Een blije pelgrim (A happy Pilgrim) - Reisverslag uit Veghel, Nederland van Piet en Antje - WaarBenJij.nu Een blije pelgrim (A happy Pilgrim) - Reisverslag uit Veghel, Nederland van Piet en Antje - WaarBenJij.nu

Een blije pelgrim (A happy Pilgrim)

Door: Piet en Antje

Blijf op de hoogte en volg Piet en Antje

22 Mei 2011 | Nederland, Veghel

Al een hele tijd zijn we met de voorbereidingen bezig van onze volgende pelgrimage: De Camino del Norte in Spanje. In eerste instantie was ons plan om in Frankrijk verder te gaan lopen. Maar toen merkte Piet op dat we ook wel in Spanje konden gaan lopen zodat we dit jaar weer een keer in Santiago aankomen. En dat vond ik een erg goed idee!
Allereerst 6 weken vrij vragen bij de beide werkgevers en daarna het tijdstip plannen. En dat tijdstip komt nu met rappe schreden dichterbij, zaterdag 11 juni a.s. vliegen we om 13.00 uur van Rotterdam naar Biarritz waar we om 14.50 uur zullen landen. Van daaruit gaan we naar het station waar we de trein nemen naar Hendaye. We zullen daar om ongeveer half 6/6 uur aankomen en de 2,5 km naar Irún te voet afleggen. De eerste stappen op de volgende pelgrimstocht!
Het slapen zal uiteraard weer plaats vinden in alberges of hostals; in ieder geval zo veel als mogelijk op plekken waar de pelgrims slapen. We hopen in ongeveer 5 weken lopen over de Camino del Norte en de Camino Primitivo Santiago te bereiken en nog de mogelijkheid te krijgen om van Finisterre naar Muxia te lopen. Maar dat is even afwachten hoe het allemaal zal gaan. De terugreis vindt plaats op 21 juli met het vliegtuig vanuit Porto in Portugal. We gaan daarvoor met de bus vanaf Santiago naar Porto en kunnen van daaruit naar Weeze in Duitsland vliegen. Maar dat is gelukkig nog erg ver weg!
De pelgrimspassen liggen alweer klaar, evenals de benodigde boekjes en alle vluchten en de busreis zijn al besproken.
Deze vooruitzichten maken van Piet en mij een blije pelgrim!

For all our English followers: from the 11th of june until the 21st of july we will be walking over the Camino del Norte and the Camino primitivo from Irún to Santiago. From Rotterdam we fly to Biarritz, take there the train to Hendaye and will be walking the last 2,5 kilometers to Irún. We will be sleeping as much as possible in auberges and other places for pilgrims. The credencials and the plain- and bustickets are ready for take off! We are looking forward to the pilgrimage and will try to put as much on the internet as possible. The prospect for the pilgrimage is making of Piet and me a happy pilgrim!

• 22 Mei 2011 - 12:17

Beste Piet En Antje:

Beste Piet en Antje,

We wensen jullie een heel 'buen Camino' over deze heel andere weg naar Santiago. Mogen jullie veilig aankomen in Santiago, maar vooral daaraan voorafgaand een heel inspirerende tocht hebben.

Hartelijke groeten, Harry en Anneke

• 22 Mei 2011 - 19:44

Erna En Peer:

Beste Piet en Antje
    Wij wensen jullie natuurlijk weer heel veel succes. Geniet van jullie bijzondere tocht en de aankomst in Santiago. We volgen jullie weer via de reisverslagen. Veel wandelplezier.

• 22 Mei 2011 - 21:39

Toon En Marij:

hoi piet en antje

ook wij wensen jullie een fijne tijd en veel succes,en een goede veilige tocht naar santiago

• 23 Mei 2011 - 08:15

Kees En Petra:

hoi Piet en Antje, heel veel succes!
    hopelijk wordt 't weer een goede tocht! We volgen jullie graag via de site.
    groeten van Kees en Petra

• 23 Mei 2011 - 14:43

Toon En Gerrie:

piet en antje
    wij wensen jullie een heel goede reis en een goede pelgrimstocht
    veel succes en hopelijk gezond weer thuis'.
    groetjes toon en gerrie

• 23 Mei 2011 - 16:59

Engelberti:

Beste Anje en Piet,
    Héél veel succes met de voorbereiding.
    Ik wens jullie een mooie, inspirerende pelgrimstocht, geniet er samen van.
    Alle goeds en een hartelijke groet, Engelberti

• 23 Mei 2011 - 19:54

Frans En Gonnie:

Het pelgrimbloed kruipt weer bij jullie.
    Wij wensen jullie alle goeds en nog een fijne voorbereiding.

• 23 Mei 2011 - 20:39

Marcel En Sarina:

Veel succes weer samen , we zullen het weer allemaal gaan volgen...

Groetjes,

Marcel en sarina.

• 24 Mei 2011 - 20:45

Mari En Antoinette:

Hoi Piet en Antje.

Hoe het met jullie gaat, hoeven wij niet te vragen, Blije Pelgrims. Nog een paar weekjes en dan mogen jullie dus weer samen aan de wandel. Wat heerlijk voor jullie. Het lijkt ons ook een hele mooie route, zo'n groot gedeelte langs de kust.
    Wij wensen jullie veel wandelplezier, sukses en een fijne tijd samen.
    Jammer genoeg kunnen wij jullie niet helemaal volgen omdat wij ook weer gaan fietsen. Geen pelgrimstocht maar ook een route gedeeltelijk langs de kust. We fietsen naar Zeeland en dan de Belgische en Franse kust tot ongeveer aan Normandië. Dan door Noord-Frankrijk langs de Loire en de Rijn terug naar huis. We denken begin juli te vertrekken en er ca. 4 weken voor nodig te hebben. Ook wij hebben er weer veel zin in uiteraard.

Buen Camino en vele groetjes.

• 03 Juni 2011 - 19:22

Mari En Antoinette:

Hoi Piet en Antje.

Wat fijn dat jullie zoon weer in de buurt is. Misschien toch iets moeilijker om nu weer weg te gaan?
    Nog 1 nachtje in je eigen bedje en dan maar weer zien waar jullie het moeie lichaam neer kunnen leggen.
    Maar jullie weten ook Jacobus zorgt dat alles goed komt.
    Een goede reis morgen en wij hopen dat jullie tijdens het wandelen veel bijzondere ontmoetingen zullen hebben.
    Geniet er samen van en nogmaals Buen Camino.

Mari en Antoinette