Herkenning - Reisverslag uit Lestelle-Bétharram, Frankrijk van Piet en Antje - WaarBenJij.nu Herkenning - Reisverslag uit Lestelle-Bétharram, Frankrijk van Piet en Antje - WaarBenJij.nu

Herkenning

Door: Piet en Antje

Blijf op de hoogte en volg Piet en Antje

06 Juni 2017 | Frankrijk, Lestelle-Bétharram

Vergeten te vragen hoe laat het ontbijt is dus een half uur te vroeg. Samen met ons ontbijt er een Franse pelgrim die gisteren vanuit huis naar Lourdes is gelopen. En een Canadese vrouw die twee weken geleden in Arles is begonnen en vandaag met de trein naar Toulouse gaat. Haar dochter komt aan en ze gaan samen de camino Francès lopen. Ze vertelt dat het erg bijzonder is om samen te lopen. Okay kinders, wie wil er?
Eerst langs de basiliek om bij Maria een kaarsje te branden. Een goed begin van de verjaardag van Piet. Helaas blijft het daarbij want we lopen de verkeerde GR op. Terug naar het Sanctuaire waar het even later weer mis gaat. We lopen wel in de goede richting maar niet langs de rivier. We komen uit bij een camping waar we een kopje koffie drinken. De eigenaar legt uit hoe we even verderop terug naar de route kunnen. Wel door het bos maar niet langs de rivier. Jammer want nu hebben we zowat de hele dag over asfalt gelopen. En ook nog eens zo'n 3,5 km extra!
Wat een herkenning: vertrekken met de (z)regen van Jacobus en mislopen! Was dat ook niet op een verjaardag :)
In Saint-Pé-de-Bigorre is helaas niets open, ook de bakker niet. Alleen een stempel bij de VVV.
Rond half 4 zijn we in Lestelle-Bétharram waar we de slaapplek voorbij lopen. We kijken eerst in de kerk en daarna komt er gelukkig iemand naar ons toe en vraagt of we in het klooster slapen. Klein stukje terug en dan kunnen we ons inschrijven. Een mooie kamer met douche en ontbijt. In het klooster wonen nog 4 paters en wat particulieren. Het is vandaag niet mogelijk om in het klooster te eten. We zoeken een fijn restaurant en gaan heerlijk samen eten. Dat hebben we na deze dag wel verdiend.

• 06 Juni 2017 - 19:23

Marja.:

Lieve Piet, van harte gefeliciteerd!!!
    Ook voor jou Antje, van harte!
    Liefs, Marja.
    Het goede voor jullie....

• 06 Juni 2017 - 19:36

Corrie :

Piet van harte. Nog veel mooie, goeie en veilige kilometers

• 06 Juni 2017 - 20:05

Engelberti:

Dag Jarige Piet,
    Hartelijk Gefeliciteerd met je verjaardag.
    Ook Proficiat voor jou Antje.
    Alle goeds voor je nieuwe levensjaar en geniet samen.
    Groetjes, Engelberti

• 06 Juni 2017 - 20:13

Anita Uit Veghel:

Piet, van harte proficiat met je verjaardag en ik wens jullie een hele gezellige dag toe. Dat is dubbel genieten vandaag.

• 06 Juni 2017 - 20:39

Paula:

Gefeliciteerd met je verjaardag!

• 06 Juni 2017 - 20:52

Anneke :

Piet , van harte proficiat met je verjaardag. EN voor Antje ook hartelijke gelukwensen. Na een spannende en inspannende pelgrimsdag: geniet vanavond van deze bijzondere dag. Een goede voortzetting.

• 06 Juni 2017 - 21:09

Mark En Giséla En Kids:

Hoi Antje en Piet,
    Wat een pech op zo'n dag. Maar ja, het zal zo wel hebben moeten zijn.
    Wij hopen dat jullie gezellig hebben gegeten en wensen jullie een fijne avond en goede nachtrust toe.
    Veel plezier morgen met het vervolg van de wandeling en hopelijk weer vol mooie beelden, herinneringen en ontmoetingen.

Veel liefs en kusjes van ons allemaal!

• 06 Juni 2017 - 22:29

Ellen :

Gefeliciteerd Piet!!!

• 06 Juni 2017 - 22:32

Margo :

Piet, van harte gefeliciteerd, dat was nog eens een speciale verjaardag dit jaar. Voor morgen meer succes met wandelen. Groetjes Wim en Margo.

• 06 Juni 2017 - 23:16

Ankie:

Hartelijk gefeliciteerd Piet, het was in ieder geval geen doorsnee verjaardag. Succes verder met wandelen Antje en Piet.

• 06 Juni 2017 - 23:41

Antoinette:

Op de valreep, HARTELIJK GEFELICITEERD Piet. Ik loop morgen naar de St. Jan en zal een kaarsje voor jullie opsteken. Groetjes en hopelijk morgen meer succes.
    Antoinette.

• 07 Juni 2017 - 04:28

Bertie En Reini:

Van harte gefeliciteerd Piet, en Antje ook natuurlijk!

• 07 Juni 2017 - 07:06

Resy:

Hoi Piet,
    Proficiat met je verjaardag. We hopen dat het bij jullie niet zo veel geregend heeft als bij ons. We hopen dat het een nieuwe mooie dag wordt zonder al te veel tegenslag. Groetjes, Wim en Resy vanuit Oostenrijk.

• 07 Juni 2017 - 13:39

Ans:

Piet alsnog gefeliciteerd en Antje jij ook met je man. Hoop dat het vandaag beter gaat en jullie niet verkeerd lopen. Succes verder. Brand nu kaarsjes voor ons Mam. En voor jullie ook 1 zodat de reis verder voorspoedig verloopt. Groetjes Ans

• 07 Juni 2017 - 15:25

Kim:

Hahahaha! Wie weet welk kind of kleinkind nog een keer mee gaat!

• 07 Juni 2017 - 17:32

Gerrie :

nog gefeliciteerd zet hem op jongens heel veel wandel plezier groetjes gerrie loopse