Saaie dag - Reisverslag uit Bautzen, Duitsland van Piet en Antje - WaarBenJij.nu Saaie dag - Reisverslag uit Bautzen, Duitsland van Piet en Antje - WaarBenJij.nu

Saaie dag

Door: Piet en Antje

Blijf op de hoogte en volg Piet en Antje

21 Augustus 2019 | Duitsland, Bautzen

Woensdag 21 augustus 2019
Bautzen - Croditz 16,2 km

Over vandaag kan ik helaas kort zijn, het was heel erg saai. Op een paar stukjes na ging de route langs de weg. Verschrikkelijk al dat asfalt om over het verkeer nog maar te zwijgen. En veel mooie uitzichten heb je dan zeker niet!
Na het eerste dorpje verwees een bord naar de benzinepomp waar je ook koffie kon drinken. Lekker dat doen we en meteen sanitair ontspannen. In Storcha is een bakkerij waar we wat drinken kopen en broodjes en eieren voor in de herberg. De vriendelijke bakkersvrouw zegt dat we op het terras mogen zitten en ook onze eigen spullen mogen gebruiken. Ze sluit namelijk om 13.00 uur de winkel. Heel erg lief want zo kunnen we fijn zittend lunchen en even uitrusten.
De laatste 5 km gaan ook weer over asfalt langs de weg die vrij scheef is aan de zijkant. Omdat er veel auto’s komen, kun je niet wat verder op de weg lopen. Net voor Crostwitz gaan we een grindpad op en moeten even later over een kerkepad dwars door een weiland. Door het dorpje komen we bij de herberg die er uitnodigend uitziet. Omdat de deur open is, kunnen we gewoon naar binnen. Boven zijn twee kamers en mogen we zelf kiezen. Een fijne grote kamer met 3 bedden erop. Er komt nog een pelgrim en die kan de andere kamer nemen. Prima geregeld. Als we alle pelgrimszaken hebben afgehandeld gaan we buiten in de tuin zitten, heerlijk. Piet loopt nog naar de kerk en de bakker. Straks een simpele maaltijd en fijn relaxen. Morgen weer verder.

Groetjes van ons

• 21 Augustus 2019 - 17:11

Ans Van De Wetering:

Hallo Antje en Piet, jammer van het langs de weg lopen. Hoop dat het vervolg beter is. Petje af voor jullie. Jullie doen het toch maar weer ondanks stijve spiere, lijntjes enz. Succes met het vervolg. Groetjes Ans

• 22 Augustus 2019 - 08:32

Miriam Leunisse:

Hoi Antje en Piet,

Vervelend dat je dan zo langs de weg moet lopen. Dan ben je toch steeds alert en loop je minder ontspannen denk ik. Hopelijk is het de rest van de reis mooier en minder saai. Fijn dat de knie van Piet het goed houdt. Veel plezier vandaag en kijk alweer uit naar het volgende verslag.

groetjes Miriam