Nog meer engelen - Reisverslag uit Saint-Jean-de-Fos, Frankrijk van Piet en Antje - WaarBenJij.nu Nog meer engelen - Reisverslag uit Saint-Jean-de-Fos, Frankrijk van Piet en Antje - WaarBenJij.nu

Nog meer engelen

Door: Piet en Antje

Blijf op de hoogte en volg Piet en Antje

16 Juni 2022 | Frankrijk, Saint-Jean-de-Fos

Woensdag 15 juni 2022

Grabels - Montarnaud 10,5 km

Korte route vandaag omdat er iets verderop geen slaapplekken zijn. Direct buiten het dorp komen we in een mooi park terecht. We gaan er langzaam doorheen omdat we genieten van alles wat er te zien is. Een wandelaar die we aan het begin van het park ontmoeten en gezellig met ons kletst, vindt dat wat te langzaam. Maar ieder zijn eigen pad toch ….

Tot aan de eerste pauze lopen we door prachtige natuur met veel vlinders. We proberen ze te vangen op een foto, daar ben je wel ff mee bezig en dan nog lukt het niet zoals we zouden willen. Genieten dat er zo weinig asfalt is deze keer, heerlijk! Pauzeren op een betonnen balk in de schaduw met een koel drankje. Dat bewaren we in een koeltasje, lukt prima.

Verder over de grindpaden over heuvels en langs de grote weg. Iets minder voor het geluid maar dat wordt vaak overstemd door de krekels. We zien weinig dieren ( op de vele paarden in de weides na) maar horen de hele dag de krekels in de bomen. Ongeveer 3 km voor Montarnaud nog een pauze om iets te eten en sanitair te ontspannen. Met een laatste klim over wat heuvels bereiken we het dorp. Eerst naar de farmacie om voor Piet nieuwe spullen te kopen. En wat gel voor mijn scheenbenen die wat opspelen door het klimmen en dalen. Hopelijk voorkom ik daarmee meer pijn! Dan zoeken we een plekje om iets te drinken en te eten maar dat is niet direct gevonden. Piet loopt in een iets grotere kring rond maar vindt ook niets. We zien een paar mensen bij de pizzeria naar binnen gaan. Daar hebben ze ook salades dus willen wij ook naar binnen. Direct bij het openen van de deur horen we zeggen dat ze gesloten zijn. We maken ons excuus en willen weer vertrekken. Er wordt gevraagd of we wat drinken willen. Ja heel graag als dat kan. Nog geen 5 minuten later zitten we binnen aan een tafeltje met koude cola voor onze neus. Dan vragen ze ook nog of we iets willen eten en wordt er een lekkere salade met zalm, tomaten en mozzarella klaar gemaakt. Dit is echt helpen van de bovenste plank! Gesloten zijn en toch eten maken voor 2 vermoeide pelgrims. We worden er stil van! We genieten van de salade en krijgen daarna nog koffie. En als we vertrekken, geven ze een grote fles water en de rest van de cola mee. Wat een vriendelijkheid!

Gelukkig is het maar een klein stukje naar de gîte. We krijgen uitleg van de kleinzoon van Marie-Thérèse en slapen samen in een kamer. Het is een grote gîte en er is ruimte genoeg. Fijn douchen, de was verzorgen en uitrusten. Binnen want het is echt veel te warm buiten. Morgen wordt het 38 graden dus op tijd weg voor ongeveer 20 km!

Groetjes Piet en Antje

• 16 Juni 2022 - 15:22

Nol En Margareth:

Hoi Antje en Piet, wij zitten op een camping zo’n 50 Km van Pamplona. Wij gaan weer richting Frankrijk en vandaar zakken we af richting Nederland. Wij gaan dus precies de tegengestelde richting van jullie. We zitten dus niet zo heel ver van jullie af. Hier is het ook flink heet!
    Dus schaduw onder de bomen is een must. Jullie 20 km van vandaag zal wel zwaar zijn. Dus hopelijk kunnen jullie veel in de schaduw lopen!
    Veel liefs van ons

• 16 Juni 2022 - 15:53

Luc En Greta:

Foto’s geven toch een mooie impressie van die mooie natuur.
    En ja… natuurlijk zijn er overal engelen. Ze weten precies wanneer ze nodig zijn!
    En ….voorzichtig morgen met de hitte!

• 17 Juni 2022 - 08:39

Bertie En Reini :

Wat een tocht.....en wat een belevenissen......maar doe voorzichtig met die hitte! Hier wordt het vandaag en morgen ook 30 graden of meer. Geen fijne temperatuur1