Piet gaat op pelgrimage - Reisverslag uit Veghel, Nederland van Piet en Antje - WaarBenJij.nu Piet gaat op pelgrimage - Reisverslag uit Veghel, Nederland van Piet en Antje - WaarBenJij.nu

Piet gaat op pelgrimage

Door: Piet en Antje

Blijf op de hoogte en volg Piet en Antje

22 Maart 2009 | Nederland, Veghel

Het pelgrimeren naar St. Jacob krijgt een vervolg: Piet gaat vanaf 7 april a.s. vanuit Pau lopen naar Santiago de Compostela. Vanuit zijn werk is de "verplichting" opgelegd om de vele verlofuren op te maken. En hoe kun je dit beter doen dan door te gaan wandelen! Omdat ik (Antje) niet zoveel uren heb en ook niet zolang vrij kan krijgen op het werk gaat Piet in Spanje de camino Frances nog een keer lopen. Ik breng hem op 7 april naar Brussels Charleroi voor de vliegreis naar Pau in Zuid-Frankrijk. De staf gaat, zoals je op de foto kunt zien, in twee delen mee vanwege het vervoer in het vliegtuig. Diezelfde dag loopt hij naar Lescar waar een refuge is om te slapen en waar hij de staf weer in elkaar zal zetten. Van daaruit heeft hij via Google een route van 2 dagen ontworpen naar Orthez. In deze plaats pikt hij de historische route op die we in 2006 samen liepen en is dan op 1e Paasdag in St. Jean Pied de Port. Het zal ongeveer 4 weken duren om van daaruit naar Santiago de Compostela te lopen en daarna wil hij nog via Muxia naar Finisterre lopen. Vanuit die plaats gaat hij met de bus terug naar Santiago en komt hij ook weer met de bus terug naar Nederland. Hij zal dus waarschijnlijk tussen de 7 en 8 weken weg zijn. Ik ben van plan de gebeurtenissen van Piet op deze site te zetten zodat jullie hem ook kunnen volgen. Het zal voor ons samen een nieuwe vorm van pelgrimeren zijn: hij wandelt de route en ik volg hem thuis op zijn pad!

• 22 Maart 2009 - 11:39

Erik:

Wens je een hele goede/mooie Camino.

• 22 Maart 2009 - 12:20

Toon En Gerrie:

wij wensen onze piet heel veel succes op zijn pelgrimstocht
    we houden de website bij ,zodat we op de hoogte blijven
    ga er voor en zet je beste beentje voort.heelveel groetjes en gezond weer terug.doeiiiiii

• 22 Maart 2009 - 12:29

Marij En Toon:

hoi piet, wij wensen jou veel succes en zullen jou blijven volgen en ingedachten lopen wij mee, dan ben je niet zo alleen, en een dikke kus,van je zus.xxxxx

• 22 Maart 2009 - 12:48

Peter En Floor:

Ook van ons de aller beste wensen. Geniet er van we hopen dat ook het weer mee zal zitten. We zullen je volgen op internet.

tot ziens!!

• 22 Maart 2009 - 14:06

Francien Dortmans:

Hallo Piet en Antje.

Bedankt voor de mail.

Piet ik wens je heel veel succes,maar ook Antje met het moeten missen van het samen op pad zijn.ik zal je zeker weer volgen. Veel wandel plezier..
    Groetjes Francien.

• 22 Maart 2009 - 14:13

Kim:

Lieve Papa,

Ook ik zal je tocht volgen op de website en uiteraard via de verhalen van mama!
    Ik wens je een hele mooie tocht!

Dikke kus van je dochter.

Ps. Zorg ervoor dat je weer heel thuis komt!!

• 22 Maart 2009 - 18:24

Kim Klemann:

Ik ben stiekem een beetje jaloers (om niet te zeggen heel jaloers!) maar wens jullie een hele mooie reis toe! Maar dat zal vast wel lukken.

• 22 Maart 2009 - 18:56

Corrie En Hans:

Dag Piet en Antje,
    Ook deze keer wensen wij Piet een mooie tocht en zullen zeker de beschrijving via Antje volgen.
    Veel succes
    Corrie en Hans

• 22 Maart 2009 - 18:56

Mari En Antoinette :

Piet, een heel mooie camino. Wij hopen dat het niet te eenzaam voor je zal worden, maar Jacobus zal wel zorgen voor fijne kontakten. Wij zullen hier regelmatig een kaarsje voor je aansteken. Ook zullen we je weer graag volgen op de website.
    Maar Antje jij ook veel sterkte met het alleen zijn, ook dat zal niet altijd meevallen. Je mag altijd hier binnenvallen.
    Misschien zien wij jullie a.s. zaterdag nog in Vessem? Anders veel sterkte beiden en vele groetjes van Mari en Antoinette.

• 22 Maart 2009 - 19:08

Frans En Gonnie Lamm:

Hallo Piet en Antje,
    Piet heel veel sukses, alleen op pad, dat zal heel anders zijn.
    We wensen je veel wandelplezier en we zullen je blijven volgen.

• 22 Maart 2009 - 21:10

Harco En Corrie:

Nou Piet, alleen op pad. We kijken weer uit naar je spannende verhalen en avonturen. We lezen en volgen alles en zoveel we kunnen. heel veel geluk en plezierige tocht. en voor Antje, Heel veel sterkte met de eenzame weken. en piet, dat je veilig weer thuis zult komen. succes

• 22 Maart 2009 - 21:22

Jannie&Jan:

Nou jongen, het is weer bijna zover om je weer uit te zwaaien. En nou helemaal in je eentje. Natuurlijk gaat dit je weer lukken. Zorg er wel voor dat je op tijd thuis bent want we hebben deze zomer nog meer te doen.
    Ook voor jou Antje zal het wennen zijn. Je weet dat je altijd bij ons terecht kunt.
    Veel succes allebei.
    Jannie&Jan

• 23 Maart 2009 - 07:10

Lucia En Ronald:

hallo antje en piet.
    bedankt voor de mail we zullen jullie volgen, hebben wij ook het gevoel weer een beetje op weg te zijn. helaas ontbreekt het ons ook aan tijd, en moeten we het ook met de sites doen. maar we wensen jullie beide een bon camino, ieder op zijn eigen manier.

• 23 Maart 2009 - 11:06

Dick:

Hallo Piet en Antje,

de site gevonden ! Zoals we gewend zijn, heb je je "loopje" en route goed voorbereid. Veel succes met de wandeltocht, de aandacht die je van alle aspecten van dichtbij ziet,voelt en opsnuift. Een bijzonder traject, volop uitdaging. Geniet en neem je levenservaring weer mee.

p.s. Let even op de service aspecten ! die je onderweg zijn
    opgevallen.

met vr.gr.
    Dick

• 23 Maart 2009 - 17:57

Huub En Paula:

wij wensen jou een hele goede en mooie pelgrimstocht toe.
    En de week dat Antje en Kim bij ons zijn met Pasen,zullen we ze extra verwennen,èèeèn ze zijn dan een beetje dichter bij jou,in het zelfde land,hè.groetjes.

• 23 Maart 2009 - 20:56

Gerard:

Goeie reis en dat je maar veel leuke dingen mag beleven.

• 25 Maart 2009 - 17:31

Ans En Rinus:

Piet heel veel succes met de pelgrimage. Voor Antje zal het wel vreemd zijn dat ze vanuit hier de wandeling mot volgen en niet zelf mee loopt. We zullen de berichten volgen.
    Groetjes

• 30 Maart 2009 - 21:29

Louis En Diny :

hoi Pelgrim Piet wij wensen jou weer veel succes met je tocht naar santiago we zullen je zeker volgen via de website, Antje wij wensen jou thuis ook succes met de verhalen van Piet
    Groetjes en tot ziens

• 02 April 2009 - 17:08

Feyenoordsupporter:

Dag Piet,

Het zal toch anders zijn dan de vorige keer toen je samen met Antje liep. Een heel avontuur. Ik wens je een mooie tocht toe, mooi wandelweer en heel veel sterkte. Antje uiteraard ook veel sterkte zolang zonder Piet, maar we zullen op kantoor goed voor je zorgen (wat dacht je van een kop koffie?)

• 06 April 2009 - 08:43

Annemiek:

Hoi Piet,

Vanuit Alkmaar wensen we je een schitterende wandeltocht toe. We vermelden je tocht in de Nieuwsbrief van De Boer zodat iedereen je weer kan volgen! Toi toi toi!