De eerste regen - Reisverslag uit Revel, Frankrijk van Piet en Antje - WaarBenJij.nu De eerste regen - Reisverslag uit Revel, Frankrijk van Piet en Antje - WaarBenJij.nu

De eerste regen

Door: Piet en Antje

Blijf op de hoogte en volg Piet en Antje

23 Juni 2022 | Frankrijk, Revel

Donderdag 23 juni 2022

Dourgne - Revel 19,8 km

Gisteravond hebben we gezellig met 5 andere dames in het klooster gegeten. Lekker groentesoepje vooraf, bloemkoolschotel met kaas uit de oven en een kipschnitzel en als toetje compote, oftewel gewoon appelmoes, met St. Michael koekjes. Denk dat onze kleinzonen koekjes met appelmoes ook wel lekker zullen vinden! Na het eten barstte er een grote onweersbui los. Omdat de zon nog scheen, zagen we uit ons raam een mooie regenboog. Na een klein halfuurtje stopte het, lekker verfrissend.

In de vroege ochtend wandelen is het mooiste wat er is. Lekker rustig, nog heerlijk koel, vogels die fluiten en het geluid van onze voeten die naast elkaar voort stappen. Genieten tot aan de grote weg waar we blijkbaar langs moeten lopen. Ergens missen we een aanwijzing waardoor we langer op de weg zijn en niet op het voormalig spoortraject. Beetje gevaarlijk dus volgende keer beter opletten. Tot aan Sorèze lopen we over smalle weggetjes tussen graanvelden en zonnebloemvelden. Af en toe een gehuchtje met wat huizen en een kerk. In een van deze velden dartelen 4 grote hazen rond. In Sorèze drinken we koffie met een croissantje. Lekker uitrusten en een stempel halen bij de VVV. Die medewerkster vertelt aan Piet dat er tot Toulouse wat lastiger slaapplekken te vinden zijn. Tenminste als je net als wij geen grote afstanden wilt lopen.Vanmiddag op onze slaapplek maar eens kijken hoe we dat oplossen.

Verder door het dorp en over de brug richting het volgende gehuchtje. Het is lekker weer en de zon schijnt goed. Na het oversteken van Rigole de la Plaine zien we een paar picknickbanken, een goede plek voor de lunchpauze. Het smaakt ons goed en we eten alles op wat we bij hebben. Het is intussen donker geworden en het rommelt in de lucht. Als er druppels vallen, pakken we snel de rugzakken in, doen de regenjas aan en gaan bij een huis schuilen onder de overkapping. Het regent een kwartiertje heel hard en dan is het weer voorbij. De lucht breekt open en de zon schijnt alsof er niets gebeurd is.

We lopen het laatste stukje naar de gîte in Revel. Een fijne plek waar we alleen zijn met de hospitalero. We krijgen van hem oplossingen voor het vinden van slaapadressen. Das mooi! We douchen en laten de was in de machine wassen. Voor het avondeten doen we boodschappen en dan is het tijd wat rust te nemen. Het was een goede wandeldag. Tot morgen, groetjes Piet en Antje

Ps, heel lekker en gezellig gegeten samen. Groenterijst met boeuf bourguignon, salade zoals we die thuis eten en crêpe als toetje. Leuk gekletst want Marc heeft ook camino’s gelopen en spreekt goed Engels. Dat is voor Piet wel fijn. Het regent nu ook weer, lekker om binnen te zijn!

• 23 Juni 2022 - 22:12

Gijs En Truus :

Mooi stukje weer. Ik mis de oplossing van het vinden van overnachtingsadressen.
    Ik snap heel goed dat juliie dit graag als een groot geheim in je rugzak nemen. Ik en alle meelezers kunnen heeeel goed geheimen bewaren!! Morgen dus een klein tipje van de .. oplichten?
    Wel te rusten , groet Gijs.

• 23 Juni 2022 - 22:53

Luc En Greta:

Hoi Antje en Piet, mooi verslag weer van jullie tocht. Het lijkt af en toe wel spoorzoekertje. Toch hebben we indruk dat de toch goed is opgeschreven en duidelijk uitgewerkt. Dat is ook een kunst. Fijn dat de overgrote wandelstokken toch over kleinere wandelpaadjes lopen, tenminste die indruk hebben we tot nu toe. Zijn alweer benieuwd naar jullie volgende avontuur. Wij keren morgen huiswaarts, nadat we vandaag Orleans met zijn prachtige kathedraal bezochten.

• 23 Juni 2022 - 22:55

Luc En Greta:

Toch is tocht in de tweede alinea, en
    Wandelstokken moet wandelstukken zijn….
    Groetjes maar weer van ons,

• 24 Juni 2022 - 00:46

Rohan And Kim:

It just sounds better everyday and with the weather I can only understand that it’s not easy.At the same time I know that you are having so much fun and enjoying the experience.All the grandkids are missing you guys and yes all of us too