Langs de Elbe - Reisverslag uit Riesa, Duitsland van Piet en Antje - WaarBenJij.nu Langs de Elbe - Reisverslag uit Riesa, Duitsland van Piet en Antje - WaarBenJij.nu

Langs de Elbe

Door: Piet en Antje

Blijf op de hoogte en volg Piet en Antje

25 Augustus 2019 | Duitsland, Riesa

Zondag 25 augustus 2019
Grossenhain - Reisa 21,7 km

Het is al laat omdat we net gezellig zijn gaan eten met Frans en Brigitte, twee Duitse pelgrims. Er was hier geen ruime keuze dus zijn we naar het Döner huis geweest en hebben lekker gegeten. Heerlijk met zijn vieren buiten gezeten en zitten kletsen. Zij hebben ook al diverse camino’s in Spanje gelopen dus er waren genoeg raakvlakken. Zij lopen morgen naar Dahlen maar daar konden wij geen slaapplaats meer krijgen. Morgenvroeg nog even iets anders regelen, komt uiteindelijk wel goed.
Door deze twee pelgrims hebben wij vandaag een andere route gelopen dan gepland. Zij gaven aan dat de route naar de herberg in Zeithain helemaal over asfalt ging. De variant gaat ook wel over asfalt maar dan langs de Elbe. Dus kozen wij daar ook voor en namen we na Skassa de route naar de Elbe. Het blijkt een fietspad te zijn wat ook veelvuldig door fietsers gebruikt wordt. Rond half 11 waren we bij de Elbe en hadden zin in koffie. Een stukje terug op de route zat het Elbcafé waar ze lekker koffie mer Kuchen hadden. Het fietspad bestond uit diverse sporten ondergrond: asfalt, grote stenen, kleinere steentjes en betonblokken. Twee keer zijn ze aan het fietspad aan het werken wat voor ons gelukkig geen probleem is. Om half 3 komen we behoorlijk verhit aan bij het veer over de Elbe. Jammer genoeg vaart het veer niet dus lopen we naar de brug. Het is ontzettend heet en we zijn blij dat we aan de andere kant in de schaduw kunnen. Nog een klein half uurtje en dan komen we aan bij ons slaapadres. Eerst even naar het feest waar onze gastvrouw druk bezig is. We nemen er koud drinken en een lekker ijsje, dat frist op. Als we naar ons slaapadres worden gebracht, vallen de eerste druppels regen. Even later stort de regen met bakken uit de hemel en onweert het flink. Mooi op tijd gearriveerd. We doen onze pelgrimsdingen en wachten daarna op de Duitse pelgrims om te gaan eten. Nu gaan we ook gauw slapen, het is al bijna kwart voor 10.
Bedankt voor al jullie mooie en lieve reacties.

Liefs van Piet en Antje

• 25 Augustus 2019 - 22:35

Mientje Van De Graaf:

Hoi Antje en Piet,

gelukkig gaat het toch met je scheenbeen Antje en wat geniet ik van jullie verhalen in gedachten loop ik met jullie mee!!

Groetjes van Rien en Mientje

• 26 Augustus 2019 - 14:23

Liesbeth Spijkers:

Leuk om jullie te volgen .geniet ervan . Schrijf maar alles op dan genieten wij mee. Groetjes Liesbeth