Regen, regen en nog meer regen - Reisverslag uit Arcy-sur-Cure, Frankrijk van Piet en Antje - WaarBenJij.nu Regen, regen en nog meer regen - Reisverslag uit Arcy-sur-Cure, Frankrijk van Piet en Antje - WaarBenJij.nu

Regen, regen en nog meer regen

03 September 2008 | Frankrijk, Arcy-sur-Cure

Vanmorgen toen we in Champs-sur-Yonne opstonden, regende het. Dat was een tegenvaller maar och we moesten nog aankleden, eten en afrekenen. Toen de zakken gepakt stonden en we klaar waren met eten, regende het nog steeds. Dus eerst maar eens een grand café bij het hotel. Lekker nog een half uurtje gezeten maar droog was het toen nog niet. We hadden al besloten om langs de rivier te lopen en niet over de wijngaardhellingen. Die paden zijn bij regen ook erg glad en nat. Blijkt als we bij het fietspad aankomen dat het een stuk is van de fietsroute over Oude Jacobswegen naar Santiago. We snappen nu waarom mensen op de fiets gaan: lekker vlakke paden en mooi gesafalteerd en het stikt er van de bankjes!!
Na ongeveer 5 km drinken we chocolade en thee bij de camping. Als we willen aanlopen stopt het met zachtjes regenen. Dus ook de regenbroek aan en toch maar verder over het fietspad. In Cravant gaan we naar het Office du Tourism en vragen een stempel (ja ook dat doen we weer) en of er een Chambres d'Hotes is in Arcy-sur-Cure. Die blijkt er te zijn en ik spreek met de gastheer af dat we er rond 4 uur zijn. Ze willen ons graag ontvangen maar zitten in een verbouwing van de woning. En morgen om 8 uur wordt er een nieuwe trap geplaatst. Wij vinden het niet erg, we zijn allang blij dat we niet weer in een hotel hoeven. We lopen nog 3 km door de regen en komen dan in Accolay. We hadden gehoopt even binnen iets te kunnen eten maar het restaurant blijkt op woensdag niet open te zijn! Dus kopen we een broodje bij de epicerie en gaan op een bankje bij de kerk zitten. Er zit gelukkig een afdak boven zodat we nog enigszins droog zitten. We zetten thee om nog wat warm te worden maar bij mij lukt dat niet echt. Na een half uur heb ik het steenkoud en lopen we weer verder. Het regent nog steeds erg hard en dat is jammer want we lopen door een prachtig stuk bos. Daar geniet je door de regen een stuk minder van. Om 3 uur zijn we in Bessy-sur-Cure en moeten we nog 3 km. Die lopen we over de weg en dan zijn we rond 4 uur bij onze gastheer en gastvrouw in Arcy-sur-Cure. Als we binnen komen is het echt een verbouwingshuis. Maar de gastheer verzekert ons dat het er boven heel anders uitziet. Na het ophangen van alle natte spullen en een kopje thee worden we naar onze kamer gebracht. Of je in een andere wereld terecht komt! Een prachtige kamer met een soort zitkamer ervoor en een geweldige douche met een sproeiinstallatie waar van alle kanten water uit komt. Wat een heerlijk onderkomen en Steve en Chriss zijn hele aardige mensen. Ze hebben een feestje vanavond en we kunnen gewoon aanschuiven. We zitten dit bericht te maken en ze komen steeds vragen of we niets tekort komen. Hopelijk is het morgen droog en zijn we een beetje op tijd in Vezelay.

Today we had rain, rain and rain. In the morning a little and during the day it rained harder and harder. We walked a biking path along the river and it was the route for bikers to Compostelle! We had choclat and thea at a camping and than walked further to Cravant. There we went to the tourist office and asked for a stamp. We also asked for a place to stay and she had a bed and breakfast. Further to Accolay for lunch and then through a wonderful forest to Bessy-sur-Cure. The last kilometers we walked by the road. At 4 o'clock we were at the B&B and downstairs everything is under construction. But upstairs we have a great room and en very luxuery bathroom. Now we are eating with our hosts so what more does a pilgrim need?! The hosts are sweet English people who came living here three years ago and are making a living here. A very good address for a stay in France.

• 03 September 2008 - 17:41

Toon En Marij :

wat zullen jullie blij geweest zijn met die warme douche groetjes.

• 03 September 2008 - 19:05

Marieke En Bert:

Je weet het hè? In Corbigny is een geweldige refuge!