Ruhetag - Reisverslag uit Strehla, Duitsland van Piet en Antje - WaarBenJij.nu Ruhetag - Reisverslag uit Strehla, Duitsland van Piet en Antje - WaarBenJij.nu

Ruhetag

Door: Piet en Antje

Blijf op de hoogte en volg Piet en Antje

26 Augustus 2019 | Duitsland, Strehla

Maandag 26 augustus 2019
Riesa-Gröba - Strehla 9 km

Het was best warm vannacht. We zijn allebei wakker voordat de wekker afloopt. Opstaan, wassen, ontbijten en op pad. We nemen eerst hartelijk afscheid van Frans en Bianca. Zij lopen naar Dahlen dus is er maar een kleine kans dat we elkaar nog zien. Maar je weet het nooit.
Het is een mooie ochtend zo om half 8. Lekker rustig en heerlijk koel. We lopen samen stil over het weidepad naast de Elbe. Na een uurtje komen we een afrastering tegen. Deze bestaat uit elastiek dus we kunnen er gemakkelijk overheen. Een stuk verder is weer zo’n afrastering en daarbij staat een auto en een man en vrouw. Zodra we bij de afrastering zijn, begint de man tegen ons uit te vallen. Wat we wel niet denken om over privéterrein te lopen. Hij loopt toch ook niet onze tuin in. We mogen niet langs zijn kudde schapen lopen want dan gaan ze de mais in en draait hij op voor de kosten... En zo gaat het maar door! We hebben nergens gezien dat het om privéterrein ging. We boden onze verontschuldigingen aan maar hij wilde niet luisteren en bleef maar razen! Waar we dan zouden moeten lopen? Dat kon hem geen snars schelen, bijvoorbeeld over de dam.
Er zat niks anders op dan een stuk terug te lopen en over een wei naar de andere kant van een zanddam te gaan. We zagen intussen Strehla al liggen dus de richting was niet moeilijk te bepalen. In Strehla gaan we eerst bij de bakker koffie drinken en een broodje eten. Wat te doen vandaag? Zoals Kitty zegt, je kunt het maar moet het ook. We besluiten in Strehla te blijven en bellen naar de herberg. We kunnen al komen en het is werkelijk een prachtige plek. Een apart gebouw met beneden een soort zitkamer, een hal met daaraan de douches en de toiletten. En boven een keuken en een grote slaapzaal met 6 bedden. Alles ziet er keurig verzorgd uit. Er is een wasmachine waarin onze was nu lekker schoon wordt. Een klein tuintje met waslijnen en buiten meubilair om lekker te zitten. Dit wordt onze Ruhetag, alleen wat boodschappen doen en vanavond wat eten. Dat is het!
Morgen weer verder.

• 26 Augustus 2019 - 16:40

Gonnie Lammers:

Wat heerlijk relaxed

• 26 Augustus 2019 - 16:51

Mientje Van De Graaf:

Ik denk dat wij dezelfde herberg hebben gehad in Strehla, heel mooi. Je kan in Strehla ook heel lekker eten we waren in het restaurant met 6 Nederlanders en 2 duitse fietsers, het was heel gezellig. Groetjes Mientje

• 26 Augustus 2019 - 16:53

Annemiek:

Diep respect voor jullie! De warmte, de pijn en het ongemak soms, pffff. Bikkels zijn jullie! Succes weer met het vervolg van jullie wandelroute.

• 26 Augustus 2019 - 18:30

Nol En Margareth:

Groot gelijk om even rust te nemen. Fijn dat je dan op zo'n mooi plekje zit.
    En die bullebak lijkt me een uitzondering. In alle verhalen komen jullie alleen maar vriendelijke en hulpvaardige mensen tegen. Gauw vergeten zo'n type! Hopelijk helpt de rust voor jouw scheenbeen Antje. Knap dat jullie het allebei gewoon maar weer doen, dat wandelen. Geniet er nog van!
    Liefs van ons.

• 26 Augustus 2019 - 19:20

Jannie En Jan Pepers:

Nou,nou ,niet leuk zo'n ontmoeting!
    Maar jullie hebben de dag mooi omgezet in een prettige dag.
    Lekker wat rusten en ook nog op n fijne plek.
    Hoop dat t scheenbeen en de knie wat bij kunnen komen van t harde werk.
    Fijne avond buurtjes!

• 26 Augustus 2019 - 19:29

Piet En Antje :

Dat klopt Mientje, we zagen jullie stukje en dat van Gijs en Mariëtte in het hoek staan. We hebben zojuist heerlijk forel gegeten bij Linden restaurant. Er zijn in de herberg maar 4 pelgrims, nog 2 Duitse jongeren. Maar echt een super fijne plek!

• 26 Augustus 2019 - 19:32

Rein En Annemie:

Het is ontzettend leuk om jullie te volgen. Weer een geweldig tocht.
    Jammer van zo'n hork onderweg.
    Gewoon weer vergeten en doorgaan met genieten.
    Groetjes van Ons.

• 28 Augustus 2019 - 18:34