De mis en de Morvan - Reisverslag uit Bourbon-Lancy, Frankrijk van Piet en Antje - WaarBenJij.nu De mis en de Morvan - Reisverslag uit Bourbon-Lancy, Frankrijk van Piet en Antje - WaarBenJij.nu

De mis en de Morvan

12 September 2008 | Frankrijk, Bourbon-Lancy

Eindelijk internet op de computer van de bazin van het hotel waar we verblijven. We zullen de dagen die we gewandeld hebben nog beschrijven. In Vezelay zijn we 's avonds naar de mis geweest en daar wordt erg veel in gezongen. En dan bedoelen we prachtig gezongen!! De paters en zusters zijn in het wit gekleed en doen samen met de pastoor de mis. Aan het einde gaan de zusters en de paters de kerk in om alle mensen een hand te geven. Zo kregen wij ook vele handen geschud en dat was een bijzondere ervaring. Maar de meest bijzondere kwam van de oudste pater van de paters van Jeruzalem. Hij kwam links van mij aangelopen en had een hele warme glimlach op zijn gezicht. Hij had 2 handen uitgestoken en wilde de mijne daarin hebben. Hij wenste me vrede en hoorde meteen dat we geen Fransen waren. Maar volgens hem zijn alle geloven welkom bij elkaar. Het maakte diepe indruk op me!
De volgende dag besloten we om niet naar Nevers te gaan maar de Morvan in te lopen. We hebben in de refuge van de paters van Jeruzalem geslapen en hebben daar een Franse pelgrim ontmoet. Die liep de volgende dag aan naar Santiago via de historische route. We lopen meteen al verkeerd; en moeten over de weg naar St. Pere. Bij Pierre-Perthuis zien we voor het eerst hoe de Morvan eruit ziet: grote rotsen en steile hellingen en heel veel bossen. We willen die dag slapen in een gite d'etappe en we staan voor het bord ervan als we denken dat we toch naar het plaatsje van het boekje moeten. Het kost ons 6 km stijgen en dalen en dan zijn we om half 6 eindelijk toch op de plek die op dat bord stond! Hoe eigenwijs kun je zijn als je 500 mtr van je slaapplek verwijderd bent. Gelukkig wachtte het onweer met losbarsten tot we binnen waren. Het heerlijke eten wat we daar kregen was een lekkere pleister op onze gekwetste ziel!

In Vezelay we went to the mess and that was very impressive. The brothers and sisters of Jerusalem sang during the mess and they all came to shake hands with the people in the church. We deceided to go into the Morvan and saw how it lookes like: big rocks and great forrests and high mountains and deep valleys! It is great to see but to walk over it is another story.

• 17 September 2008 - 18:14

TOON EN MARIJ:

IEDERE DAG IS VOOR JULLIE EEN VERRASSINGDAT DIT ALLES INDRUK OP JULLIE MAAKT KAN IK GOED GELOVEN WAT BEN IK TROTS OP JULLIE OP NAAR HET VOLGENDE EEN DIKKE KUS VAN JE ZUS.!!!!XXXXX