Avontuurlijke dag - Reisverslag uit Les Cassés, Frankrijk van Piet en Antje - WaarBenJij.nu Avontuurlijke dag - Reisverslag uit Les Cassés, Frankrijk van Piet en Antje - WaarBenJij.nu

Avontuurlijke dag

Door: Piet en Antje

Blijf op de hoogte en volg Piet en Antje

24 Juni 2022 | Frankrijk, Les Cassés

Vrijdag 24 juni 2022

Revel - Les Cassès 17,9 km

Allereerst het geheim van de oplossingen openbaren, hahaha. De hospitalero Marc stelde voor om langs het kanaal te blijven lopen en niet over de originele route. Dat scheelt sowieso in kilometers en dan is er in Ayguesvives een pelgrimsherberg. De dag erna loop je dan tot ongeveer 8 km voor Toulouse en pakt daar de tram of slaapt bij mensen thuis. Marc had dan een adres, wij kozen voor het eerste. Dus gisteren de pelgrimsherberg gebeld en het antwoordapparaat ingesproken. Niet meer teruggebeld dus vandaag nog eens 5 keer geprobeerd. Eindelijk nam er iemand op bij de laatste poging. En wat denk je? De pelgrimsherberg is voor zondag compleet dus weg oplossing. Zo zie je maar dat geheimen soms weer in rook opgaan!

Na het ontbijt nemen we hartelijk afscheid van Marc. Zijn periode zit er ook op en hij gaat vandaag terug naar huis. Het is best fris als we vertrekken en we moeten zoeken naar de route. Nog geen 5 minuten onderweg of de eerste druppels vallen al. Onder een afdak van een winkel doen we onze regenjas aan en de hoes om de rugzak. Lopen we verder of …… Het regent niet echt hard daarom gaan we verder. Bij de rivier moeten we naar links en dat vindt Piet wel vreemd. We moesten deze toch stroomafwaarts volgen? Even later steken we een brug over en klimmen een behoorlijk stuk omhoog. In gedachten vindt Piet het vreemd dat we moeten klimmen en dat we de zon aan onze linkerkant hebben. Boven gekomen genieten we van een prachtige lucht met zo’n en Jacobsladders.Verderop gaat het weer naar beneden en staan we ineens voor een meer: Lac de Ferreol. Mooi maar helemaal verkeerd terecht gekomen, help! Keurig de rood-witte markering gevolgd van een andere GR wat nergens te zien was. Wat nu? Op de telefoon zoeken we naar een dorpje op de originele route en de weg ernaar toe. Dat lukten we hoeven maar een klein stukje terug en dan linksaf verder gaan. Geleerde les: beter luisteren naar een onderbuikgevoel en er iets mee doen. We zien nu dat op onze originele route een plensbui regen valt. Maar dat komt ook onze kant op dus proberen we toch ergens te schuilen. Zal een mooi gezicht geweest zijn twee pelgrims in regenjas en weggedoken onder de bomen. Natuurlijk blijf je niet droog maar het is altijd minder dan als je erin loopt. Het plenst, weerlicht en dondert flink. Ik weet dat je dan niet onder een boom moet schuilen maar het onweer hing niet recht boven ons. Na een dik half uur wordt het minder en lopen we verder. We komen langs een paardenfokkerij en uiteindelijk op een weg. Daar kunnen we twee kanten op en we besluiten de minst lange kant te nemen. Helaas komt er weer een stortbui aan. Als we het op de weg lopen komt er een auto aangereden en ik steek mijn duim op. De bestuurster stopt en vraagt of we naar Dreuilhe willen. Graag en ze gaat ons brengen. Autostoeltje uit de auto, rugzakken en straffen achterin en iedereen in de auto. Met 5 minuten zijn we er en ze zet ons af bij een overdekte bushokje. Wat zijn er lieve en vriendelijke mensen onderweg!!!

We wachten een tijdje in het bushokje en eten de chocolade die we nog hebben. Dan wordt het droog en breekt zelfs voorzichtig de zon door. Hopelijk hebben we de ergste regen achter de rug. Al snel vinden we de originele route terug. Een mooi wandel/fietspad langs de rivier La Rigole. Het loopt slingerend met de rivier mee en het voelt fijn na al die avonturen.

Om 12 uur zijn we bij het Lac de Lenclas waar ook een restaurant is. Nou we hebben wel koffie verdiend en wat te eten. Zelfgemaakte frietjes, een plankje met allerlei Iberico vlees en warm brood. Echt van genoten, heerlijk.

Na het eten verder langs het meer voor de laatste kilometers naar de slaapplek. Met bordjes is de weg aangegeven en kom je achterom viade tuin binnen. Isabelle ontvangt ons hartelijk en leidt ons rond in de gîte. We krijgen lekkere viooltjes ranja en worden ingeschreven. Een eigen kamer met gedekte bedden, super zeg. De gewone zaken worden door ons gedaan en dan rusten we uit. Nou ja we proberen ergens een slaapplek te vinden maar helaas. Hopelijk weet onze hospitalera nog iets wat een oplossing zou kunnen zijn. Er wordt lekker voor ons gekookt en morgen hebben we ontbijt. Komt weer goed dus! Groetjes Piet en Antje

Ps Isabelle heeft gebeld met de gîte die ons werd aanbevolen en waarvan de hospitalero aan de telefoon tegen mij zei dat ze compleet zijn op zondag. Dat blijkt niet te kloppen dus het kwam alsnog goed. En we hebben zo heerlijk gegeten! Isabelle kookte echt super: vooraf tomaten met olijfolie, daarna kalfsvlees met champignons en nieuwe gebakken aardappeltjes, sla en als toetje vers fruit met een heerlijk koekje. Smullen!!!

• 24 Juni 2022 - 22:26

Jan En Jannie :

Tjonge,jonge wat n verhaal.
    Ja, ik bedenk me wel dat Piet n aardig richtingsgevoel heeft.
    En t klopt, jullie hebben t ook wel eens vaker tegen ons gezegd, niet negeren als je t gevoel hebt dat t niet klopt.
    Toch weer heel bijzonder dat uiteindelijk de gewenste slaapplek wel beschikbaar bleek.
    En heerlijk gegeten ,hoe je t beschrijft Antje, dan proef ik ook bijna hoe lekker t was.!
    Morgen hopelijk n drogere dag ,Piet en antje.
    Truste.
    Alhoewel ik denk dat jullie waarschijnlijk al slapen.