Leipzig - Reisverslag uit Leipzig, Duitsland van Piet en Antje - WaarBenJij.nu Leipzig - Reisverslag uit Leipzig, Duitsland van Piet en Antje - WaarBenJij.nu

Leipzig

Door: Piet en Antje

Blijf op de hoogte en volg Piet en Antje

29 Augustus 2019 | Duitsland, Leipzig

Donderdag 29 augustus 2019
Wurzen - Leipzig 40 km

De Nicolaikirche in Leipzig is een mooie en lichte kerk met pilaren die bovenaan bladeren bevatten die het dak dan weer dragen. Je mag geen foto’s maken maar Piet is een klein beetje stout ........
We kopen 2 mooie kaarten voor de zusters in Veghel die we ergens onderweg kwijt raken. Niks te versturen dus, hopelijk heeft de vinder er iets aan. Sorry zusters, we proberen snel weer andere te kopen. Vanaf deze kerk volgen we de route naar het Rosenthalpark. Een ontzettend groot park in een hele grote stad. In het park is even onduidelijk waar we heen moeten. Twee mensen willen helpen en wijzen beiden een andere kant op! We volgen de weg waarvan wij denken dat ie goed is, hoewel later blijkt dat dit niet zo is. Maar het zorgt er wel voor dat we, als het begint te regenen, onder een soort hoge paddestoel kunnen schuilen. En dat is hard nodig want het komt met bakken uit de hemel. Diverse fietsers en wandelaars schuilen samen met ons. Het duurt zeker 3 kwartier voordat we weer kunnen vertrekken. Voor de zekerheid met regenjas maar dat was maar kort nodig. Op het pad wat we volgen, zien we geen markering meer dus Google Maps moet even helpen. Mooi, zo vinden we ons pad weer. Het voert ons door bos, langs en onder spoorrails door en langs de rivier. In het laatste stukje bos komt een vrouw ons tegemoet gereden en stopt. Ze wenst ons een fijne camino en vertelt dat er al 4 pelgrims naar Kleinliebenau onderweg zijn. Het is een kleine herberg dus ze wil ons maar waarschuwen. Maar wij slapen vanavond ergens anders. Verder zegt ze dat we niet de route kunnen volgen want daar zijn weg werkzaamheden bezig. Bij de eerste kruising gaan we rechtsaf en steken de Luppe over. Aan de andere kant volgen we het warme pad tot aan de brug die naar onze slaapplek gaat. Er zien onderweg geen enkel teken van werkzaamheden aan de overkant. Toch waren de paden voor alle verkeer gesloten. Leipziger hotel is nog maar 500 meter verder. Maar eerst drinken we een koude cola bij de benzinepomp en eten een broodje. Daar waren we aan toe!
Naar het hotel waar we een mooie kamer krijgen en onze pelgrimszaken doen. Dan bespreken we onze slaapplaatsen voor de komende dagen en doen rustig aan. In het restaurant eten we lekker Aziatisch, heerlijk. Daarna de benen omhoog want morgen is het 24 km.
Tot morgen.

• 30 Augustus 2019 - 10:50

Anita Van Kraaij:

Traktaties horen er ook bij, die heb je wel verdiend