan omdat hun huis gerenoveerd moest worden en ze geen zin hadden in dubbele woonlasten. En och wat doe je dan........je loopt gewoon naar Santiage de Compostela!
Piet is om half 9 vanmorgen vertrokken en kwam er al snel achter dat hij iets kwijt was. Hij heeft van de zelfgemaakte route ook kaartjes via Google uitgeprint. Deze regenden gisteren nogal nat en dus stopte hij ze weg. Naar nu blijkt niet zo goed want hij is ze verloren. Dat was goed opletten bij de straatnamen en een beetje gokken als er geen straatnaam was geplaatst.
In het tweede plaatsje op zijn route, Siros, heeft hij in de kerk gezeten en een kaarsje gebrand. Daarna heeft hij daar op een bankje een lekkere abrikozenflap gegeten. Koffie was er in het dorp helaas niet te verkrijgen. Wel kon hij van daaruit de besneeuwde toppen van de Pyreneeën zien, een mooi gezicht. Dan maar door naar de volgende plaats Labastide-Cézéracq maar ook daar was geen café of bar-tabac te vinden. Een eind verder kwam hij uit bij een zandafgraving en kon daar niet verder lopen. Een stuk teruggegaan en het andere pad gevolgd en toen kwam hij wel bij de visvijver uit. Op een bankje het vanmorgen gekochte brood opgegeten en de eendjes gevoerd. Na een tijdje is hij verder gelopen en was vrij snel in Artix. Bij het kruisen van de grote weg zag hij Auberge du Parc en heeft daar een kamer genomen. Hij heeft zich gedouched, de was gedaan en is even in het dorp iets gaan drinken. Toen ik hem aan de lijn had, ging hij proberen te zorgen dat hij vanavond in de Auberge kon eten, hij zocht niet terug te lopen naar het dorp. Ik heb hem het woord "manger" verteld dan snappen ze vast wel wat hij bedoelt!
Het was vandaag lekker wandelweer, hij heeft zijn trui uitgedaan en een stuk van de broek afgeritst, heel wat beter dan hier in Brabant.
In huize van den Tillaart gaan de dagelijkse dingen intussen gewoon door. Toch geniet ik ervan als Piet zijn verhalen verteld en kan ik me ook heel goed voorstellen hoe dat op zijn route toegaat. Dat maakt de afstand minder groot!

• 08 April 2009 - 17:13

Marij. :

die piet zijn briefje verloren, en toch de visvijver gevonden, dat komt dat hij een ervaren man is en hij niet voor een gat tevangen is succes verder . je zus.

• 08 April 2009 - 18:14

Toon En Gerrie:

al verlies je het briefje(alkan ik me daT HAAST NIET VOORSTELLEN)KOMT HIJ TOCH GOED TERECHT.VEEL SUCCES EN GOED WANDELWEER TOEGEWENST

• 08 April 2009 - 18:21

Kim:

heerlijk die verhalen.
    Ik kan het me ook goed voorstellen hoehet is en loop in gedachten lekker een stukje mee :)

• 08 April 2009 - 18:40

Engelberti:

Beste Piet,
    Wat fijn dat het allemaal goed verloopt, geniet ervan. Ik geniet van het verslag van je voettocht en reis in gedachten mee. Vrede en alle goeds en ik denk aan je. groetjes, Engelberti

• 08 April 2009 - 19:34

Ans En Rinus:

We kunnen nu nog even lezen hoe het gaat. EN gelukkig ook zonder briefje de weg kunnen vinden. We gaan proberen om je vanuit Vietnam ook te volgen.Zoals het wordt beschreven lijkt het wel of Antje het ook meemaakt. Goede reis verder. Groetjes

• 08 April 2009 - 19:48

Francien Dortmans:

Hoi Piet en Antje.

Fijn om te lezen dat het goed gaat en de afstand tussen jullie niet groot lijkt .Antje het is heerlijk om je prachtige verslag te lezen.
    De groetjes Francien.

• 09 April 2009 - 11:18

Frans En Gonnie:

Hoi Piet, Wat een ervaring, alleen op pad.En Antje, wat een geweldig reisverslag.
    Goede reis Piet.

• 09 April 2009 - 12:30

Martin, Wmo Veghel:

Goed man, sterkte en mooie tijd gewenst.

• 10 April 2009 - 08:45

Mark En Giséla:

Fijn te horen dat de wandelaar het goed maakt, maak je het ook goed zonder Piet?
    groet voor jullie allebei van Mark, Giséla, Micheye en Nevah Nine