Van schaduw naar schaduw - Reisverslag uit Vauvert, Frankrijk van Piet en Antje - WaarBenJij.nu Van schaduw naar schaduw - Reisverslag uit Vauvert, Frankrijk van Piet en Antje - WaarBenJij.nu

Van schaduw naar schaduw

Door: Piet en Antje

Blijf op de hoogte en volg Piet en Antje

11 Juni 2022 | Frankrijk, Vauvert

Zaterdag 11 juni 2022

Gisteravond viel het met de herrie van het festival wel mee. Je kon het horen maar er zeker van slapen. Anders was het met het koor van snurkers! Een pelgrim snurkte al voordat ik ging slapen. Even lezen blijft toch fijn! Maar gedurende de nacht werd ik wakker van een heel koor. De ene nogal harder dan de andere dus dan valt slapen niet mee. Das dan weer een nadeel van de gezelligheid in een gîte.

Om kwart over 7 zijn we op pad. Eerst het stadje uit en dan langs velden met druiven en (zoals later blijkt) nectarines. Op een splitsing gaat de route naar links terwijl het boekje naar rechts aangeeft. Maar we volgen de markering natuurlijk. De route loopt nu meer door de natuur en in de schaduw. Heel fijn dat is genieten samen. Net voor we terug zijn op de oude route gaan we lekker in de schaduw wat drinken.

Op naar het kanaal ….. maar dat valt tegen. Een stenen pad en nergens schaduw. En ondanks dat het ‘maar’ 3 kilometer is, lijkt het zo langer. Eindelijk kruisen we een weg en aan de overkant staat een flinke boom. In de schaduw genieten we van een pain de raisin en drinken. In die tijd lopen de 4 dames en de pelgrim met bepleisterde voeten ons voorbij.

Een stukje verder staat een ijzeren beeld van een pelgrim en moeten we de brug over. Wat volgt zijn paden tussen de wijngaarden met soms wel schaduw maar heel vaak niet. Regelmatig stoppen we even in de weinige schaduw van een boom en drinken wat. Na een heel heet stuk moeten we nog 4 km. Onder een grote boom eten we brood, drinken wat en rusten uit. Een boer komt met zijn tractor uit het pad gereden en maakt even een praatje. Hij vraagt of we fruit lusten en geeft ons 2 nectarines. Deze vruchten zagen we vanmorgen aan die bomen hangen. Ze smaken heerlijk, fijne verrassing!

De laatste kilometers zijn echt zwaar! Bijna geen schaduw, soms klimmen en een (te) zware rugzak. We proberen van schaduw naar schaduw te lopen maar koken soms bijna voordat we er zijn. We smeren, hebben een hoedje en nemen elke dag 1,5 liter water mee. Maar tegen de hitte van 34 graden om 2 uur ‘s middags kun je je niet wapenen.

Eindelijk arriveren we in Vauvert en kunnen we op een terras heerlijk koud drinken bestellen.

Een uurtje uitrusten en dan gaan we naar ons slaapadres. Bij een mevrouw die zelf ook pelgrim is. Ze heeft een mooi huis, we krijgen een aparte kamer, er is een regendouche en we kunnen bij haar eten. Wat wil een pelgrim nog meer?

Tot morgen, groetjes Piet en Antje

• 11 Juni 2022 - 19:04

Luc En Greta:

“Geweldig”, klinkt de reactie van Luc als ik jullie reisverslag van vandaag heb voorgelezen. En inderdaad, jullie hebben ons weer een mooie inkijkje gegeven van een pelgrim. Succes nog, hou het hoofd koel . Liefs uit Rooi.

• 11 Juni 2022 - 20:22

Lianne:

Wat een mooi reisverslag weer, zo leuk om te lezen. En die bomen vol nectarines, prachtig!
    Lieve groetjes van ons

• 11 Juni 2022 - 23:42

Rein En Annemieke :

Weer een mooi verhaal, wij kunnen ons er alles bij voorstellen. Op een zeker moment word dat zwaar, door de temperatuur die je nog niet gewend bent.
    En dan getrakteerd worden op een lekker fruithapje !! Heerlijk. Lekker uitrusten, morgen weer een dag. Geniet ervan.

• 12 Juni 2022 - 18:24

Arvid En Antje :

Sjonge jonge lekker warm ja. We zien het hier op het nieuws met de hittegolf in Spanje Portugal en zuid Frankrijk. Succes voor de komende dagen. Geniet ervan. En een knuffel van ons.

• 12 Juni 2022 - 20:31

Gonnie:

Heel veel succes morgen met het warme weer

• 13 Juni 2022 - 10:20

Bertie En Reini :

Fijn dat jullie onderweg zijn, maar die hitte is minder leuk! Rustig aan en veel pauzes nemen! Een tip voor al die snurkers tijdens jullie overnachtingen.....misschien oordopjes kopen?

• 13 Juni 2022 - 12:22

Anneke Assen:

Piet en Antje, wat wandelen jullie een mooi route. Leuk om je foto's te zien en de verhalen te lezen. We wensen jullie een mooie tocht. Ik ben net terug uit Houston en kom bij van de jetlag. Goede pelgrimstocht! Anneke

• 26 Juni 2022 - 23:44

Mientje Van De Graaf:

Heerlijk uitrusten na zo'n tocht!!