Warm en klimmen - Reisverslag uit Sévignac, Frankrijk van Piet en Antje - WaarBenJij.nu Warm en klimmen - Reisverslag uit Sévignac, Frankrijk van Piet en Antje - WaarBenJij.nu

Warm en klimmen

Door: Piet en Antje

Blijf op de hoogte en volg Piet en Antje

08 Juni 2017 | Frankrijk, Sévignac

Wat een service zeg: precies om kwart over 7 worden we opgehaald. In de bar in Bruges krijgen we een ontbijt, echt op zijn Frans. Klont boter op een metalen schaaltje met 2 messen, mandje met stukjes stokbrood en en juskom met jam. Wel goede jam want er zit veel fruit in. Het brood is van gisteren dus net als de Fransen leren wij om het brood in de koffie te dopen. Voor we vertrekken geven we 2 klompjes: eentje voor de eigenaresse van de bar en eentje voor haar zus. Want die loopt de tocht naar Santiago in gedeelten.
De dag kan beginnen en ziet er veel belovend uit. Strak blauw en een klein beetje wind. En de uitzichten tijdens het wandelen zijn grandioos: aan de linkerkant blijven de Pyreneeën zichtbaar. We lopen door gras waar nauwelijks een pad is te onderscheiden. Links daarvan prikkeldraad en rechts begroeiing, weinig ruimte om uit te wijken. Maar erg mooi!
In de dorpjes die we tegenkomen, is geen bar te bekennen. Dus pauzeren we onder een grote boom in de schaduw. Een andere pelgrim komt voorbij gelopen, de enige die we zien vandaag. Ook moeten we vandaag veel klimmen, logisch natuurlijk. Maar met deze hitte valt dat toch tegen.
Om 13.00 zijn we in Sévignac-Meyracq en is het even zoeken naar een bar. Wat smaakt een koude cola lekker zeg! Daarna zoeken we een bankje en eten wat. En we besluiten om de rest van de route over de weg te lopen en niet over het pad. Scheelt ons toch bijna 4 km.
Het is echt heel erg warm geworden en regelmatig staan we in de schaduw van een boom stil om wat af te koelen. Om half 4 zijn we in Buzy en komen langs de bakker die ook koude dranken heeft. Een mens is snel tevreden!
Naar onze B&B waar we douchen de was doen en lekker bijkomen van deze dag. We kunnen vanavond lekker hier eten en hoeven niets gaan te zoeken. Fijn hoor.
Tot morgen, Piet en Antje
O ja nog een aanvulling: het enige wild wat we de afgelopen dagen hebben gezien zijn hagedissen die over het pad racen of langs de muur omhoog snellen.

• 08 Juni 2017 - 19:26

Mark En Giséla En Kids:

Hoi,
    Weer een leuk verhaal en wat is Jacobus jullie goed gezind! Wanneer we eerlijk tegen onszelf zijn, zijn we ook vlug tevreden met wat we hebben en moeten we genieten van de mooie momenten die we beleven en die koesteren als mooie herinneringen.
    De kriebels worden elke keer meer om dit toch ook eens te gaan proberen!
    Liefs Mark

• 08 Juni 2017 - 20:16

Piet En Antje :

Allemaal erg bedankt nog voor de felicitaties voor Piet. En natuurlijk voor jullie reacties, erg leuk. Morgen minder warm daarna gaan we weer naar de 30 graden.
    Groetjes Piet en Antje

• 08 Juni 2017 - 21:48

Anneke:

Zo'n dag is heerlijk - het echte pelgrimeren: verrassingen die je op je pad tegenkomt en tevreden zijn met 'bed, bad en brood'. Wat fijn, dat we een stukje met jullie mogen meelopen op een afstand. Hartelijke groet.

• 09 Juni 2017 - 00:35

Jan En Jannie:

Hee buurtjes,met horten en stoten lezen we jullie verhaal oo mijn mobiel dus kunnen we jullie vanaf amerika toch volgen.
    Mooi om te zien dat zaken toch vaak goed komen zelfs wanneer je bijna gaat wanhopen.
    Ik snap je emotie heel goed toen er toch onverwachts hulp te voorschijn kwam.
    Goede reis !

• 09 Juni 2017 - 14:09

Paula:

Wat kan een mens toch nog snel tevreden zijn,hè!!
    Leuk om de verslagen van jullie te kunnen lezen.

• 09 Juni 2017 - 16:46

Gerrie:

toch is dit een belevenis is mooi blijft mooi geweldig wat jullie doen groetjes

• 09 Juni 2017 - 18:59

Luc En Greta:

mooie verhalen hoor ! die hitte zullen de dieren ook wel weghouden misschien? mogelijk vertoeven ze liever in een schaduw plekje. Vandaag ons broertje jarig! ja ..een beetje te ver weg om op de koffie te gaan :). Geniet nog van deze mooie voettocht...we moeten toch eens komen informeren....