Reizen en wandelen - Reisverslag uit Chablis, Frankrijk van Piet en Antje - WaarBenJij.nu Reizen en wandelen - Reisverslag uit Chablis, Frankrijk van Piet en Antje - WaarBenJij.nu

Reizen en wandelen

31 Augustus 2008 | Frankrijk, Chablis

Gisteren hebben onze buren ons naar Tonnerre gebracht. De reis is voorspoedig verlopen en rond half 4 waren we op ons logeeradres. Een prachtig Chambres d'hotes bijna in het centrum. We hebben eerst het stadje verkend bij La Fosse Dionne, Eglise St. Pierre, Eglise Notre Dame en zowaar een kermis met braderie! Een paar terrasjes hebben uiteraard ook "last" van ons gehad! Later gingen we terug naar Caroline en hebben na het douchen genoten van een heerlijk Frans diner met wijn uit Bourgogne. Ook de conversatie in Nederlands, Engels en Frans was schitterend. We hebben veel met elkaar gesproken en de avond was snel voorbij.
De volgende morgen na een heerlijk ontbijt hebben Jan en Jannie ons een stuk weggebracht en uitgezwaaid. We waren weer op ons zelf aangewezen en prompt zien we een markering niet en lopen fout. Het duurde een tijdje voor we terug op de route waren, we moesten ervoor langs de mais over het veld lopen. Eerst maar eens koffie!! Verder naar Collan voor een heerlijke sandwich van Caroline op een bankje bij het washuis. Net buiten het dorpje begint het te regenen en dat zal het met tussenpozen tot Chablis blijven doen. Het valt niet mee om het wandelritme te pakken te krijgen. Het pelgrimsgevoel is er snel maar we hebben schijnbaar alleen de mooie dingen onthouden. Niet de last van de rugzak, de zere voeten en het omdoen van de regencape. Maar aller we hebben gedouched en gaan zo lekker eten. Dat geeft moed voor morgen!
We left yesterday for Tonnerre and came there in a wonderful bed and breakfest. We looked around the city with our neighbours and had a good time. After that we had diner at the house and a good cnversation with the host. The next morning our neighbours walked some kilometers with us and then said goodbey. And after half an hour we took the wrong road and had to get back on the route. In Callon we had lunch and after that some rain. We found out we only remembered the good things and not the sour feet, the heavy backpacks and the rain. But now we go for diner and tomorrow walk to Auxerre.
:SMS update:: 2 september 2008 :
Auxerre voorbij, veel wijngaarden, stijgen en dalen, mooie vergezichten maar minder km. Donderdag vezelay nieuw bericht. Piet en antje

• 01 September 2008 - 15:27

Toon En Marij,:

wij wensen jullie veel wandel plezier en veel pelgrims gevoel op deze tocht groetjes van af het stadhuisplein

• 02 September 2008 - 11:06

Helma Van Zoggel:

Hoi Piet en Antje,

Weer lekker aan de wandel? Ik hoop dat het niet al te veel regent zodat je lekker door kunt lopen. Geniet, ondanks de last van de rugzak en zere voeten, van jullie tocht. Ik zal een schietgebedje doen, dus wat de regen betreft zal het wel goed komen. Leuk dat jullie weer te volgen zijn op de website zodat we toch weten hoe het met jullie gaat. Heel veel succes en tot ziens in Nederland. Groetjes,
    Helma van Zoggel

• 02 September 2008 - 13:49

Francien Dortmans:

Hallo Piet en Antje.

Het is weer fantasties om jullie weer te mogen volgen met de wandeling,ik wens jullie veel wandel plezier.
    Groetjes Francien.

• 02 September 2008 - 17:42

Luc En Greta:

Het is als: terug van weggeweest nooit anders geweest. Jullie verhalen zo geweldig mooi!! We kijken al verlangenduit naar de volgende aflevering. Het is natuurlijk wel lopen dat beseffen we wel, het gaat niet vanzelf. We wensen jullie nog heel veel leuke avonturen dan krijgen wij die ook (te lezen). Veel succes en loop niet verloren.

• 09 Oktober 2008 - 07:46

Barbara Kalksma:

Hoi Piet en Antje!

Wat een ontzettend mooi gevoel moet dat zijn om dit allemaal mee te maken! Piet, ik wist niet dat je dit van plan was, maar ik moet zeggen: petje af voor jullie beiden! Geniet enorm van de mooie reis en eerlijk is eerlijk: de verhalen met de foto's zijn geweldig!
    Heel veel wandelplezier gewenst!