Rustige dag Estella - Villamayor de Monjardin - Reisverslag uit Villamayor de Monjardín, Spanje van Piet en Antje - WaarBenJij.nu Rustige dag Estella - Villamayor de Monjardin - Reisverslag uit Villamayor de Monjardín, Spanje van Piet en Antje - WaarBenJij.nu

Rustige dag Estella - Villamayor de Monjardin

Door: Piet en Antje

Blijf op de hoogte en volg Piet en Antje

18 April 2009 | Spanje, Villamayor de Monjardín

De refugio waar Piet gisteren sliep was volgens eigen zeggen net een kippenhok, de bedden dicht op elkaar en veel geklets! Maar hij was nog lekker uit eten geweest met Laurence en Françoise en heeft genoten van een pelgrimsmenu met pasta, veel vlees en heel apart fruit na. Vanmorgen was hij om 8 uur op pad en had mooi wandelweer. Hij heeft eerst brood gekocht en lekkere droge ham. Bij Irache heeft hij uit de muur water getapt, wijn kan ook maar dat drinkt Piet niet, en daarna is hij naar het klooster gegaan. Daar moest hij even wachten omdat het pas om 9 uur openging. Hij heeft het klooster bezichtigd en er veel foto's gemaakt en ook een stempel gekregen. Daarna is hij doorgelopen en heeft het broodje wat hij gemaakt had voor zichzelf ondertussen opgegeten. In Ayegui is hij naar de camping gelopen voor een stempel en een lekker kopje koffie.
Toen hij weer verder liep, kwam hij de Praagse pelgrim tegen (ja die uit Cizur Menor) en heeft even met haar gebuurt. Daarna rustig aan verder gelopen naar Villamayor de Monjardin alwaar hij rond kwart voor 12 aankwam. Samen met Isabel, een Nederlandse pelgrim met ook een Portugese achtergrond, mocht hij al naar binnen. Piet wilde vandaag niet verder lopen om zijn lijf enige rust te gunnen en zelf wat bij te komen. En hij heeft nu al zijn kleren kunnen wassen en omdat de zon scheen zijn die ook goed droog geworden. Af en toe moet je iets meer wassen dan alleen je t-shirt, onderbroek en sokken!
Verder heeft hij daar de rest van zijn brood opgegeten en lekker met Isabel in het zonnetje zitten praten over de diverse redenen om de camino te lopen. En die zijn erg divers dat kan ik je vertellen!
De refugio in Villamayor is sinds 2006 heel erg opgeknapt en heeft nu twee ruimtes met 2 toiletten en douches, een flinke vooruitgang. Er slapen nu zo'n 7 pelgrims maar er kunnen er natuurlijk nog bijkomen! Bij de refugio zweeft een adelaar rond maar de ooievaars die door sommigen al gezien zijn, heeft Piet nog niet gezien. Wel heeft hij na Cizur Menor het graanvogeltje al gehoord en gezien en zelfs op de foto gezet. De bedoeling is dat hij in Logroño de foto's op een schijfje zet, naar huis stuurt en dat ik die dan op de site kan plaatsen. Nog even geduld dus want die plaats passeert hij pas maandag!
Verder vindt Piet het opvallend dat de vele plaatsjes waar hij doorloopt allemaal nieuwe speeltoestellen voor kinderen hebben staan. Ook de plaatsen zelf zien er veel beter en netter uit dan in 2006, misschien een grote opknapbeurt?!
Wij zijn vandaag naar de Coll de Rates geweest alwaar op de top een leuk restaurantje is. Daar hebben ze toch lekkere apfelstrudel met ijs en vanillesaus hmmmmmmmmmm! De rit door de bergen is ook erg mooi omdat je heel veel mooie uitzichten hebt. Nooit gedacht dat Spanje zoveel bergen heeft! De rest van de dag hebben we rustig thuis doorgebracht en straks gaan we nog uit eten met z'n viertjes. Het begint al op te schieten, nog maar 2 daagjes genieten!

• 18 April 2009 - 17:21

Jannie:

Niks mis mee om even een dagje lekker bij te komen.
    Meteen de was gedaan en dan lekker in de zon.Vandaag scheen hier ook de zon.Het hollandse weer valt echt niet tegen,hopelijk blijft het zo want jan en ik gaan maandag een midweekje naar limburg,ook wandelen maar niet zo ver als jij hoor Piet!Bij Parkietendonk 3 stonden de ramen open en werd er gekookt en gelucht.

• 18 April 2009 - 18:05

Kim Klemann:

He Piet.
    Wat grappig dat z alle dorpjes zo hebben opgeknapt. lijkt me vreemd. Ik geniet elke avond van je verhalen.
    Als tiago leonor in haar piama hijst, lees ik jou verhaal. :)
    als ik klaar ben, krijgt zij haar flesje van mij, terwijl ik in een caminosfeer zit.
    heerlijk!
    ik word geroepen.
    ik ga!
    groetjes!

• 18 April 2009 - 19:48

Luc En Greta:

Wij komen net van de vader van Greta terug . Gisteren zijn we daar met spoed naar toe gegaan om dat het slecht met hem gaat. Hij is 90 maar toch het afscheid is ook voor Greta zwaar. Gelukkig werken de medicijnen en is zijn toestand wat verbeterd. Morgen gaan we weer en blijven weer een nachtje slapen.
    Nu we thuis zijn lezen we eerst jullie verhalen Super op alle beide lokaties.
    Speciaal willen we de groeten doen aan Kim
    Groetjes

• 18 April 2009 - 22:50

Marij:

hallo piet.
    het is wel eens goed om het wat rustiger aan te doen, dan kun je weer op adem komen, en daarna weer met frisse moed er tegen aan.vandaag was er een h.mis voor ons ma en pa . verder wens toon en ik jou veel succes, doei

• 19 April 2009 - 14:08

Ans En Rinus:

Hallo allemaal,
    We hebben even tijd gevonden om de verhalen e lezen en er weer van genoten. Petje af voor Piet. Hier in Vietnam hebben we het erg naar ons zin. We zien heel veel en genieten. Groetjes