Beetje saai vandaag Viana - Navarette - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Piet en Antje - WaarBenJij.nu Beetje saai vandaag Viana - Navarette - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Piet en Antje - WaarBenJij.nu

Beetje saai vandaag Viana - Navarette

Door: Piet en Antje

Blijf op de hoogte en volg Piet en Antje

20 April 2009 | Spanje, Madrid

Vandaag is het wel echt laat en dat komt natuurlijk omdat ik samen met Kim naar huis ben gevlogen. Vanmorgen scheen de zon in Albir en hebben we nog lekker buiten gezeten. De koffers waren toen al een heel eind ingepakt en na een verfrissende douche zijn we met zijn viertjes uit eten gegaan. En toen regende het weer pijpestelen, volgens tante Paula huilde Albir omdat we naar huis moesten! Ze hebben ons om half 5 naar het vliegveld gebracht en om 10 over 7 ging het vliegtuig weer naar Nederland. We hadden een erge leuke week met zijn allen en leuke dingen gaan altijd veel te snel voorbij!
Op het vliegveld heb ik Piet aan de lijn gehad en op een kruk aan een tafeltje heb ik "het interview" afgenomen. Was volgens mij wel een leuk gezicht! Hij heeft vandaag gelopen tot Navarette en in die plaats hebben we in 2006 geslapen. Piet slaapt nu in dezelfde refugio maar hij denkt dat er andere hospitalero's in zitten. Hij is vanmorgen op tijd zonder ontbijt aangelopen want daar moest je voor jezelf zorgen. Hij heeft toen maar zijn oude brood opgegeten en had gelukkig nog wel wat jammetjes en nutella. In Logroño heeft hij een stempel gehaald bij een mevrouw die langs de route woont. Ze doet dit al jaren en schenkt ook koffie en je kunt er zelfs ontbijten. Voor deze service vraagt ze dan een donativo (eigen bijdrage) om toch een beetje de kosten eruit te krijgen. Het zijn vriendelijke mensen maar ze hebben een heel klein kamertje waar ze dit verzorgen en daar moeten ze ook nog wonen en Piet snapt niet hoe ze dat zo vol kunnen houden. Ze verkopen ook nog wat schelpjes en andere zaken van St. Jacques.
Toen is hij naar de VVV gelopen om te vragen waar ergens een fotograaf te vinden was en het postkantoor. Het is vandaag gelukt om alle foto's op een cd te laten branden en deze naar huis op te sturen. Binnenkort kunnen we zien hoe alle pelgrims zijn die hij ontmoet, ik houd jullie op de hoogte. Het postkantoor zat aan het andere einde van de stad dus hij moest weer teruglopen naar de route en heeft intussen broodjes en ham gekocht. 's Middags kwam hij net buiten de stad langs een stuwmeer met een park ernaast en hele lange fietspaden en daar heeft hij koffie gedronken en een broodje en een stuk vis gegeten. Vergeet hij vanuit het restaurant zijn staf mee te nemen! Gelukkig merkte hij het al na 10 meter en is toen teruggelopen, je voelt je meteen onthand zonder die steun!
Daarna is het nog zo'n 10 kilometer naar de slaapplek en kwam hij eerst langs het hek met allemaal kruisjes (zie foto) dan langs de Osborne stier en wat later zie je dan het dorpje Navarette liggen. Vooraan in het dorpje is iets historisch te zien, maar ik kan niet opzoeken hoe dat heet want Piet heeft alle boekjes mee!
In Navarette kwam hij Ineke en Ellen weer tegen en ook de knuffelbeer. Daar krijgen ze al een hekel aan omdat hij wel erg opdringerig wil knuffelen! Piet heeft vandaag ook de eerste ooievaar gezien.

• 20 April 2009 - 22:16

Marij :

hoi piet,
    niet zo veel meegemaakt, nou wij vinden het nog al wat.
    maar je
    stok vergeten ,dat moet maar niet meer gebeuren,dat is je steun en toeverlaat'.
    op naar het volgende groetjes marij xxx

• 21 April 2009 - 12:36

Harco En Corrie:

hoi Piet we genieten nog steeds van je verhalen en Antje ondanks je vakantie hou je ons allemaal goed op de hoogte. Welkom thuis!

• 21 April 2009 - 16:42

Pelgrimpietje:

hallo schatje,ende rest natuurlijk,het gaat goed zie ik op de site ,heel leuk dat jullie zo reageren,en voorall mijn lieve zus die er elke dag iets erop zet .xxxjes zus.
    en als jullie iets meer willen weten over Ellen en Inneke dan moet je maar ff kijken op www onzevoetendiemoeten.nl
    dan lees je het verhaal van de andere kant Groetjes piett

• 21 April 2009 - 17:54

Huub En Paula:

Hoi Piet,Gelukkig dat je nog niet zo ver weg was hè,en dat de stok er nog was.Zijn nog wel eerlijke lui.
    Is wel stil nu Antje en Kim weer weg zijn,maar ja zo gaat dat nu eenmaal.Fijne wandeling,en mooi weer.

• 21 April 2009 - 18:24

Engelberti:

Beste Piet, Antje en Kim,
    Wat een tocht Piet en wat een ontmoetingen, kun je het allemaal nog uit elkaar houden? Ik geniet van de geweldige verslagen van Antje, hoe houd je het vol ondanks je vakantie! Knap werk! Ik wens jullie alle drie alle goeds en Welkom thuis Antje en Kim. Groetjes, Engelberti

• 26 April 2009 - 11:08

Jannie:

Jezus piet,wie vergeet er nu zijn staf!Je zou denken dat die bijna aan je hand zit vastgegroeid.
    Die knuffelbeer zie ik ook niet zo zitten hoor.