Pamplona gepasseerd Zubiri - Cizur Menor - Reisverslag uit Cizur Menor, Spanje van Piet en Antje - WaarBenJij.nu Pamplona gepasseerd Zubiri - Cizur Menor - Reisverslag uit Cizur Menor, Spanje van Piet en Antje - WaarBenJij.nu

Pamplona gepasseerd Zubiri - Cizur Menor

Door: Piet en Antje

Blijf op de hoogte en volg Piet en Antje

15 April 2009 | Spanje, Cizur Menor

Gisteravond heeft Piet samen met 3 dames gegeten en daarbij veel plezier gehad. Vooral met Laurence hij weet echt niet hoe ze precies heet want dat Frans zingt zo!!) over de Franse opa pelgrim waar ze mee liep. Dit moest natuurlijk wel aan Ineke en Ellen uitgelegd worden en dat zorgde voor nog meer hilariteit. Het hoeft soms nergens over te gaan om veel plezier te hebben!
Vanmorgen zaten ze met zijn drieën al om half 8 in het café aan de koffie en hebben ze van hen vieren een foto laten maken. Je weet maar nooit of je elkaar weer terugziet. Want als je begint te wandelen dan loop je elkaar nog wel eens voorbij maar zo gauw er eentje ergens anders blijft slapen, is het contact alweer over. En dat is ook goed zo, je ontmoet wel weer andere mensen.
Na de koffie is Piet om 8 uur aangelopen en kwam hij wat later een Duits meisje tegen. Om 11 uur ging hij ergens zitten en toen kwamen Ineke en Ellen weer voorbij en hebben ze weer zitten praten. Er vinden soms echt diepgaande gesprekken plaats op zo'n tocht!
Waar we vorige keer op de parkeerplaats koffie kregen van Peter en zijn vrouw mocht Piet nu wel omhoog de berg op. Toen was dit afgesloten omdat er een heel stuk grond was weggespoeld. Aan de andere kant kom je dan van de berg af en moet je door een tunnel onder de weg naar Pamplona door. Omdat die tunnels heel anders gemaakt worden als in Nederland was het buiten droog maar regende het in de tunnel!
In een voorstadje van Pamplona heeft Piet in een pizzarestaurantje wat gegeten en gedronken en daar ook een mooie stempel gekregen. In die gelegenheid stond dat het nog 714 km is naar Santiago.
Piet heeft verder wel mooi wandelweer gehad vandaag en is in Pamplona naar de kathedraal gelopen. Deze was gesloten dus kon hij daar geen stempel krijgen. Later hoorde hij dat je achterom naar het museum kunt en daar dezelfde stempel kunt halen, shit..........!!
Hij heeft een kaart voor de zusters en postzegels gekocht bij het postkantoor. Daarna is hij met de Duitse pelgrim naar de refugio gegaan en heeft daar een stempel gehaald. Aan de buitenrand van Pamplona staat een universiteit en we hebben daar in 2006 met veel moeite een stempel gehaald. Nooit gedacht dat Piet dit weer zou doen maar hij heeft dus nogmaals een heel stuk rond de universiteit gelopen, op de raam geklopt, de credencial aangegeven en laten stempelen en door het raam weer teruggekregen!
Vanaf de universiteit is het 2 km naar de refugio in Cizur Menor. De vorige keer hebben we bij de kruisridders geslapen, nu is Piet naar de particuliere refugio gegaan die beheerd wordt door een hele vriendelijke mevrouw. Het is een huis met een aantal kamers die ingericht zijn voor pelgrims en er is ook een binnenplaats om te zitten. Verder hebben ze internet en een koffie automaat. Er moet ook nog een frisdrankautomaat zijn maar die had hij nog niet gevonden. Op het moment van contact scheen de zon daar en vanavond ging hij weer eten met Laurence. Ineke en Ellen heeft hij na de pauze van 11 uur niet meer gezien dus misschien slapen die ergens anders.
In Zuid-Spanje was het vandaag mooi weer en we hebben een wandeling in de bergen van de Jallonvallei gemaakt. Daarna zijn we met de hele club uit eten geweest, erg gezellig. Op de terugweg hebben wij de Russisch orthodoxe kerk van Altea bezocht. Die is nog maar pas klaar en ziet er werkelijk fantastisch uit. Op dit moment (half 7) is het hier erg bewolkt maar wel droog. We genieten ervan!

• 15 April 2009 - 16:40

Marij.:

hoi piet,
    wat heb je het weer druk met de dames ,wel gezellig, en wordt de temperatuur ook niet beter daar? zo te lezen gaat het goed met je ,nog veel succes en tot het volgende verslag. en antje en kim geniet nog maar fijn van je vakantie! doeiiiiiiiiiiiiii

• 15 April 2009 - 16:45

Huub En Paula:

Ja, we hebben het hier erg gezellig,met de dames,Antje en Kim.
    We vervelen ons niet,is van alles te zien en te doen.Dus Piet we zorgen goed voor ze.
    Piet fijne wandeling verder.

• 15 April 2009 - 17:02

Arjen En Lianne:

Heerlijk om jullie verhalen te lezen.
    Piet,nog veel wandelplezier en Antje en Kim geniet van jullie
    vakantie in Spanje.
    Groetjes!!!

• 15 April 2009 - 18:24

Engelberti:

Beste Piet, Antje en Kim,
    Piet wat heb je veel ontmoetingen...kun je het allemaal nog op een rijtje houden...Maar het lijkt me geweldig boeiend al die contacten.
    Geniet van alles! Antje en Kim wat fijn dat jullie saampjes het ook zo goed maken. Geniet van jullie vakantie en bedankt voor je mooie verslagen.
    Groetjes voor jullie drietjes, Engelberti

• 15 April 2009 - 19:02

Frans En Gonnie:

Wat een geweldige ervaringen Piet.
    Wel leuk dat je bekende dingen van de vorige keer weer tegenkomt.
    Antje en Kim , jullie ook een fijne vakantie. En het verslag van Piet gaat gewoon door.Super!!!

• 15 April 2009 - 20:08

Mari En Antoinette:

Hoi Piet en Antje

Eindelijk weer eens tijd om die leuke verslagen van jullie te lezen, Piet wat maak je weer veel mee en wat ga je snel, wij hopen dat je wat beter weer krijgt, want wandelen in de sneeuw is toch wel erg vermoeiend. Antje wat maak je er weer mooie verhalen van.
    Piet veel sukses en sterkt verder.
    En Antje en Kim een fijne vakantie.
    Groetjes Mari en Antoinette

• 16 April 2009 - 07:44

Kees En Petra:

Kei leuk om te lezen hoe het met jullie gaat. Goeie wandeling verder, Piet en Antje en Kim 'n fijne vakantie!
    groetjes!

• 16 April 2009 - 16:38

Toonengerrie:

hoi piet
    geniet er maar lekker van
    leuke dames ,goed eten en mooie natuur.je verdiend het wij vinden je een kanjer