Taxi en lopen - Reisverslag uit Navia, Spanje van Piet en Antje - WaarBenJij.nu Taxi en lopen - Reisverslag uit Navia, Spanje van Piet en Antje - WaarBenJij.nu

Taxi en lopen

Door: Piet en Antje

Blijf op de hoogte en volg Piet en Antje

06 Mei 2024 | Spanje, Navia

Maandag 6 mei 2024

Luarca - Navia 20,1 km

Gisteren ging gelukkig de verwarming aan in de hotelkamer. Zo kregen we de was droog en konden we daarna de regenkleding er boven hangen. Dus vanmorgen kon alles droog in de rugzak gepakt worden. We zijn niet meer naar buiten gegaan om te eten. We hadden nog brood en een salade en dat was goed voor een keer. Ben ik even later aan het lezen, doe mijn bril een beetje omhoog en voel dat er iets valt. Een van de neusvleugels is afgebroken. Jeetje zeg! We kijken of er een opticien is in Luarca; ja hoor en gaat maandag om 10 uur open.

Dus vanmorgen is Piet om 7 uur vertrokken en heb ik gewacht totdat de opticien open ging. Eerst bij het hotel ontbeten, op de hotelkamer nog wat gelezen en op naar de opticien. Hij zei direct dat hij het niet kon maken. Ik vroeg of de glazen overgezet konden worden in een ander montuur. Maar hij kon er geen vinden die precies gelijk was aan de huidige glazen. Op zich wel logisch natuurlijk. Volgens hem was de beste oplossing om de andere neusvleugel er ook af te halen. Vond ik wel wat spannend maar zo met eentje gaat ook niet werken. Het viel best mee; het zit natuurlijk anders maar het lukt. Zonder bril kan ik zeker niet gaan wandelen. En ja Jannie, ik weet dat we nog over het meenemen van een reservebril hebben gesproken [e-1f926][e-1f3fc]‍[e-2640]️

Ik bel Piet en vraag waar hij is. Aan de koffie in Villapedre dus ik stel voor om een taxi te nemen en vanaf daar weer samen te lopen. Zo gezegd zo gedaan. In ongeveer 10 minuten zit ik bij Piet aan de koffie met appelcake. Dat voelde goed. Het is er heel druk met pelgrims die allemaal 12,5 km gewandeld hebben zonder een bar tegen te komen.

We gaan samen verder in het zonnetje. Over asfalt, graspaden en smalle wegen door de velden. Fijn weer eens te lopen door open gebied. We passeren een aantal dorpjes en eentje heeft een herberg. Daar scoren we nog een stempel, leuk. Net voor het eindpunt haalt een Zuid-Koreaanse pelgrim ons in. Hij heeft een foto gemaakt dat we samen wandelen. Hij vindt het bijzonder dat we hetzelfde tempo hebben en ongeveer even groot zijn. Hij loopt een tijdje met ons mee en we praten over van alles. Leuk contact!

Iets voor enen zijn we bij de herberg en moeten even wachten. Dan na 5 minuten worden we ingeschreven, kiezen een bed, douchen en wassen alle was in de machine. Dan het dorpje in om te eten: menu del día vandaag. Lekkere vissoep, soort kibbeling (merluza) met aardappel en rijstepap/flan. In zo’n restaurant is het om die tijd heel erg druk. De obers lopen af en aan, de tv staat keihard aan en de Spanjaarden praten samen ook niet zachtjes. Maar bij zulke drukte weet je dat het eten er goed is. We lopen wat door Navia en gaan terug naar de herberg. De was is niet helemaal droog geworden in de droger dus nog ff buiten hangen. Straks nog boodschappen doen en dan op tijd erin. Morgen weer 20 km, hasta mañana

Ps 1: er zijn blijkbaar wat problemen (geweest) met het verzenden van emails als ik een verslag plaats. Helaas heb ik daar geen invloed op. In principe schrijf ik elke dag en je kunt het verslag ook lezen als je geen email krijgt.

Ps 2: dank voor alle lieve, leuke en opbeurende berichtjes. Het is fijn te merken dat jullie meeleven en onze belevenissen willen lezen.

• 06 Mei 2024 - 18:25

Corrie :

Je schrijft zo mooi en levendig dat we het ons zo kunnen voorstellen hoe de dag verloopt. Veel plezier

• 06 Mei 2024 - 20:36

Kitty:

Slaap je in de oude school?

• 06 Mei 2024 - 21:09

Lisette Theijssen :

Geen zorgen om ons hoor lieve Antje en Piet geniet maar lekker! Met of zonder neusvleugeldingetjes [e-1f92a]

• 06 Mei 2024 - 21:34

Catharina:

Hoi Antje en Piet,

Het blijft verrassend wat er al zo gebeuren kan onderweg.[e-1f609]

Gelukkig is het probleem voorlopig opgelost.

En taxi's kunnen je ook goed helpen .

Het weer lijkt beter zo te lezen en een mooie weg .

Heet de hebergier soms Aurelio [e-1f44d].

Nu weer lekker slapen om morgen weer verder te mogen genieten van elkaar en de natuur en ontmoetingen. Lieve groet [e-1f634][e-1f634][e-1f634][e-1f634]

Catharina.

Ps je berichten zijn goed door gekomen.

• 07 Mei 2024 - 12:33

Jannie En Jan:

Hee antje en Piet,

We zien dat t zonnetje weer terug is.

Wat fijn!

En oh jee , die bril. Ja , daar hadden we t ook nog over.

Ik pak mijn reservebril alvast in hoor!

Maar gelukkig n goede oplossing gevonden voor t neusvleugelprobleem.

Geniet er weer samen van , en een taxi af en toe is ook niet verkeerd.

Doei buurtjes[e-1f604]

• 16 Mei 2024 - 15:51