Klimmen en dalen - Reisverslag uit Soto de Luiña, Spanje van Piet en Antje - WaarBenJij.nu Klimmen en dalen - Reisverslag uit Soto de Luiña, Spanje van Piet en Antje - WaarBenJij.nu

Klimmen en dalen

Door: Piet en Antje

Blijf op de hoogte en volg Piet en Antje

03 Mei 2024 | Spanje, Soto de Luiña

Vrijdag 3 mei 2024

Soto del Barco - Soto del Luiña 19,5 km

Klimmen en dalen

In het hotel eten we een sandwich, deze waren al klaar gemaakt door de eigenaar omdat het ontbijt pas om half 9 is. In het dorp drinken we koffie en kopen water, op pad weer. Maar het eerste uur ben ik geen vrienden met mijn rugzak noch met mezelf. Eerst klimmen, rivier de Nalón oversteken, nog meer klimmen en dan is er weer koffie. Lekker!

Daarna gaat het gelukkig wat beter maar de dag kenmerkt zich door alleen klimmen en dalen [e-1f605] Soms heel steil en andere keren wat geleidelijker. Rond 11 uur wijken we even van de route af voor een lekkere cola en wat te eten. Aangesterkt gaan we terug naar de route, klimmen maar weer. Ook het dalen valt niet altijd mee, rotsige paden en veel eucalyptus blad op het pad. We hebben vergezichten en we lopen onder grote wegen door. We zien het strand bij La Magdalena en als we vanaf daar weer omhoog geklommen zijn, begint het te regenen. Genoeg om de regenjas aan te doen en de hoes over de rugzak. Wat volgt is klimmen, dalen, klimmen en dalen in de regen. Het is pittig en ik probeer mijn knie wat te sparen maar dat lukt niet echt. Ik ben superblij als we om 15.00 uur eindelijk bij het dorp zijn en een warme koffie kunnen drinken. Zo kom ik weer wat bij!

Naar het hotel, douchen, de was wassen en buiten onder het afdak hangen. Denk niet dat het goed zal drogen, maar in de kamer is ook niet echt plek.

We gaan even wat drinken en daar ontmoeten we de Braziliaanse pelgrims. Leuk nu kan ik hen een klompje geven als dank voor het ritje met de taxi. Ze zijn er heel blij mee en we gaan nog ff gezellig zitten kletsen. Alice kan gelukkig Engels. We doen wat boodschappen en gaan dan naar de kamer. Daar brandt de verwarming dus hup alle was naar binnen om te drogen. Gaat goed komen! Om half 8 eten in het restaurant en daarna het bed in voor de broodnodige rust. Hasta mañana

• 04 Mei 2024 - 07:43

Rein En Annemieke :

Wat leuk weer om jullie te volgen.

Het was een zware dag lees ik. Ik leef met je mee.

Maar na een goede nachtrust komt het weer goed.

Fijne dag weer. Groetjes uit Schijndel

• 08 Mei 2024 - 17:08