Eerste wandeldag - Reisverslag uit Negreira, Spanje van Piet en Antje - WaarBenJij.nu Eerste wandeldag - Reisverslag uit Negreira, Spanje van Piet en Antje - WaarBenJij.nu

Eerste wandeldag

Door: Piet en Antje

Blijf op de hoogte en volg Piet en Antje

26 Mei 2013 | Spanje, Negreira

Op vrijdagavond zijn we aan de late kant weg en worden meteen gestraft: file tot voorbij Valkenswaard! Helmie staat al klaar als we daar aankomen en ze brengt ons naar vliegveld Maastricht waar we keurig op tijd arriveren. Wachten totdat we in kunnen checken en om kwart voor 10 vertrekt het vliegtuig. We landen al een half uur eerder en genieten op het vliegveld in Porto van de grootste cappuccino die we ooit gezien hebben. Je moest de kop bijna met 2 handen vasthouden! En dit was dan nog maar een medium!
Op zaterdag, na een redelijke nachtrust, ontbijten we in het hotel en gaan terug naar het vliegveld. Daar drinken we eerst, nu een small, lekker cappuccino. We helpen 2 Duitse dames die een goed(koop) hotel zochten in Porto. Samen met hen gaan we in de metro. Wij stappen al na 9 haltes uit en zij gaan verder naar Porto. We hebben nog tijd voor de bus vertrekt dus nog een kopje koffie, een icetea en broodjes voor in de bus. Helaas mag er in de bus niet gegeten worden! Het is 25 graden in Portugal, lekker in het zonnetje.
De bus is laat en na een heleboel stops op allerlei plaatsen om 18.00 uur in Santiago. Daar gaan we naar ons hotel om heerlijk te douchen. Het was er erg druk vanwege een Star Wars festival! We eten lekker Iberichs varkensvlees en de heerlijkste cheesecake die we ooit haden!
Vandaag hebben we eerst in het hotel ontbeten en zijn toen op pad gegaan. Ik voelde me niet op mijn gemak, het leek alsof ik nog niet "verdiend" had om daar te zijn. En wat denk je, nog geen 5 minuten later worden we gefeliciteerd dat we in Santiago zijn aangekomen. Heb toch maar even uitgelegd dat we deze keer in Santiago starten!
Het was fijn wandelweer, droog en wel wat bewolkt maar rond de 20 graden. Er bloeide veel brem langs de weg en de geur van eucalyptus roept allerlei herinneringen op. Er lopen heel wat pelgrims en voor het eerst zagen we zeker 10 pelgrims teruglopen naar Santiago. Dat was de eerste keer nog helemaal niet. Veel dorpjes gezien, gekletst met Oostenrijkse, Franse en Belgische pelgrims en genoten van de omgeving. Soms weer heel herkenbaar en soms alsof de route vorige keer anders liep. Nu zijn we in een privé herberg met een lekker haardvuur in de zitkamer. Zometeen eten we samen met de andere 4 pelgrims, 2 Italianen en 2 Fransen. Die slapen nu allemaal, de watjes!
Morgen op weg naar Maroñas.
Tot de volgende keer,
Piet en Antje

• 26 Mei 2013 - 19:20

Corrie En Hans:

Dag Antje en Piet,
    Wij wensen jullie een fijne vakantie en goed wandelweer.
    Groeten uit een koud Veghel

• 26 Mei 2013 - 19:26

Anneke:

Dag Antje en Piet, Wat fijn, dat jullie weer onderweg zijn, nu vanaf Santiago naaar Finisterre. We wensen jullie een heel goede tocht! Hartelijke groeten, Harry en Anneke

• 26 Mei 2013 - 19:58

Leo En Diny:

Hoi Antje en Piet,
    Wat is de wereld toch klein hè. Zo zag ik Piet bij de Jumbo en 'n paar dagen later wandelen jullie
    alweer in Portugal! We hopen dat jullie fijn wandelweer hebben en 'n paar dagen volop kunnen genieten. Veel plezier en succes! Groetjes, Leo en Diny

• 26 Mei 2013 - 20:02

Carola:

Hoi Antje en Piet,
    Jullie zijn nu echt op weg! Geniet ervan en maak er een mooie tocht van. Zal je reisverslagen volgen maar je hebt het me makkelijk gemaakt, zie ik;)
    VEEL PLEZIER! Groetjes Carola

• 26 Mei 2013 - 20:07

Nol En Margareth:

Hoi Antje en Piet,

Lijkt ons inderdaad vreemd om "andersom" te lopen.
    Veel plezier en geniet ervan!

groetjes,
    Nol en Margareth

• 26 Mei 2013 - 21:20

Harco En Corrie:

Hoi Piet en Antje.

Ook al wordt het een korte wandelvakantie; geniet van de rust, het wandelen, de gemoedelijkheid, de natuur, het contact met de andere pelgrims en natuurlijk van elkaars gezelschap. Veel plezier en we volgen jullie vanuit hier.
    Groetjes Harco en Corrie

• 27 Mei 2013 - 08:47

Engelberti Engelne:

Dag Piet en Antje.
    Wat een verrassing, een verslag uit Portugal!
    Geniet van de "andersom wandeling"
    Groetjes, Engelberti

• 27 Mei 2013 - 12:35

Annemiek:

Hoi Piet en Antje! Wat heerlijk zeg, zo'n paar dagen er op uit. Geniet ervan hoor! Veel succes.
    Je klompje staat hier nog steeds te pronken! Groetjes van Annemiek.

• 27 Mei 2013 - 13:37

Wim En Margo:

Heel veel wandelplezier samen. Juist dubbel genieten nu jullie niet zo lang gaan.

• 27 Mei 2013 - 19:59

Ans En Rinus:

Vandaag weer terug van familieweekendje op de Kienehoef. En nu genieten van jullie reisverslag. Veel wandelplezier.
    Groetjes

• 27 Mei 2013 - 23:42

Marcel Lots:

Hoi Piet en Antje, ik zie het alweer....jullie zijn weer helemaal in jullie element. Het is je gegund! Veel plezier en een goede reis! Ik blijf jullie volgen. Grt, Marcel Lots.

• 28 Mei 2013 - 11:06

Helmie:

Lieve Piet en Antje

Fijn om te lezen dat jullie het weer naar jullie zin hebben.
    Jullie zullen zeker genieten van al het moois wat ook deze tocht jullie weer zal brengen.

groetjes Erik en Helmie

• 29 Mei 2013 - 15:12

Karin:

Hoi lieverds,
    Geniet van de mooie reis en van elkaar.
    Wij 'lezen" met jullie mee !
    x
    Karin

• 30 Mei 2013 - 09:39

Sylvia:

Hoi Antje en Piet,

Heel veel plezier samen. Geniet ervan!

Groetjes Sylvia