Dubbel gezicht - Reisverslag uit Saint-Geniès-des-Mourgues, Frankrijk van Piet en Antje - WaarBenJij.nu Dubbel gezicht - Reisverslag uit Saint-Geniès-des-Mourgues, Frankrijk van Piet en Antje - WaarBenJij.nu

Dubbel gezicht

Door: Piet en Antje

Blijf op de hoogte en volg Piet en Antje

14 Juni 2022 | Frankrijk, Saint-Geniès-des-Mourgues

Maandag 13 juni 2022

Gallargues-Le-Monteux - Saint-Geniès-des-Mourgues 21,5 km

Het blijft lang warm in de gîte, gelukkig dat de ramen open kunnen. Het lukt om kwart voor 6 te vertrekken, Davide uit Italië sluit alle deuren. We nemen een tussendoor wegje naar Villetelle. Het is heerlijk wandelweer want het is compleet bewolkt. Nooit gedacht ook blij te kunnen worden van wolken! In het dorp drinken we koffie en eten een croissant. Zo het ontbijt is weer binnen. De route gaat voor de eerste keer flink omhoog. En omdat de zon niet schijnt, lukt dat aardig goed. Op de top hebben we een prachtig uitzicht wat we in foto’s proberen te vangen. Dat lukt bijna nooit hè.

De afdaling is van een ander kaliber. Veel opstaande rotsen en losse stenen dus goed opletten waar je je voeten neerzet. De staf helpt ook om stabieler naar beneden te kunnen lopen. We passeren een aantal dorpjes waarbij we na een heet stuk ( de zon ging weer schijnen ) in het volgende dorp gelukkig kunnen drinken en eten. Net daarvoor ontmoeten we de 4 Franse dames weer. Zij slapen in dezelfde plaats als wij.

De rest van de route is een herhaling van gisteren, lopen, rusten en drinken, lopen, ff in de schaduw wachten, enz. Om ongeveer 2 uur lopen we het laatste stadje binnen en vallen op het eerste terras neer. Koude cola en de eigenaar geeft er een bierglas uit de vriezer bij. Heerlijk! Ook de 4 dames gaan op het terras zitten en drinken een koud biertje. Zij blijven in het dorpje wij moeten dan nog 2 km naar het hotel. Dat is echt nog afzien en dan blijkt het ook nog eens een ‘vergane glorie’ hotel te zijn. Van een oudere mevrouw krijgen we de sleutel met de woorden: ‘de kamer is in het andere gebouw’ Wat een welkom! De kamer is wel schoon maar er zijn maar 2 handdoeken. Denk dat we in Nederland erg verwend zijn ….

Als de was ook hangt, gaan we onder de bomen zitten. Er moeten weer wat adressen geboekt worden. Dat lukt tot en met vrijdag, veel kan via Booking dan zie je direct of er plek is. Later eten we nog buiten op het terras. Het is meer dan voldoende en lekker maar we zijn te moe en te warm om goed te kunnen eten. En ik weet niet of ik het moet zeggen maar onder het eten zag ik een rat 3 keer over de middenrand van de houten omheining lopen. Ieuw …. Dat is toch echt wel bizar!!!

Tot morgen Piet en Antje

• 14 Juni 2022 - 08:08

Luc En Greta:

Jullie zijn inmiddels goed ingelopen! En 21 km in de warmte en hitte lijkt ons toch wel pittig! Gelukkig is er af en toe een schaduwplek, maar dan nog. Chapeau! En dank weer voor dit verslag. Was gezellig om tijdens ons ontbijt voor te lezen. Wandel ze maar weer, groetjes uit Rooi.

• 14 Juni 2022 - 12:03

Corrie En Hans:

Ook wij volgen jullie reis natuurlijk weer. Toch wel afzien met die warmte. Sterkte met het vervolg . Groeten Corrie en Hans

• 14 Juni 2022 - 12:22

Anita Van Kraaij:

Hoi Piet en Antje,

Ik kon pas vandaag voor het eerst jullie verslagen lezen, maar wat kriebelt het bij mij. Het is altijd fijn om mee te mogen lopen ook al zit je maar gewoon thuis. Inmiddels lopen jullie aardig wat kilometers weg op een dag. en dat met die warmte. Leuk dat jullie ons weer meenemen op jullie pelgrimage. Geniet ervan, goede wandelingen en hopelijk hele bijzondere ontmoetingen.

• 14 Juni 2022 - 17:51

Jannie:

Nou buurtjes ik vind t echt n prestatie.
    Vele uren en kilometers onderweg in die hitte !
    Wat jammer dat je dan in zo'n hotel komt wat zijn beste tijd heeft gehad .
    En als afsluiting, die rat!!!
    Maar goed dat jullie er niet zo van wakker liggen als ik.
    Geniet van de avond die hopelijk wat verkoeling geeft.

• 16 Juni 2022 - 20:27

Gonnie:

Oo Antje en Piet wat een hitte, petje af hoor voor jullie prestatie en hoop dat jullie een goede nachtrust hebben. Dank weer voor het verslag Antje en een fijne wandeling morgen.

• 26 Juni 2022 - 23:53

Mientje Van De Graaf: