Einddoel bereikt!! St Irene-Santiago de Compostela - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Piet en Antje - WaarBenJij.nu Einddoel bereikt!! St Irene-Santiago de Compostela - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Piet en Antje - WaarBenJij.nu

Einddoel bereikt!! St Irene-Santiago de Compostela

Door: Piet en Antje

Blijf op de hoogte en volg Piet en Antje

13 Mei 2009 | Spanje, Santiago de Compostella

Piet begon vanmorgen, bij gebrek aan een bar, met een reep chocolade die hij in zijn spullen vond. Hij is rond kwart over 7 aangelopen en wilde bij de eerste bar ontbijten. Maar die liet even op zich wachten!
Eerst loop je door gemengd bos met eikenbomen en eucalyptusbomen en daarna loop je om Pedrouzo heen. Pas net voor het Aeropuerto de Santiago is een bar waar zowat elke pelgrim zat en daar kon hij eindelijk ontbijten. De koffie smaakte heel erg goed (omdat het zo lang duurde) en met 2 croissantjes was de honger ook weer gestild. De Duitse pelgrims, de Ierse zusjes, de Oostenrijkse pelgrim het zat daar allemaal bij elkaar. Rond kwart over 10 weer aangelopen en dan loop je door Lavacolla. Dit was in vroeger tijden de laatste plek met een rivier waar je je als pelgrim kon wassen om toch enigszins schoon en fris ruikend in Santiago aan te komen. Tegenwoordig met al die voorzieningen op de camino hoef je daar niet meer bang voor te zijn. Net voor Monte de Gozo heeft Piet een chocolademelk genomen om energie op te doen voor de laatste klim. Bovenop de Monte de Gozo kom je bij een monument wat geplaatst is ter gelegenheid van het bezoek van paus Johannes Paulus II in de jaren negentig. Daar liep ook heel veel schooljeugd rond.
Dan daal je af en zie je Santiago al liggen. Je komt bij een brug over een weg en loopt dan zo langs het bord Santiago. Dan duurt het van daaraf nog een klein uur voor je bij de kathedraal staat. Om kwart voor 2 vanmiddag belde Piet me dat hij was aangekomen. Geweldig gedaan en proficiat: ik ben erg trots op hem!
Dan ongeveer 3 kwartier in de rij voor de compostela en een half uur lopen naar het busstation. Daar heeft hij de busreis naar huis geboekt; zaterdag komt hij in Eindhoven aan. Hij nam daar nog een hamburger en liep toen in een half uur terug naar de stad om een slaapplek te zoeken. Toen wij terugkwamen uit Finisterre in 2006 hadden we van Sascha een goed adres gekregen. Piet heeft daar nu een eenpersoonskamer en het is echt heel dicht bij de kathedraal.
Bij het ophalen van de compostela heeft hij de Ierse pelgrims Barbara en Angela gezien en gefeliciteerd evenals het Russische echtpaar en hun kinderen. Het echtpaar reist via Madrid naar Stockholm en van daaruit met de ferry naar Rusland. Dan natuurlijk nog naar St. Petersburg, hun woonplaats.
Heb trouwens Piet gezien bij de kathedraal via de webcam die daar hangt: kei leuk!
Vanavond gaat Piet nog kijken of hij andere pelgrims ziet en iets zoeken waar hij lekker kan eten. Morgen naar de mis en nog wat dingetjes kopen en op vrijdag de reis terug. Het verhaal is nog niet helemaal klaar dus jullie horen morgen nog hoe zijn dagje Santiago was!

• 13 Mei 2009 - 17:39

Anneke:

Piet, Van harte Proficiat met het bereiken van Santiago en weer een compostella erbij. Knap gedaan. geniet van Santiago en een goede reis terug naar huis.
    Groeten van Harry en Anneke

• 13 Mei 2009 - 17:52

Luc:

Proficiat Piet

Wij zijn super trots en een beetje jalours!
    Kom Zondag maar op mijn verjaardagsfeest we zullen zorgen dat er iets lekkers is. En Antje ook gefeliciteerd met die geweldige man van jou !! Zonder jou zou het heel wat moeilijker zijn geweest.

• 13 Mei 2009 - 17:54

Conny:

Geweldige prestatie Piet!! Proficiat met het bereiken van je einddoel!!
    Geniet nog een paar dagen, en een goeie reis naar huis!!

• 13 Mei 2009 - 18:00

Resy Van Gils:

Hoi Piet en Antje natuurlijk,
    van harte proficiat Piet, met het behalen van je doel. Keigoed. Ik heb alles gevolgd via de verhalen van Antje en ik moet zeggen, het was af en toe net of ik zelf meeliep. Lijkt me geweldig om dit te doen. Volgens mij voel je je dan echt vrij en gaat mediteren en tot rust komen vanzelf.
    Heel veel respect voor je en natuurlijk ook voor de verhalen van Antje.
    Nogmaals proficiat!!!!
    Resy (collega van Antje)

• 13 Mei 2009 - 18:19

Marcel En Sarina.:

Heyyyy niet slecht voor zo,n ouwe mens...haha,grapje!
    Helemaal goed Piet, proficiat hoop dat de reis terug naar huis vlot en goed verloopt om zodoende weer bij Antje te zijn. De foto,s volgen nog een keer, tot hores en ziens.

Groetjes ,

Marcel.

• 13 Mei 2009 - 18:24

Engelberti:

Beste Piet, PROFICIAT! Geweldig. Wat een prestatie, voor de tweede keer in Santiago de Compostella. En jij Antje blij dat het zover is, ook Proficiat.
    Piet dat ringetje met kruisje dat je gevonden had (ik zag het op de foto) dragen mensen in hun zak en daar bidden ze een tientje van de rozenkrans mee.Vrede en alle goeds en een goede reis naar huis. Tot ziens en een hartelijke groet.

• 13 Mei 2009 - 18:26

Marieke En Bert:

Daar sta je dan ineens voor de kathedraal met een vreugdevol hart. Je hebt je weg afgelegd en bent gezond en gelukkig aangekomen. De thuisreis wacht, Antje wacht. En tegelijk ook iets van weemoed: het is voorbij... Je neemt je herinneringen mee en je ervaringen.
    Piet, ook wij hebben met je meegelopen, herinneringen opgehaald. Met verbazing gelezen en geluisterd: zijn wij daar ook geweest? Kan ik me niets van herinneren!
    Dank voor je verhaal dat Antje zo mooi bij ons gebracht heeft.

• 13 Mei 2009 - 18:38

Lianne:

Piet, je bent een kanjer!
    Een goede reis terug naar huis en Antje, bedankt voor alle mooie verhalen.

Groetjes,
    Arjen en Lianne

• 13 Mei 2009 - 18:54

MarkGisélaMichNeNi:

Van harte gefeliciteerd met het behalen van je doel! Fijn dat het allemaal zo goed is verlopen. Jammer dat we nu geen leuke verhalen en mooie foto's in onze mailbox krijgen, liefs van Mark, Giséla, Micheye en Nevah Nine

• 13 Mei 2009 - 19:09

Marij.:

piet
    proficiat met het bereiken vanSantiago de Compostella ,gewldig wij zijn trots op jou, je hebt het toch maar weer mooi voormekaar. geniet er nog maar een paar dagen van ,ook Antje bedankt voor de mooie verslagen.

• 13 Mei 2009 - 19:13

Francien :

van harte proficiat
    met het bereiken van je reis
    en antje bedankt voor het geweldige verslag

• 13 Mei 2009 - 19:48

Mari En Antoinette:

Piet, het einddoel weer bereikt. Hartelijk Gefeliciteerd. Gezond en zeer voldaan denken wij, ofschoon, je bent er, eigenlijk ook wel jammer, niet? Wat heb je weer veel mooie ontmoetingen gehad en ook behoorlijk wat moeten afzien, en dat allemaal in je eentje. Je bent een kanjer.
    Geniet nog een paar dagen in Santiago en dan een fijne reis terug.
    Antje bedankt voor de mooie verslagen wij hebben er van genoten. En tijdens het lezen dwaalden onze gedachten vaak af naar onze fietstocht naar Santiago. Dat was zeer prettig. Vele groetjes en tot 13 juni in Vessem.
    Ook dan zal je nog wel veel te vertellen hebben.
    Mari en Antoinette

• 13 Mei 2009 - 20:13

Nol En Margareth:

Hoi Piet

Proficiat met het bereiken van Santiago. Knap gedaan! En ook Antje complimenten voor het van thuis uit verslag doen van de reis.
    Goeie thuisreis!

groeten van Nol en Margareth

• 13 Mei 2009 - 21:01

Harco En Corrie:

Beste Piet gefeliciteerd met dit prachtige resultaat!!!!!!!!!! Natuurlijk Antje jij ook bedankt voor alle mooie verhalen zodat we er voor ons gevoel een beetje bij waren. Geniet de komende tijd maar weer van het samen zijn en van de mooie herinneringen.

• 14 Mei 2009 - 05:43

Ronald En Lucia:

Hallo Piet, en Antje.
    Gefeliciteerd het is volbracht. Het was leuk met jullie mee te reis en dingen te herkennen. Kom veilig weer naar huis en koester de herinneringen. Antje bedankt voor alle verhalen. goed samengewerkt zo.

• 14 Mei 2009 - 06:02

Annemiek:

Hiep hiep hoera voor Piet!! Wat een wereldprestatie. Zoals je al zei: een dubbel gevoel, blij dat je er bent, jammer dat het voorbij is. Maar met zo'n geweldige achterban moest het wel slagen. Proficiat allebei!

• 14 Mei 2009 - 06:46

Kim:

Gefeliciteerd Piet!
    Succes met het aclimatiseren na de reis...

liefs kim

• 14 Mei 2009 - 08:46

Truus En Gijs:

Proficiat Piet,

Nu begint het "echte afzien" in de bus. Gezellig met andere pelgrims nakletsen.

Groetjes Truus en Gijs

• 14 Mei 2009 - 10:04

Toonen Gerrie:

piet wij zijn reuze trots op je
    je hebt het toch maar mooi in je eentje gdaan
    je bent een kanjer
    groetjes toon en gerrie

• 14 Mei 2009 - 12:14

Kim:

Wat geweldig, ik ben trots op mijn papa!

En natuurlijk ook op mijn mama! Je weet wel waarom he mam?!

Goede terugreis en tot zondag!

Dikke kus je liefste dochter!

• 14 Mei 2009 - 19:08

Jan En Jannie:

Hallo piet,
    hardstikke goed joh,voor de tweede keer eenn geweldige prestatie geleverd.
    Geniet nog maar even van santiago,evt samen met de andere pelgrims en dan zien we je wel weer op zaterdag

• 14 Mei 2009 - 19:19

Francien Dortmans:

Hallo Piet en Antje.

Van harte proficiat.
    Kei goed,een hele prestatie zo alleen,je hebt het goed gedaan,Antje jij natuurlijk ook voor al dat mooie schrijven ik heb er van genoten,ik zal het reis avontuur missen.

Hartelijk bedankt.

Groetjes Francien.

• 14 Mei 2009 - 19:34

Frans En Gonnie:

Hoi Piet, helemaal SUPER man! proficiat.
    Nog een fijn terugreis zaterdag.

• 15 Mei 2009 - 14:11

Nicole Van Griensven:

Proficiat Piet met het behalen van Santiago.
    Goede reis terug naar Veghel.

Antje bedankt voor de leuke verhalen ik heb thuis alles gelezen ik vond het heel leuk om deze reis van Piet te volgen.

• 17 Mei 2009 - 18:20

Huub En Paula:

Hallo,Piet wat een prestatie,geweldig.
    Je bent nu al thuis als je dit leest.Wij zelf zijn een week weg geweest met de cabrioclub,vandaar een latere reactie van ons.Maar niet minder trots op je.En Antje dank je wel voor de hele mooie verslagen van jou.Trots op jullie beiden.Tot Gauw.XXX