De meseta Rabé de las Calzadas - Castrojeriz - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Piet en Antje - WaarBenJij.nu De meseta Rabé de las Calzadas - Castrojeriz - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Piet en Antje - WaarBenJij.nu

De meseta Rabé de las Calzadas - Castrojeriz

Door: Piet en Antje

Blijf op de hoogte en volg Piet en Antje

26 April 2009 | Spanje, Madrid

Vanmorgen om half 8 begon het ontbijt wat bestond uit 5 stukjes stokbrood en een jammetje met een pakje jus d'orange. De refugio was toch nog vol gekomen en zo sliepen ze met zijn achten op een kamer van ongeveer 12 m². Samen met 8 rugzakken en allerlei andere spullen is dat best vol. Maar gelukkig heeft Piet goed geslapen.
Om 8 uur is Piet aangelopen nadat hij kussend afscheid nam van Michelle. Ze vond het zo bijzonder dat Piet hem voor de tweede keer liep en ze had veel bewondering voor zijn staf. De drie puntjes aan de staf schijnen door hun vorm te doen denken aan een vogelpoot en dat heeft volgens Michelle weer een betekenis op de camino. Piet zoekt dit nog verder uit als hij terug is. Toen hij het plaatsje wilde uitlopen kwam er net een Fins echtpaar aan en die hebben met hem opgelopen tot aan Hontanas. Maar eerst kwam hij nog in het plaatsje Hornillos del Camino waar een bord hangt met nog 449 km naar Santiago. Dit is bij een winkel waar hij een banaan en een appel kocht. Verder was er niets in het dorp dus nog geen koffie. Dat werd doorlopen naar Hontanas waar de Finnen gingen eten en Piet zichzelf verwende met 2 koppen koffie, een sandwich met ham, ei en vis en een stuk ananascake. Het was inmiddels al 12 uur en dan heb je dat wel verdiend als je voor het laatst om half 8 hebt gegeten en zo'n 20 km hebt gelopen!
Net voor Hontanas ligt Sanbol, een alternatieve refugio en daar heeft Piet een stempel gehaald. Hij hoopte op een mooie maar dat viel erg tegen. Vanuit Hontanas was het nog 10 km naar Castrojeriz en daar kwam Piet om kwart over 2 aan. De camping was dicht, de particuliere refugio was dicht en zo kwam hij terecht in de refugio municipal (gemeentelijk). Het ziet er allemaal netjes uit en de bedden zijn gemetseld. Dan denk je oh, allemaal losse bedden. Nee hoor ze hebben zelfs stapelbedden gemetseld! Lekker stevig en het grote voordeel is dat ze niet kraken of bewegen als je bovenbuurman (vrouw) eruit moet!
Op het moment van bellen was Piet alle foto's aan het opschrijven en zat daar een colaatje bij te drinken in de bar. In elke bar in Spanje staat een tv de hele tijd aan en dan ook nog knoerhard zodat je elkaar amper kan verstaan. Hij ging zometeen zijn spullen wegbrengen en dan eens kijken waar hij kan eten. Morgen krijgen ze een ontbijt in de refugio om 7 uur en dan loopt hij verder tot aan Frómista.
Zelf heb ik vandaag de kloostertocht in Megen gelopen samen met Truus en Gijs. We liepen via Haren en Diemen naar Ravenstein en dan over Demen weer naar Megen. Een mooie tocht maar we hadden wat meer kloosters van dichtbij willen zien! Het was wel lekker weer en tijdens het wandelen voelde ik me verbonden met Piet, we waren even hetzelfde aan het doen!

• 26 April 2009 - 15:49

Marij,:

hoi piet, het ging weer goed vandaag he,van alles weer beleefd, en dan die puntjes op de stok, ja dat zoek jij wel uit dat weet ik zeker,want jij bent een echte pelgrim, ook antje aan de wandel geweldig toch, wat zijn we trots op jullie doei,je zus xxx

• 26 April 2009 - 17:16

Frans En Gonnie:

Hoi Piet, je hebt nog heel wat kilometers te gaan, maar dat gaat zeker lukken.
    Sukses.

• 26 April 2009 - 17:59

Miriam:

Hoi Piet,

Fijn dat het wandelen zo lekker gaat. Jammer dat je soms wat verder moet lopen maar ja het hoort erbij. Ik kan me inderdaad wel vorstellen dat als je alleen loopt je makkelijker contact legt. Soms denk ik weleens als ik jullie verhalen lees,ik wou dat ik hem ook kon lopen. Wie weet komt het er ooit nog eens van!!!!!!!!
    Succes met lopen en ik ik volg je verhalen. Voor je het weet ben je weer thuis.

Lieve groetjes van ons

• 26 April 2009 - 18:57

Kim Klemann:

he piet en antje.
    jullie krijgen de groetjes van sascha.
    hij is gister getrouwd en ik ben erheen geweest en vertelde dat piet weer wandeld.
    dat vond hij leuk om te horen en hij zei dat ik de groetjes maar moest doen.
    bij deze.
    liefs kim

• 27 April 2009 - 07:34

Mari En Antoinette:

Hoi Piet en Antje

Piet zo te lezen gaat het allemaal erg goed (hoe is het met de voetjes?) Je zit nu dus in die ellenlange meseta. Als wij zo aan het lezen zijn, komen er toch ook weer kriebels en vele herinneringen, het blijft bijzonder dat je dit kan en mag doen. Geniet er van.
    En Antje jij vermaakt je ook wel. Fijn gewandeld met Truus en Gijs. In de buurt van Ravenstein is het ook héél mooi wandelen.
    Groetjes en sukses beiden.
    Mari en Antoinette

• 27 April 2009 - 08:27

Annemiek:

Hoi Piet en Antje,

De liefde voor Piet voel je door de verhalen van Antje heen. Prachtig. Ieder kopje koffie, croissantje of menu wordt beschreven, heel mooi om te lezen. Wat een doorzetters zijn jullie!

• 28 April 2009 - 20:24

Jan En Jannie:

Nog minder dan 500 km. ,dat schiet al lekker op piet.
    Hopelijk krijgen we op het pieterpad wel een beter ontbijt want 5 stokbroodjes is wel erg karig!